2012. január 24., kedd

Sajtófigyelő - royalisták, birodalmiak, radikálisok, az erő sötét oldala?

Ajánlott írás:
Bognár József: A pogány szemléletmód(ANTiDoGMA - ÚJJoBBoLDaL)
Bognár József: Kik vagyunk? Nemzeti önazonosságunk zavaró tényezői(ANTiDoGMA)

Bognár Józsefről már írtam a blogon, de mivel végtelen a monotónia tűrésem, ezért szeretem ismételni önmagamat, már ha önmagamat egyáltalán létezőnek tekintem.
A Piccolino nevezetű kocsmában, a VIII.kerület Somogyi Béla utcában, - ahol az óra is fordítottan jár - egy időben megtalálható volt a teljes PaNNoN FRoNT-os royalista brigád és főszerkesztőség. Bognár József már akkor a Nietzsche által, annak főként Antikrisztusában képviselt nézeteknek a híve lehetett, amely művet az a Csejtei Dezső fordított, aki jelenleg is az SZTE filozófia szakán oktató. A lényeg a lényeg: Bognár egészen odáig jutott a birodalmiság nézeteiben, - ez az ami messzire előrevetíti az árnyékát - hogy Jézus kereszthalálát, a Pilátus objektívén keresztül és vele kimondatlanul azonosulva szimplán zsidó-belügynek minősítette. Így értelmezte a kézmosás gesztusát. Fasiszták és nácik között járván-kelvén rövid életem során tehát megadatott, hogy megfigyelhessem őket és antropológiailag is meghatározzam a náciság vagy a rasszizmus általános küljegyeit és antropológiai jellemzőit. Ezért én el is határolódom azoktól, akik sohasem láttak neonácit, vagy ültek egy asztalnál royalistával és mégis kijelentik, hogy ők márpedig a kortárs nácikat és a kortárs antiszemitákat és royalistákat elítélik, akik általában ugyanolyan emberek, mint bármelyikünk. Én inkább azt gondolom, hogy itt a szélsőjobb és royalizmus határán a nézetek és ideológiák egy elég széles tárházával találkozunk. Az összetartó kovász pedig ezen nagyon eltérő nézetek között az egyetlen közös pont, a zsidó ellenesség. A mai magyar politikai és ideológiai palettának a legszínesebb oldaláról van szó. Azért fontos ez antropológiailag, mert a neonáci vagy neonyilas, royalista vagy bármilyen hasonló nézeteket valló emberről van egy általánosan kialakult nagyon is téves képzet, vagy pontosabban sztereotípia hogy primitív, maradi, bomberben van és bakancsban, félművelt vagy képzetlen és utálja a cigányságot és a zsidókat. Én is így gondoltam egy ideig, amíg a Piccolinóba nem tévedtem, és akkor ott egyébiránt az én félművelt állapotomhoz képest, nálam jóval magasabb műveltségű (ami nem nehéz) és komoly történelmi ismeretekkel rendelkező emberekkel találkoztam és fel is ismertem hamar az én hiányosságaimat, amit a mai napig nem sikerült bepótolnom, még akkor sem, ha az egyetemen, amint tehettem történelmi jellegű kurzusokat vettem fel. Nekem személyesen az intellektuális ultrakonzervatív jobboldallal való kocsmai találkozásom mindenképpen inspiráló volt, nem lettem náci, vagy a Római Birodalom feltétlen híve, de jobban odafigyeltem vagy felfigyeltem a tradícióra vagy mondjuk történetesen a vallástudós Mircea Eliadera, vagy Nietzsche egyik legfőbb művére az Antikrisztusra is. Ezért a PaNNoN FRoNT és az anarchizmus is minden tekintetben elfér a könyvespolcomon, nem képeznek antagonisztikus ellentéteket az amúgy is meghasonlott politikai nézeteimben, sokat köszönhetek Bakunyinnak és a tradíciónak is. A magyar, sokszor tévesen csak szélsőjobboldalnak nevezett oldalon tehát többféle iskola is működik. Van az alap, a katonák, a szkinhed subkultúra, ez az ami angolszáz közvetítéssel került ide, sokszor a legősibb szkinhedek egyben valamikor magyar őspunkok is voltak, és ez a káosz sokszor vezetett önértékelési és identitás zavarokhoz, de tény 20 évvel ezelőtt már virágzott a "szkinhedizmus", ennek fő vonása és kovásza a faji előítéletek mellett a punk ellenesség volt.
A szkinheadek általában kövérebbek voltak az átlagnál, csoportokba verődve jártak, fő fegyverük a baseball ütő volt és a kézfogásuk több antropológiai leírás szerint nem volt férfias, hanem puha volt, bár egymásnak inkább ököllel köszöntek. A szkinheadek általában punkokat vertek, de előfordult olyan is, hogy kubaiakra, palesztínokra is támadtak nyílpuskával és ezzel ki is merült a rend iránti szolgálatuk. Az idegeneket nem kímélték és egyes fő szkinheadek széklábakkal jártak a koncertekre is, mert egy punk bármikor leüthető és bármikor bekerülhet a szkin látóterébe, légy és légycsapó. Fő csoportjaik a rögbit űzték, mert azt vallották, hogy a foci pusztán a gyengéknek és a gyógyegereknek való sportág. Azért nem voltak restek, hogy ott legyenek a fradi b középben. Ha most emlékeimben kutatok, fiatal és gyenge egyedként el kellett bújnom egy hűtőszekrény mögé, amikor egy összzenei koncert Újpest-Fradi összecsapássá eszkalálódott. Az érdekesség az volt ezeken a koncerteken (Viking klub, LÁng MűvHáz), hogy szándékosan skin, punk, alternatív és rock zenekarokat léptettek föl. Később egy XIII.kerületi Fidesz iroda is otthont adott egy skinhead rendezvénynek, de a szervezők teljes hallgatást kértek a fellépőktől és azoktól is akik ott jártak, és ez még a 90-es évek elején volt, amikor még mindenki liberálisnak gondolta volna a fideszt. Történtek tehát furcsa dolgok a XIII.kerületben is. Visszatérve az eredeti témához, tehát volt egy skinhead vonal, aztán szerveződött egy másik vonal is a MIÉP köré és annak ifjúsági tagozata köré is. Itt az idegen gyűlölet és az antiszemitizmus mellé, politikailag a tanácsköztársaság gyűlölete is társult, mert Csurka István legfőbb ellensége a tanácshatalom volt. Így már a kommunista gyűlöletet össze is lehetett kapcsolni az antiszemitizmussal is. Ezt nevezik a pszichológiában kondicionálásnak.
A radikális jobboldal magyarországi ideológiai hátterét elsőként Jézus Krisztus magyar-pártus származásának a dogmája határozta meg. Ennek a hipotézisnek az alapjait Badiny Jós Ferenc sumerológusnak köszönhetjük, maga Dr. Torgyán József is kedvenc olvasmányai között tudta Badiny Jós könyveit (Egyébként Jézus makkabeus származású az én hipotézisem szerint). Később ez a misztikus vonal egyfajta magasabb misztikusabb színvonalon folytatódott a Pilis és a Szentkorona szakralizálásával Szántai Lajos és Pap Gábor munkásságában, ahol is már nem pusztán a személy küldetés tudat, hanem a nemzet küldetéstudat nézetei is helyet kaptak. A Pap Gábor féle "okkult" magyarság vonal mellett pedig a Pannon Front által képviselt tradicionalisták, royalisták helyezkednek el, László András, Baranyi Tibor Imre, Horváth Róbert. Itt az ideológiai különbség abban mutatkozik meg, hogy a magyarságot néhol már felváltja a birodalmiság eszmeisége és a magyar őstörténet misztifikálása mellett megjelenik az egyetemes őshagyomány és hierarchiában való hit és ideológia.
Ehhez az ideológiai vonalhoz politikailag kapcsolódik a jobbik Vona Gábor vezetésével. Megjelenik ettől a vonaltól érdekességképpen egy innen fakadó (Pannon Front) ideológiai oldalág is, ez pedig az ANTIDOGMA, amely teljes mértékben a Birodalmiságot és a vallás-ellenességet is képviseli. Saját véleményem az, hogy nagyon sok metafizikai írás, hinduizmussal kapcsolatos esszé is fellelhető a szerzők írásai között. Vagyis úgy gondolom, hogy a politikai előítéletek, sztereotípiákat félretéve kell ezeket a műveket tanulmányoznunk, hogy objektívabb képet kapjunk a magyarországi szélső- és ultrajobboldalról, tradícióról, őshagyományról és a royalizmusról vagy akár a baloldali nacionalizmusról is. A tradíció és az őshagyomány pedig mindenképpen hozzájárul inspiráló erőként a saját helyünk, alapállásunk megtalálásához. És nézeteink kikristályosodásához, morális hozzáállásunk és a végső kérdésekben való eligazodásunkat szolgálják, az önismeretet és nem várnak tőlünk feltétlen követést, csak azt, hogy vizsgáljuk meg a tant.

Linkajánló:
Dobogó Magazin - Mitikus magyar történelem
PaNNoN FRoNT
Isteni Város (Divine City)
Kvintesszencia kiadó
Baranyi Tibor Imre
Buji Ferenc
Turiya könyvtár[1]
AntiDogma
ŐSHAGYOMÁNY
────────────────
[1] Turiya - a legmagasabb tudatállapotot jelenti a hindu vallási, vallásfilozófia nézetek szerint az ember 4 tudatállapotából. (Csin-mudra, pravána, éberség)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése