2011. június 9., csütörtök

Két éve történt - szabadulás a legmélyebb poklokból

Két éve történt, hogy e világ siralomvölgyének legmélyebb bugyraiban is megfordulhattam, élet és halál közötti tudatállapotok közelében tölthettem el a három hónapot. Az adófizetők pénzén értelmetlenül fenntartott állami emberkínzó gépezetet szemtől szemben láthattam. Nincsenek illúzióim az állammal és a hatalom mikéntjével és a rendszer embertelenségével szemben sem. Külön érdekessége az ügynek, hogy egy távol tartási tárgyalásra kaptam idézést, ahol a megjelenésem sem volt kötelező. Akkoriban szigorították a nővédelmi törvényeket, a "Lex Lévait" bevezették. Az egy másik érdekesség, hogy a nőknek a törvény bevezetésével párhuzamosan nem tartottak semmiféle moráletikai előadásokat, vagy nem is ismertették pl. az interperszonális etika alapelvét sehol sem az országban. Mindenesetre minden törvényi szigorítás egyben igen jól jövedelmező üzlet ügyvédeknek, bíróknak, ügyészeknek, ezért a különböző jogi fórumokon szinte ösztönzik az embereket és a nőket, hogy tegyenek feljelentést minden piszlicsáré esetben is. Én meg úgy gondolom, hogy bizonyos normák szintjére kell a társadalmat felemelni, mert egy zaklatásos bűncselekmény esetében is alapvető fontosságú, maga a két félnek a viszonya. Ha egy olyan etika terjed el, hogy mindent szabad és átgázolhatunk az életen, bárkin és mindenki az ellenségünk, akkor abból semmi jó nem fog származni. Bosszúálló nők és férfiak fognak sorban állni feljelentésekkel a kezükben. A feljelentés pedig nem jelent megoldást ilyen esetekben, az csak tüneti kezelés. A háttér okok döntő hányadában a sértettek elviselhetetlen magatartásbéli erkölcsi és emberi minősége vagy minősíthetetlensége áll és ez igaz az elkövetőkére is. Nyilvánvaló, hogy egy párkapcsolatban, vagy más hasonló viszonyban, ahol nincs szeretet és felelősség érzet a másik ember sorsa iránt, ahol különböző szerelmi háromszögeket meghaladó geometriai promiszkuitás ábrák alakzatok dominálnak, ott és abból csak is büntetőügyek fognak keletkezni, mert ez a törvényszerűsége a morális devalválódásnak. Miért is? Mert általában megjelenik a "pszichopata" a számonkérő, az aki hajótöröttként élte eddigi életét, hánykolódott a szeretetlenségben, míg hazatért Ithakába, vagy csak haza szeretet volna jutni és azt tapasztalta, hogy nincs hazája sem és gúnyolódnak rajta, hogy ő mennyire maradi és miután mindenütt a romlást tapasztalta, a halál kultúráját ezért megelégelte Laertész fia a nemtelenséget és első tette a bosszú volt. Minden igaz király és nemes ezt tette volna. Aki promiszkuitásban akar élni és hűtlenségben és nihilizmusban legyen az nő avagy férfi számítson az ügyeletes Odüsszeusz megjelenésére, mert az kíméletlenül lecsap, ez az Odüsszeuszi szimbólum misztériuma.
Ez az írás, azért is született, mert elgondolkodtam egy elhatározásomon, amikor a venyigéből átszállítottak a Speedcarba. Nem tartom véletlennek, hogy a sakk alapján, ami Mazdaista vallási jelkép, a jó és a rossz harcának megjelenítője és Grandpierre Attila író és csillagász szerint akkor ősmagyar kapcsolódású jelkép is. Tehát a 64 "kockát" rajzoltam fel, 64 napot adtam magamnak, hogy kiszabaduljak a helyzetből, kíméletlenül edzettem magam, és igazságos és arányos bosszúra készültem és hosszantartó elszánt gerilla harcra állammal, ellenségekkel, a gonosszal és önmagammal is, azonban volt annyi önkritikám, hogy a békejobbot nem utasítottam el,a bocsánatkérő bűnösöknek megbocsájtottam, bármennyire is fájt és mikor visszatértem Ithakába, a háborgó tenger lecsillapodott. A küzdelem a külső térről, a belső emberi világra tevődött át, ott található a megváltás kulcsa, a szívünkben. A niskáma karma tanítása azt jelenti, ne előnyökért legyünk jók, és ne előnyökért legyünk gonoszak, legyünk önmagunk és ne várjunk semmit a világtól, ne reméljünk semmit, mert a földi létünk nem több a siralomvölgynél, a halál völgye és birodalma ez. Az elhatározástól számított 64. napon visszatért hozzám a szerelem, a 63.napon kinyílt a börtönajtó, nyár volt június és szép év volt. Hálát adok most a Bhagavad-gítának, hogy erőt meríthettem, Zsoltinak, hogy legyőztem sakkban, a 64 kocka titka, hogy csak azok szabadultak, akik legyőzték őt, akinek sikerült, az többé nem látott börtönt, csak kívülről. A 64 kocka a Zend-Avesztából van, 16 jó erő és 16 sötét erő, ezt a világban zajló háborút jelképezik a sakkbábuk.

Linkajánló:
B.A.P. honlapja a sakk és a kozmikus világrend kapcsolata

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése