2012. január 28., szombat

Összefoglaló - A poloskák visszatért(ek)

Ez futrinka jellegű, ilyent ölt meg a rohadt kaszás pók
pedig címlapos példány egy kicsit hasonlít a tévesen suszterbogárnak nevezett
költőverő vagy verőköltő bodobácshoz, azaz a bogár, amelyik állandóan koituszban van.


Miután Um-napistit, Magyarország első rajtszámú őshonos, büdösbence poloskáját egy verőfényes májusi napon visszaengedtem őshazájába, a fák és a levelek örök és boldog világába, nem is sejtettem volna, hogy az idei télen újabb idegenek érkeznek, csapódnak be hozzánk egy távoli univerzumból. Az idegenek az ufókhoz hasonlóan zöldek, de nem ufók, hanem poloskák. Az ablak belső párkányán vertek tanyát, - kiváló panoráma egyébként, a Szent Pilistől egészen a Gellért hegyig belátható "a térkép e táj" - és ahonnan egy pókot is kénytelen voltam fülpiszkálóból és borsmenta olajból összeállított minifáklyával kifüstölni miattuk egy gazdasági kormány és világválság kellős közepén. Mivel Protont az utolsó pillanatban pöcköltem le, az alattomos szörnyeteg hálójába volt már tekeredve és az ép kirontott rá, a kis geci, tiszta Bergman film, gyön a pók és skizofrénia és elidegenedés és kapitalizmus, ez van. Isteni szerencse, hogy pont, abban a pillanatban észrevettem. Mi van, ha nem délelőtt 11 órakor ébredek a munkanélküliek és dologtalanok kellemes nyugalmával. Aki egy protont ment meg, az az egész világot menti meg.
Az egyik kaszás pók már egy futrinkaszerű bodobácsot átküldött a másvilágra, azt amelyik a kaktuszon telelt át volna és afrikai pszichedelikus pajzsra hasonlított a páncélzata is. Proton viszont marha szerencsés volt.
Elektront a másik szobából importáltam, ahol a kibaszott pókok már egy mezei poloskát felszívtak. Így most ketten vannak a párkányon, paradicsomot vágtam föl és vettem szőlőt is, és néhány almaszelet veszi körbe a poloskák számára kialakított átmeneti űrbázist. A poloskák, mint írtam már, szívószállal táplálkoznak olyanok mint mi, csak nekik hozzájuk nőtt a szívószáljuk, így csak a hasuk alá tudják hajlítani. Nekünk embereknek nem volt olyan létfontosságú, ezért nem alakult ki a gyümölcsszipka, de valamikor előző életünkben mi is poloskák voltunk. Ez az érdekes élőlény, amikor közvetlen veszélyt tapasztal, jobbra-balra "táncol" robotszerűen szakaszosan, akkor tapasztaltam ezt, amikor kiszabadítottam Protont egy pókhálóból, de szerencsére abban nem volt pók, mert nem minden hálóban van pók, a pókok ugyanis dögledeznek. Főleg azok a fajták, amelyek hálóhoz vannak kötve. A kaszás pók annyiból cselesebb, hogy az bármikor átvált egy másik hálóra. Garaczi László egy novellájában olvastam a libidópartizánokról, ezek a férfiak a strandon úgy ismerkednek, hogy kivisznek vagy tíz törölközőt és mindegyiket egyedül napozó vagy magányosnak látszó hölgyek közelébe terítik le, így sokszorozva esélyeiket a reprodukcióra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése