2011. március 7., hétfő

Börtönnapló

Himaván - havas, a Himálaya korábbi elnevezése
i.e. 3102 február 8-án - A jelenlegi legbűnösebb korszak, a kali-yuga kezdete a Mahábhárata nagy csatájával kezdődött.
szvapna - álom
turijam - Hamvas szerint éberség. A négy tudatállapot közül a legmagasabb (vö. csin-mudra)
keresztény kifejeztést - először a szíriai Antiochiában (ma Antakya), az Imperium Romanum Róma és Alexandria utáni harmadik legfontosabb városában használták.
görög: krisztianoi

"Akkor majd szól a bal keze felől állókhoz is:
Távozzatok tőlem ti átkozottak az örök tűzre,
amely el van készítve az ördögnek és az ő angyalainak

Mert éheztem és nem adtatok ennem,
szomjúhoztam és nem adtatok innom
Jövevény voltam és nem fogadtatok be,
mezítelen voltam és nem ruháztatok fel
Beteg és rab voltam, de nem látogattatok meg.

Akkor ezek is azt kérdezik:
Uram, mikor láttunk téged éhezni,
vagy szomjúhozni, vagy jövevénynek,
vagy mezítelennek, vagy betegnek,
vagy fogolynak és nem szolgáltunk néked?

Akkor Ő így felelt nekik: Bizony mondom
ha nem tettétek meg ezeket eggyel a
legKISebbek közül, azt énvelem nem tettétek meg.

Ezek elmennek az örök gyötrelemre, az igazak pedig
az örök életre"

Ezek az evangélium igéi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése