2011. október 17., hétfő

Legalább 1000-1500 tiltakozó feküdt a Kossuth téren a hajléktalanokért demonstrálva

(fotó forrása: A Város Mindenkié blog - facebook oldala)

A tüntetésre készülve találkoztam két hajléktalannal. Szomorú tapasztalati tény, hogy a külsejük alapján, de a gondolkodás módjukat is tekintve nálam legalább 15 évvel idősebbnek saccoltam volna őket, ha nem lettem volna tisztában azzal, hogy az utcán"él"és, - akár csak a börtön - képes nagyon rövid idő alatt felemészteni az embert. Az ebédjük készítése közben zavartam meg őket pár száz forinttal. Elmondták, hogy nem Orbánra haragszanak, hanem Tarlósra aki egy ....., úgy gondolják tehát, hogy Orbán jó ember, csak rossz emberek veszik körül, a slepp. Bizonyára ez talán saját tapasztalat is - a bűnös életről és a mélybe rántó rossz társaságról. Az egyikük, aki valamivel fiatalabbnak nézett ki elmondta, hogy ő nullás, nem vércsoport szerint, hanem nem volt büntetve, sohasem szegett törvényt, ezért nem is nagyon érti azt, hogy a rendőrök mostanában miért zaklatják állandóan, mintha bűnöző lenne és miért nem lövik őt inkább a Dunába, mint azt tették a nyilasok - a rendőrtiszt azt válaszolta neki, hogy szívesen megtenné, de a törvény miatt kötve van a keze. Alapvetően rendes emberekkel találkoztam, akik élesen és reálisan látják az egyre kilátástalanabb helyzetüket, a törvény ami számukra nem is jelent mást, mint egy jól felépített tajgetoszt - egy jó viccet is meséltek búcsúzóul - , humor nélkül nehéz lehet elviselni egy embertelenül groteszk helyzetet, a humor véd. Elbúcsúztam újdonsült hajléktalan barátaimtól és átvágtam magam a városon keresztül, hegyen-völgyön, bús ligeteken és járdákon keresztül ahol par excellence át kellett verekednem magam, mert ma mindenki sietett. Ősrégi tapasztalat az, hogy nem csak az utakon, de a járdákon sem tudunk közlekedni, sehol egy előzékenység, mindenütt kíméletlen és gyilkos harc pár négyzet milliméterért is akár, csak "ne kelljen irányt változtatnom". Mire nagy nehezen a Kossuth térre értem, a városi stressz levezetéseképp megszemléltem a metróból kiszállva a XXI.századi Teiresziász szobor-koncepciót.
Innen, a tulajdonképpeni labirintusból már egyenes utam vezetett kifelé, tudtam hova megyek, a szobor is mutatta a kiutat - arra vagy ariva. Amióta a tibeti szélparipa másik néven imazászló a birtokomba került, napról-napra szerencsésebb és főként emberhez méltó kapcsolódási pontok jellemeznek. Olyan emberek nyílnak meg előttem, akik elől a végletekig elbújtam és elzárkóztam, mert mindig is befelé forduló típus voltam, ami ebben a világban a legnormálisabb személyiségtípus. A Kossuth téren legutóbb Budaházy melletti demonstráción voltam. Nem számháború miatt mondom, de 4 szer annyian voltak most kint a téren. És én voltam az egyetlen szerintem, aki mindkét tüntetésen részt vett. Erre külön büszke vagyok, hiszen láttam itt Vajnai Attilát, aki régóta küzd a Turul madárral, a böszörményi úti Turul Thypon már többször megsebezte, de ő mindig bátran harcolt, a görög heroszok harcmodorjával a nála jóval nehezebb vasöntvénnyel. De Budaházyért nem állt ki és Noé Krisztinát sem láttam Budaházy tüntetésen. Én viszont kiálltam mind Budaházyért és mind a hajléktalanokért, miért nem láttam egyetlen egy Vona Gábort? ... 1000 főnél is többen voltak kint, bár ha valami felesleges az a számháború.
Jól beszéltek a szónokok, mert valóban jobb és bal oldaltól függetlenül is, és függően is voltak itt szép számmal, betöltöttük a teret, a hajléktalan kérdés pedig nem jobb és bal, hanem lelkiismereti kérdés. És ma már nem Gandhit idézünk, hanem Kocsis Mátét okulásunkra is. Én mindig úgy közelítem meg a problémakört, hogy Mahátma Gandhi mit tett volna, vagy mit mondott volna, például, lehetne-e Gandhi példakép, etalon, szent, guru, nemzetvezető, ha mondjuk azt nyilatkozta volna, hogy ha mi nem szorítjuk ki a csandálákat, páriákat, akkor ők fogják kiszorítani az embereket Józsefvárosból.
A blogomon kívül tehát, most először a nyilvánosság előtt is kiálltam, kifeküdtem a hajléktalanokért, kaptam én is egy kék nejlont, ami a földön fekvéshez kellett, a rendőrök nem intézkedtek senkivel szemben emiatt és egy pár perce hajléktalanná vált pedig mindenki a közterületen, aki a Kossuth téren tiltakozott. Jó buli volt és nagyon jó ötlet a tiltakozáshoz. Nem mellesleg említeném a doboló csoportot , az Új Szemlélet csoport dobosait, nagyszerű törzsi hangulatot teremtettek, a rossz szellemek elűzése nem nélkülözheti az ütemes dobot, a táncot, a rítust. Felszólalt a Szolidaritási Mozgalom vezéregyénisége, szívszorító és emberi történetet mondott el mindannyiunknak. Én is szeretném megköszöni mindazoknak az embertársaimnak akik kint voltak, és mindazoknak, akik tesznek a hajléktalanokért. Üdvözlettel a tartarossz blog !
Csak így tovább hazám !
Az utolsó szó jogán pedig felhívom a HUNHÍR szerkesztőinek figyelmét, hogy Schiffer András hajléktalanok melletti parlamenti felszólalásával, mind a 16 kuruc (kuruc.info-s) comment egyetértett, "igaza van", akkor hogyan lehet az, hogy a kuruc noha kifejezi elég markánsan azt, hogy Schiffer Andrást nem igazán komálja, de mégis igazat ad neki ebben az ügyben, ti pedig évek óta csak arra vagytok képesek, hogy a tibeti tüntetőket támadjátok gerinctelenül, aztán pedig a magyar hajléktalanokra támadtok.


Linkajánló:
Több százan feküdtek a Parlament előtt (HVG+fotók a tüntetésről)
Erdős Virág verse
Kopiás Attila jogvédő és "álhajléktalan" teljes beszéde olvasható a tüntetésről (magyar.info.blog)
Kónya szerint van remény (index)
Újabb hajléktalan halt meg az utcán (HÍR24)
Tibeti ONLINE forgatható Imamalom - Om Mani Padme Hum - forgasd meg és kívánj valamit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése