2011. december 5., hétfő

Programajánló - Tiltakozás december 13-án Krisna-völgyért a Kossuth téren 14 órakor

Linkajánló:
Petíció Krisna-völgyért és a Szent Tehenekért
Ekkora pofonra nem számítottak a Krisnások(index.hu)

A mai napon tartják a Krisnások a Bhagavad-Gítá ünnepnapját. Számomra ez a könyv egyszerre seb, fájdalom és szentség. Fájdalom azért, mert olyan kard lett belőle amit a barátnőm szellemi értelemben ellenem fordított. Természetesen ez sem akadályozhatja meg azt, hogy ne saját öntörvényűségem vezéreljen. Kérdés persze az, hogy mi itt Európában, keleti kötődésekkel ugyan, de mégis hogyan értelmezzük ezt a szent könyvet.
Úgy gondolom, hogy akkor értelmezzük helyesen a sorait, ha nem magára a háborúra és a harcra helyezzük a hangsúlyt. Mint korábbi bejegyzéseimben is taglaltam, a mesterek, rokonok, barátok harcban való megölése, bármilyen eszközzel nem magára az ölés aktusára helyezi a hangsúlyt, hanem arra a szimbólikus konstellációra utal, hogy az ember végső valóságba lépésekor felszabadul a maya és lila (játék) vagy nevezzük prakritinek (természet) hatalma alól. Ezért a guruk, rokonok megölése a harcban arra utal, hogy ezek a tisztelt dolgok csak világi keretek és minden ilyen tisztelettel le kell számolnia annak, aki el akarja érni a beavatást. A másik olvasata az, hogy (Visnu)Krisna a gonoszok elpusztítására születik le mindig a mi világunkba világciklusonként. Kalkíként fog eljönni legközelebb.

"Nyilvánvaló ugyanakkor a hindu mitológia hatása is, mely szerint a kalkí Visnu tizedik, utolsó megtestesülése, aki a Sambhala nevű faluban fog megszületni és aki a kali jugának, a „sötét korszaknak” a végén legyőzi a barbárokat(1).("A kálacsakra tantra Kőrösi Csoma Sándor munkásságában - Orosz Gergely")

Egy másik fájdalmas pont az életemben, hogy a párkapcsolati konfliktusok miatt az erőm meggyengült ezért kénytelen voltam visszatérni a barbárok szokásához, a húsevéshez. Egyetlen egy törvényt még betartottam, hogy ne egyek marhahúst. A hindúk számára a tehén, anya, mert a tejét adja az embernek. Nekünk emberek számára a leölt állatok, mártírok, akik a saját húsukkal táplálnak minket, mi akik húst fogyasztunk, senkik vagyunk és általában úgy is viselkedünk, kegyetlenül, legyen az párkapcsolat vagy az élet - Krisztus vagy Krisna(Visnu)által fémjelzett hinduizmus, vaisnavizmus bizonyos értelemben az áldozati kultuszt szüntette meg.
Tehát a megváltás iránya nem az emberekre, hanem az állatokéra irányult legfőképpen.
Lelkiismeret furdalással jár, de átmenetileg kénytelen vagyok húst enni. Arra ad alkalmat ez, ha már húsevés, hogy a bal kéz útján járjak, hogy naponta elgondolkodjak azon, hogy a civilizációnk a kiontott állati véren alapszik. Mit várhatunk egy olyan civilizációtól amelynek ez a kegyetlenség az alapja - költői a kérdés. Több mint 12 évig voltam vegetarianus, nem sok idő - voltak ilyen magánéleti válságok, ahol pusztán a szexus kedvéért feláldoztam a vegetarianus életmódot. Ezek nem tartottak sokáig - mert a lelkiismeretem általában nem engedi sokáig ezt az életmódot. De tény, hogy több mint 10 kilót fogytam a magánéleti problémák felemésztettek és megszámlálhatatlanul sok cigarettát szívtam el. A cigivel pedig úgy voltam, hogy a minden mindegy állapotban a cigaretta a konklúzió - a lassú önpusztítás egy olyan helyen - Siralomvölgy, a hol mindenki átgázol mindenkin és mindenki mindenki ellenségévé válik. Homo homini lupus. És ha már Siralom-völgy és Krisna-völgy. Mentsük meg azt a kis szigetet, az Úr Krisna szigetét itt Magyarországon. Becsülnünk kell a hindú kultúrát és annak formáit, én magam nem vagyok Krisnás, de mivel vallástudományt hallgattam az egyetemen, már akkor és előtte is igen közel került India a szívemhez. A börtönben töltött napjaim alatt a Panoráma könyvek közül az Indiáról szóló útikönyvet böngésztem és jegyzeteltem a Bhagavad-Gítá rendszeres olvasása mellett. A hindúk asztaláról a maradék mindig az állatokat illeti és az állatok számára öregek otthonát is létesítenek. A szent tehenek békében és nyugalomban élnek, mert nem fenyegeti őket a vágóhíd. Ma Magyarországon akkor lenne béke és felemelkedés, ha felhagynánk a húsevés barbár szokásával - még a nap is másképp ragyogna.

1 megjegyzés:

  1. Figyelmedbe ajánlom: http://www.asztrologosz.hu/kozma-szilard-a-taplalkozas-nagy-kerdese-f22.html

    VálaszTörlés