2012. december 13., csütörtök

Összefoglaló - Inkább hallgatok

A blog egyre népszerűtlenebb, és ezzel el is érte a célját. A Börtönellenes Társaság bejegyzés közel 1 kattintást ért el, az is én voltam egy proxyról. Soós József Titán népszerűsége azonban töretlen, azóta is, hogy kényszerű száműzetésben él Brazíliában. Kértem tőle, hogy a brazil utcai vagy a tengerparti fociról készítsen már egy filmet, köztudott, hogy szabadidőm egy jelentős részét töltöttem már el azzal, hogy a focicseleket rendszereztem. Jelenleg ez a hobbim egy kicsit sajnos a háttérbe szorult, de egy brazíliai focifilm biztos inspirált volna arra, hogy ez a helyzet megváltozzon. Ha focifilm nem is készült el, de Titán döntésében, hogy új országot válasszon menedéknek, méghozzá Brazíliát, ez a pozitívum mindenképpen többrétegű. Az első rétegben az őt bírálóknak figyelmébe ajánlom a Megváltó Krisztus szobrát, ami Brazília jelképévé vált.
Találtam egy nagyon jó blogbejegyzést erről a szoborról: A Megváltó Krisztus szobra - Rio de Janeiró (Virtuális Barangolás BLoG).

A másik pozitivuma az ügynek, hogy Titán rendesen beolvasott az igazságügyi elmeorvos szakértőknek és üzent Sopron város rendőrségének is. Tény azonban az, hogy a legutóbbi Titán-RGL kooprodukcióban készített "tényfeltáró" hangfelvétel láncreakciót indított be. Én ezt a hangfelvételt semmiképpen nem tartom pozitívumnak. A hangfelvétel következményei többek között, hogy Balogh Béla otthonvédő feljelentette becsületsértésért Titánt és RGL-t is. A ma Magyarországán ha egy otthonvédő vagy emberjogvédő csoport alakul, szinte törvényszerű, hogy az támadásnak lesz kitéve. Az ügynöközés, a leügynöközés már-már a természetes és nem feltétlenül a legkonzekvensebb hozzáállás. A másik következetlenség a hangfelvételen az, hogy például a Hírháttértől elvárják, hogy álljon oda egy politikai oldalra, mert ellenkező esetben már hazaárulás, ha nem úgy tesznek. A szubjektum és nem a kollektivum szempontjából azonban én nagyon is üdvösnek tartom a Hírháttér hozzáállását a magyar radikálisok-izraeliták politikai csatározásai konfliktusa közepette is. Én azon az állásponton vagyok, hogy mérlegve téve a tevékenységüket tiszteletben kell tartani,
és ez az alap, és nem feltétlenül kell egyetérteni velük, de  a szubjektum fejlődésének szempontjából én a Hírhátteret nem tartom számon lehúzó erőként, hanem mint korábban írtam egyfajta fékként (az antiszemitizmus ellen). Példaként a Város Mindenkié csoporttól sem várom el, hogy a magyarországi hajléktalanság okát, mondjuk az usa-izraeli nagypolitikában lássa meg. Egy csoportot pontosan az határoz meg, ami meghatározza, ha más ismérveket várunk el egy jogvédő csoporttól, akkor tulajdonképpen a jogvédő csoport függetlenségét támadjuk. Ez az amit a Titán-RGL nem vett figyelembe, nem várható el mindenkitől, hogy ugyanolyan sztereotípiákkal gondolkodjon. Sőt, ha mindenki ugyanúgy gondolkodna, mint én, vagy egy csoport , akkor nem lenne tovább értelme az életemnek sem és önként száműzetésbe vonulnék, mert az unalom végezne velem különös kegyetlenséggel. Más. Miután a világot bejárta a maroknyi ellentüntető "náci" képe és én is közöttük voltam, azért mindjárt szögezzük le, nem vagyok náci.Erről bárki meggyőződhet, ha bejön a szobámba. Nem talál a falon Szálasi vagy Hitler képet, ellenben ha jobbra néz a jobb sarokba, ott megtalálja a vallástudományi kiskönyvtáramat. Ha balra, akkor egy megmentett tibeti papírzászlót, és ha tovább néz balra, akkor három polcon a legnagyobb magyar költők köteteit találja és egy tibeti szélparipát. Én ilyenkor, a nagy nácikeresésben mindig Rózsa-Flóres Eduardo-t idézek, aki marxista apjának magyarázta, hogy a szerb-horvát konfliktusban, most azok a nácik, akiken a vöröscsillag van. Később úgy gondolom, hogy hibázott azzal, hogy Bolíviában nem az őslakosok, hanem a gazdag meszticek oldalára állt. A nemzeti- faji identitás sem mindig meghatározó, hogy egy konfliktusban hova áll az ember, a jó vagy a rossz oldalra, ezért sem árt a nemzeti érzéssel is kritikus szemléletmódot felvenni. Én például itt a blogomon Kertész Ákost először támadtam, majd revideáltam az álláspontomat, és nem érzek haragot a cikkéért. Nem igazán akarok kis pontként gyűlölködő állásponton maradni hosszútávon, de rövid távon sem. A vörös festékes Dániel ügyvéd tevékenységét például azzal is támogattam, hogy gratuláltam neki a facebookon keresztül is és egy blogbejegyzésben elítéltem az Andrássy úti jobbikos zsidózást. Egy ideig vaciláltam a pozitiv és negativ diszkrimináció között, aztán úgy döntöttem, felesleges mindkettő. A lényeg pedig az, hogy igyekszem tiszteletben tartani a vélt ellenoldal tevékenységét, erre kötelez, hogy a Weissenburgi Vecelin lovag leszármazottja vagyok és a nevem is a "Chanson de" Roland.Utóiratként csak annyit tennék még hozzá, hogy a feljelentések szerintem felesleges lépések. Titán is illegitimnak tartja az államot, másrészt az otthonvédők sem szeretik annyira, hogy az állam törvényi védelmére hagyatkozzanak. Úgy gondolom a Koppány Csoportot mostanában a médián keresztül is többször támadták méltánytalanul (TV2, RTL klub), az interneten is konfliktusok voltak (kontra Dabasi Tamás), így Titán-RGL amúgy nem jelentős támadásánál betelt a pohár.
Én a közlési kényszernek tudom be ezt a konfliktust, egy politikusnak például mindenféle kritikát el kell tűrnie és ehhez megfelelő juttatásokat is kap, ugyanez vonatkozik a már ismertté lett személyekre is, akik azonban nehezebben tűrték a kritikát és a gúnyt. Pl a híres blogger, Tomcat esete Macstappancsok éke nevű index. fórumra írogató hölggyel. Aminek aztán verés lett a vége. A SoDi trollok eredete: egy részük ártányológusnak is vallja magát és innen származik, egy törölt index topik Tomcat eladta a lelkét  ahová én is írtam, és elég sokszor, később azonos nevű gúny blogoldallá "fejlődött". A szálak 2006-ig vezetnek, ne zárjuk ki Vejmelka és Külgusz esetleges troll létét sem. Az igazán bölcs az akiről lepereg minden, ki előtt sár és arany egyenlő értékkel bír, miként a dícséret és szidalom is (Bhagavad-Gítá), és túllép az erőszak és a gyűlölet időszakán valahányadik sziszifuszi nekifutásra. Egyébként a feljelentés egy része egy komoly filozófiai problémát (ellentmondást) is felvet. Mivel Balogh Béla becsületsértés miatt tette a feljelentést, ebből az következik, hogy ő alaptalanul lett megvádolva azzal, hogy ügynök (szó szerint tehát állami alkalmazott) Én el tudom képzelni a rendőrök arcán a megrökönyödést a feljelentés láttán, hiszen számukra az állam alkalmazásában lenni nem becsületsértés, hanem egyfajta magas dícsőség. Nem látta valaki a gyöngyháznyelű késemet? Nos? Ámen. Dícsőség Maninak a paraklétosnak, aki a vigasztaló.

Kapcsolódó oldalak:
Balogh Béla feljelentést tett Hírháttér Multimédia
SoDI fóruma snecológia


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése