2011. október 20., csütörtök

Sajtó tallózó : Éhségsztrájk kezdődik a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karán

(Szegedi Dóm - ahol sokat sétáltam télen is, az albérletből kibotorkálva. A legjobb kép, amit a netről szedtem le, visszaadja a magányos, esti, szegedi sétáim hangulatát.)

Még mindig szegedi egyetemista lennék a bölcsészkaron, ha a magánéletem és az életem egy kissé másként alakul és természetesen az új bolognai rendszer is alaposan keresztbe tett a kredit alapú rendszernek és nekem is. Részben ennek is köszönhetem, hogy nincs diplomám. Tantervek keresztezték egymást, keresztül-kasul én pedig nem vártam meg az szdsz által okozott rettentő káosz végét, azon is fel voltam háborodva, hogy angolul kell hallgatnom egy kötelező tantárgyat, holott nem volt felvételi követelmény a nyelvvizsga még angolból sem.
Nem halasztottam, később kiderült, hogy kellett volna, de nem tudtam a lehetőségeimről, mivel a hallgatókat nem védik meg kellően a lemorzsolódástól, pedig a lemorzsolódással veszélyeztetett hallgatókat a jogviszonyukat érintő és azt fenntartani igyekvők összes lehetőségeiket célszerű lenne hasznos információkkal segítenie a tanulmányi osztálynak és ez a nemtörődömség lett a vesztem, később az egyetem döntését már nem tudtam megfellebbezni, mivel a venyige utcai börtön falai között találtam magamat, ekkor szűnt meg a jogviszonyom. Szegedről szép emlékeket őrzök, és az Auditórium-Maximumról is, ahol most a bölcsész hallgatók éhségsztrájkba kezdtek - a bölcsészek mindig is élenjárók voltak és lesznek bármiféle társadalmi igazságtalanság üti fel a fejét jelenkorunkban és a jövőben is. Már Horn Gyula is arról pampogott, hogy túl sokan vagyunk - nem véletlenül, tudta azt, hogy a sok bölcsésszel csak probléma lesz, mert tüntetnek, tüntetésekre mennek, vagy rosszabb esetben meg is szervezik azt és lázadoznak. A bölcsészkar Auditórium-Maximumában zajló sztrájknak, az éhségsztrájkolóknak kitartást, sok erőt kívánok a célig, a blog üdvözli őket, és támogatja a sztrájkot ezzel a bejegyzéssel is, egykori szegedi bölcsész társaimat is üdvözölve soraik között.
Nagyszerű, emlékezetes előadások voltak itt, Dr. Kukovecz György - Kuba története, Dóka Róbert - Jóga, Dr. Tar Ibolya vallásmitológia kurzusai és ennek keretében Dr Köves Zulauf professzor zseniális előadása - az ókori római vallásról, csak így a teljesség igénye nélkül. Azok közé a hallgatók közé tartoztam, akik szinte minden felvett tantárgy előadásán ott voltak, én nem kéregettem jegyzetet senkitől - igaz? :-)

Hírforrás:
Éhségsztrájkolnak a szegedi egyetemisták(barikád-mti)
Közel száz egyetemista készül éhségsztrájkra(Szeged Café)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése