2011. december 3., szombat

Összefoglaló - és bocsánatkérés

Amikor egy korábbi bejegyzésemhez Zsalab hozzászólt, elindított egy folyamatot.
Ez az önvizsgálat most végéhez közeledik. Sokszor írtam meg nem engedett stílusban, és sokakkal szemben sértően is fogalmaztam. Mentségemre legyen mondva, hogy a hullámok összecsaptak a fejem fölött. Kilátástalan magánéleti helyzetem miatt a külső világban lévő hibákat, embereket okoltam, néha indokoltan és sokszor indokolatlanul. Mivel létezik a szólás szabadsága, így nagyon sokan velem együtt elkövetik azt a hibát, hogy
a tőle eltérő véleményeket, politikát, emberi hozzáállásokat és nézeteket agresszióval körítve elítélik. Nem értek egyet Heller Ágnes filozófus azon nézetével, ahogyan a 2006-os eseményeket interpretálta. Viszont a blog bocsánatot kér, ha ezeket a véleményeket, nézeteket, nem megengedett stílusban reagálta le, és az ellenvéleményt, hogy valaki másként látja, esetleg rosszul, de mégsem toleráltam. A helyzet ugyanez a köztársasági elnökkel Schmitt Pállal is, akivel szemben Budaházy elutasított szabadlábra helyezési kérvénye miatt hadakoztam, nem megengedhető jelzőkkel illettem, holott mindezek ellenére, a köztársaság elnökét részemről is tisztelet illeti meg és nem csak mint kiváló sportembert és közéleti személyiséget. Dr Kocsis Máté szintén ebbe a kategóriába tartozik, nem értek egyet a hajléktalanok kriminalizációjával, de immáron azzal sem, ahogyan én azt a kezdetekben lereagáltam.
Ezzel az önvizsgálattal talán másokat is óva intek attól, hogy bármilyen irányban is fanatizálódjon, akár magánéletében, akár a közügyekben nyilvánul meg. A stílus az ember, mondhatnánk. Egyébiránt a Város Mindenkié Csoport Kálvin téren kifüggesztett Gandhi idézete fogott meg. Az ahimsza, mint a nyolcfokú patanjali féle yóga alapja a politikára vonatkoztatva. Mahatma Gandhi meg volt győződve arról, hogyha követi az ahimszát, mint a yóga szellemi alapját- akkor a harc, a háború megszűnik körülötte.
Életét azután mégis erőszakkal oltották ki, utolsó szavával Rámához fordult. A Ramayana egy csodálatos szerelem történtete, az önfeláldozásé (Djayatusz önfeláldozása), a hőstettekké (Hanumán - Gilgames). Kertész Ákostól is bocsánatot kér a blog, hiszen az általam elindított folyamat, a díjvisszavonás (Gergényi) elérte ő is. A saját kijelentéseimmel és hozzáállásommal megsértettem, remélhetőleg ő is belátja, hogy az ő kijelentései is vállalhatatlanok voltak a magyarokkal, a magyarsággal szemben. És valóságos haraglavinát indított el az országban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése