Már évekkel ezelőtt megtalált ez a Hotel ötlet egy szabad asszociációs versemben, és ha egyszer sok pénzem lesz talán meg is valósítom, ha Hotelt nem is, de egy ilyen elnevezésű Motelt, és ha Motelt sem, akkor marad a fotel és a fotelforradalom. Szedett és ütött dolgaim között bukkantam az André Breton versírási módszerre, hogy mi lehetett a lényege a szófosáson kívül azt nem értem, hasonló lehet ez a Jackson Pollock féle akciófestészethez, csak itt festék helyett a szó szolgálta a megistenült alkotót. Indiában van egy ünnep, amikor szintén ez a spontán festékőrület lesz úrrá a népen, A Srimad-bhágavatam vagy más néven a Bhágavata-purána egy dicső történetét ünneplik.India varázsa blogspot Az ünnep sokszor a jó és a rossz harcából az a pont, ahol a jó győz, vagy amikor a jó megszületik. Aztán az ünnep az adott vallásban szorosan kapcsolódik a mítoszhoz, pontosítva a mítoszon belül a legfontosabb eseményhez - születés, győzelem valami felett, vég, vagy ezek kombinációja. A védikus szertartások vagy a keresztény szokások ugyanúgy leginkább, ha nem is a mítoszban, de az ünnepben maradtak fent és az emberi élet legfontosabb eseményeiben. A mitikus személyhez kötődő életesemények ünnepek, az emberélet során a születés, néhol a felnőtté/harcossá avatás vagy annak formái kissé átalakulva, a házasság, és a végső búcsú. A mindenkori européer egyház ezen szertartásokban még tartani fogja a frontot, nem akad vetélytársa a szekularizációban sem, csak a végső kiüresedés, az élet más területeiről azonban kiszorult, varázstalanulva van és ezen emberélet legfontosabb eseményeivel kapcsolatos ezek a szertartások az egyház megmaradt privilégiumai közé tartoznak, akárcsak Indiában a védikus szertartások. Visszatérve a Pilátus kézlemosóhoz a neten szörfölve találtam még egy-két hasonlóan jó csengésű ötletet, a teljesség igénye nélkül: "Petőfi Öregek Otthona, Baudelaire drogéria, Csernobil zöldségbolt, Dózsa György bútorszalon, Marat habfürdő, Noé meterológiai szolgálat, Mephisto ügyvédi iroda."
Még valami, egy nagyon jó hír, az imamalom újratöltve. Sokan bizonyára reklamáltak, hogy nem látják az imamalmot, gáz úgy forgatni egy imamalmot, hogy nem forog, én is reklamáltam és a lelkes buddhisták, akik sötétben tartották a malmot majd egy évig a magas villanyszámlák miatt és csak a megvilágosodottak láthatták a malmot a sötétben, most újra megengedték, hogy forgassák és sék online: újra Om Mani Padme Hum! A leggazdaságosabb imádkozási módszer ami nem mellékes egy gazdasági világválság kellős közepén, mindezt mondatok nélkül, görcs és alázkodás nélkül, a legnagyobb csendben vagy az internetezők rezzenéstelen ernyőfigyelő nyugalmával is meg lehet tenni és itt nincs helye csak a "legőszinte" imának, itt a belső monológ és az ezzel járó hamis önostorozás energiáit hasznosítva átalakíthatjuk mindezt fizikaibbá vagy tekersz vagy nemtekersz. Félimáknak már nincs helye.
Tekerj az imamalmonIMAMALOM ONLINE PROJEKT
Ezen a buddhista képen (életkerék) a világok láthatóak, állatok világa, a pokol, az emberek világa, az isteneké, a képről ha valaki bővebb magyarázatot tud, az kommentálja. Egyetemi éveim alatt végig a dossziéban volt. Az első fennmaradt életkerék ábrázolás a híres adzsantai (Ajanta) sziklatemplomokban található és i.sz. 5 századra tehető:
Tan Kapuja Buddhista Egyház - Életkerék
Tarr Dániel - Csenrézi
Ajanta sziklatemplomok(Világutazó blog)
Ezek a sziklába vájt templomok egy olyan korszakot idéznek, amikor a buddhizmus a dzsainizmus és a hinduizmus is egészen jól elfért egymás mellett, így Ajantában mindhárom vallás templomai megtalálhatóak. A blog szerint talán az európai katedrálisok sem kizárólag görög-római hatásnak köszönhetőek, hanem Ajantának.
Egy korábbi bejegyzésben már kifejtettem, hogy Arisztotelész ontológiája túlzottan is hasonló az ind ortodox szánkhya irányzathoz, mi több, annak átvételének tűnik.
Ez azért fontos, mert később Aquinói Szent Tamás a keresztény Istenképet Arisztotelész ontológiájából kölcsönözte és a II. Vatikáni zsinatig a tomizmus volt az egyház kizárólagosan meghatározó teológiája:
Tomizmus(wikipédia)
Van egy másik védelmező ezen a mahákála szerű fotón kívül az ágyam fölött. Ez egy vicsorító szakállas nevezzük akárminek. Amikor meggondolatlanul mormonokat engedtem be szerény szobámba, akkor kérdezték, hogy mi a fasz van a falon. Mivel nem tudtam angolul, ezért nemzetközi szóval azt mondtam, legnagyobb megrökönyödésükre, hogy egy démon. A helyes kifejezés a hungary dreamcatchers (álomfogó) lett volna. Amióta idehelyeztem szinte minden álom elkerül. Se jó se rossz álmok se gyötörnek. Ritka kivétel, hogy átjut egy álom ezen az áthatolhatatlan védelmi vonalon. Eközben Orbán Viktor is befejezte végre a panelekből álló beszédét, már egy egész lakótelepet felépített, ezért én is stílszerűen most abbahagyom és meditálok a leszakadó középosztályt és az alsóbb rétegeket is megcélozó mondaton, ami egy híres jégkorongozótól származik Wayne Gretzkytől. "Nem oda kell korcsolyázni ahol a korong van, hanem ahol lesz". Gyerekkorunkban, amikor még fociztunk, mindenki a labda körül taposott, azóta megtanítottak minket a taktikára, és a taktikával a futballnak is befellegzett.
Wayne Gretzkyt ne tévessze senki össze Dwayne Hooverrel, Dwayne Hoover Kurt Vonnegut születésnapi könyvében a Bajnokok Reggelijének a főhőse. Tőle Orbán nem igazán merne idézni és nem sokan mernének...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése