Ma más miliő fogadott, mint a Gyorskocsiban (speedcar) a sétán, ez a fontos tény: a Dzsaváharlál Nehru parton.
Nehru a függetlenné vált India első kormányfője volt. Börtön-végrendeletemben a Nehru partot jelöltem meg hamvaim Dunába szóratásának helyeként. Itt nyugszik örök békében és hullámsírban én és a barátnőm egykori mobiltelefonja is, jelképezve azt, hogy ez a két készülék már nem hívja egymást soha. Maximálisan megértem, hogy a szónokok számára a legfájdalmasabb a származásuk és a bűnözés szó összemosása. Negatív és pozitív diszkrimináció és minden zsákutcának tűnik roma ügyekben. Csernusnak talán könnyű dolga volt a lipótmezei drogosok után a hétköznapokban, megfogalmazása szerint : "a cápák után" Csernus legalább tudja, hogy függősége mögött önbizalomhiány van és valójában nem volt narkós a doki sem és mégis az volt, vagyis függő de csak függő vagy narkós. Játék a szavakkal. Definíciók örök rendezetlensége. A cápák csendje és békéje után engem is a viszonylagos nyugalom fogadott. Igazából a roma értelmiség eme összejövetelén sem maradhatott el a volt kommunizmus erős bírálata és hibáztatása (és mindegy, hogy ez egy mondatban történt e vagy sorozatosan volt jellemző) és a jelen rendszer súlyos bűnei mellett pedig az elegáns észre sem vettem elsiklás jellemezte a szónoklatokat. Persze a nyugat, zömében kapitalizmussal erősen fertőzött országainak diplomata küldöttei előtt valamit mondani kell, a múltról, a már nem is annyira sötét múltról, sőt a jelen sötétségében fényessé vált múltról, a Kádár-rendszerről mert és vagy valamiért itt és most lobbizni kell és ez onnantól kezdve már politika is és érdek is.
Jó hogy ez így van vagy sem ?
|
Nehru és Gandhi |
Tettem fel a kérdést, miközben felfedeztem Kálmán Imrét aki kerékpárral közelítette meg a helyszínt. Tudtam, hogy egy holokauszt vagyis porrajmosz rendezvényen ez a liberális jelenlét kötelező.
Köves Slomó rabbi nagyon jól beszélt, bár természetesen szónoklatában búvópatakként ott volt a nagy kérdés is,
a saját sors és a kollektívum sors tragédiáját más erők, vagy azonos erők - csak más formában - okozzák (pl. az abortusz kérdés, amit vitattunk, és amihez senki nem mer nyúlni, csak a véreskezű nőgyógyász, a nők által felhatalmazott hóhér). Ez a kérdés fontosabb még a holokausztnál is, alapkérdés. Nem hiszem, hogy empátia hiány a látszólagos közönyöm, hogy egyesekkel a történelem végzett, míg másokkal a mindenkori nő és nőgyógyász, vagy a kapitalizmus és a fogamzásgátló gyártó cégek profitéhsége. Én nem hiszek a testületek és ideológiák bűnében. Én már átléptem azt a küszöböt is, ahol még azon vitatkoznak, hogy milyen legyen a diszkrimináció. Szerintem semmilyen. Aztán itt volt Iványi is, akiről egyáltalán nem írtam jót a blogon valami angyalföldi teniszpálya és a cigány kitelepítések közötti kontextus miatt. De nem akarok ízléstelenül emlékezet-rontó, vagy megemlékezés rontó lenni, mert a Kádár-rendszert hibáztató politikai üzenetet leszámítva, egy alapjaiban békés, a roma értelmiség által jól megszervezett holokauszt megemlékezésen vehettem részt. Egyébként amit Köves Slomó pedzegetett, mint felelősség, az nem úgy értendő, hogy a felelősség az vád, valahogy így mondta, ez magyarra lefordítva honfitársaim azt jelenti, hogy el kell meditálnunk azon, hogy kiért és miért tartozunk felelősséggel. A felelősség az nagyon fontos téma, a 22 éve tartó magyar kapitalizmusban a legnagyobb hiány. Az általános trendi a korlátozott felelősség, ma már mindenki rendelkezik vele, mert 22 év Mammon imádat egyenes következménye ez a felelősség hiány és strucc politika. A felelősséget leginkább az urbanista ember úgy tanulja meg, ha társa lesz, leginkább egy kutya. A vidékiesen szocializált ember a kutyát pont fordítva üli meg, ha állatorvoshoz kell vinni, bedobja a csomagtartóba. A vidéki ember számára a kutya, a disznó, a kakas egyfajta protestáns etika szerint kizárólag a hasznossága arányában tartható életben, különben leveszik a lélegeztető gépről. Ezért vidéken még élnek az újszülött macskafojtogatók. Ne legyenek illúzióink a vidékről, hogy ott mindig a Másfélmillió lépés Magyarországon atmoszférája a legfőbb uralkodó. Egyébként visszatérve nagyon is megértem, ha egyesek a történelmet és az ideológiát (ami ürügy) hibáztatják, de legalább annyira kegyetlen, ha nem kegyetlenebb tud lenni az egyéni sors. Az a sors amelyik nem koncentrációs táborokkal öl, hanem a szeretetlenséggel és az abortusszal vagy az élet lehetőségeinek a teljes további lezárásával. Mindkét sors között az egyéni és a kollektív sors között csak egy lényegi közös pont létezik: a felelősség kérdésköre. Mire terjedjen ki a felelősség. Természetesen a kor szét-emancipált nője szerint semmire sem. Elgondolkodtató az is, hogy ez a rendszer, amelyik a Kádár-rendszer romapolitikáját is morbid, de hibáztatja egy ilyen rendezvényen, hogyan tud tenni majd a roma integrációért. Kérdés ez, hiszen egyre több embert kényszerítenek majd a létminimum alatti létbe. Bár megpróbálják ellehetetleníteni már és most a munkanélkülieket is, mert a halálfolyamatot fel akarják gyorsítani. A szűkülő élettér általában az agresszív bűnözés vagy a halál közötti alternatíva közötti demokratikus választás. Itt nincs faji kérdés, a társadalom minden szegmense cápává válik. A cápák között pedig nem dilemma, hogy nekünk magunknak is egyéni létünk és életben maradásunk érdekében ragadozó tulajdonságokat is kell internalizálnunk (belsővé tenni). A kapitalizmus, vagy a burzsoázia diszkrét bája, hogy az ember felemelkedéséhez ezzel járul hozzá, hogy nehézséget támaszt nekünk vagy mindannyiunknak. Akadályt. És ha már az ideológia felmerült, Nehruról, a függetlenné vált India első kormányfőjéről nevezték el ezt a Duna-parti részt.
Vegetarianusként, az ember történelmi és politikai kegyetlenségét, ragadozó voltának eredetét a vágóhidakban kell keresnünk. Indiában a
Gupta-korszak nem tűrte a mészárszékeket, sem a húsevést.
Kapcsolódó oldalak:
A Porrajmosra emlékeztek a Nehru parkban Amerikai Népszava
Porrajmos a roma holokauszt hetek
Dzsaváharlál Nehru Múlt◄◄kor
Nehru part ? Az indiai történelem gyöngyszeme Parkőrség - Ferencváros
Hírek és filmajánló:
Rózsa-Eduardo Flores (Chico) költőről és szabadságharcosról Bustya Tibor és Molnár F. Árpád (ÉLI)
Rózsa-Eduardo Flores Hírháttér TV
Soós József titán emailben életveszélyes fenyegetéseket kapott. Bándy Kata gyilkossági ügyben próbáltak a helyszín és az útvonal alapján következtetésekhez jutni, dr. Fórizs Eszterrel, és Kiss Endre Farkassal (SODI), ez is állhat a fenyegetések hátterében. De a III.kerületi rendőrkapitányság is belépett a fenyegetők közé ezen információk szerint. Ahová a "rejtélyes hátizsák-ügyem" szálai is vezettek.
Ki Kardot Ránt, Kard Által Vész El ! YouTube -
Ultimátum Multimédia
Szíriában a helyzet tovább fokozódik. Az Assad elnök által vezetett Szíria ugyanis a kurd függetlenségi mozgalmat támogatja. A több mint 40 milliós kurd nemzet egy része Szíriában akár önálló nemzetállamot is képezhet és alapíthat Assad támogatásával. Úgy tűnik Assad már megnyerte "bel"háborújához a kurdokat.
A szíriai ellenzék kész harcolni a kurdok ellen Oroszország Hangja
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése