2013. január 1., kedd

Újévi hírtallózó és cikkajánló

Para-Kovács Imre, a Magyar Narancs volt újságírója, jobboldali körökben a székely himnusz átköltőjeként lett elhíresült; ezen átköltői munkássága által belépett a közellenségek sorába, az ismeretlenek számára sokszor oly kínzó homályból (Barangó, Bakáts Tibor settenkedő, de mostanában a hírtv-be érthető okokból már meg sem hívott Puzsér Róbert is kvázi ide kategorizálható újságíró antropológiailag). A liberális hetilap népszerű egotrip rovatából indult el pályafutása, olyan íróelődök vagy kortársak hatása alatt, talán tételezzük föl, mint például a meghurcolt lázadó Hajnóczy Péter vagy a dolmányos vérdudu Garaczi László. Egy kisebb humortalan mélypont után - ami engem is igencsak meglepett, mert Para egészen kikezdhetetlennek tűnt eddig, de bizonyára a fidesz kormány elvette kikezdte az ő "nótáskedvét" is, - most újfent ajánlom írását, amelyben   ömagára talált a szilveszteri magyar detoxikus valóságban és bizonyosan az alkohol inspirálta. Az alkohol inspiráló ereje (a Birodalom ereje) fiatalon még nem mutatkozik meg, érettebb agycenter kell hozzá. Én sokáig nem hittem az alkoholok ilyetén hatásfokában, szeszfokoktól függetlenül egészen a tegnapi napig, amikor is Sodi trolljait válogatott káromkodásokkal kínoztam halálra a trollfórumon, még akkor is büszke vagyok erre, ha "Ni-t is mertem mondani egy öregasszonynak" (Gyalog-Galopp), így most kénytelenek lettek a tolvajkergető és háziőrizetben lévő Tomcat irányában kárörvendő és örök névtelenségbe burkolt regresszív index.hu-maszop táncot járni. A dementorokkal való viaskodásból egy kicsit most kiszálltam. Az Amerikai Népszava és Sodi trollfóruma is letiltott, ezt mindig elmondom, hogy azon a nagy sakktáblán el tudjanak helyezni engem, mint lázadó szabad (parasztot) gyalogot.
Para-Kovács Imre: Dögölj meg, 2013 Amerikai Népszava
A francia kormány ingatlanokat foglal a hajléktalanoknak  Diszpécserportál

Az ember sokszor rémülten szembesül a világgal, hogy hol és milyen körülmények között él a társadalom által kialakított mesterséges pokol börtönében. Gyerekkoromban még megfelelő és állandó aggodalomban éltem a kihalással fenyegetett  állatfajokért, ez főként a Lesz-e sas kétezerben című könyv okozta trauma lehetett. Ma már meg se rezdülök, ha kihal egy faj a bolygón, mert úgyis találnak újat. A bálnák megrendítő halála feleti gyászt is többször meg kellett élni, az óceán mélyén széthullanak és angolna szerű kígyóférgek végzik el a bálnatetem eltakarítást, a sámán állandóan témába hozta parketta taposás közben a bálnák szörnyű halálát is. Sírt Zugló, az Atlanti- és a Csendes-óceán is. Így utólag visszagondolva erre az időszakra ilyen szempontok alapján kivételezett voltam: az általa emlegetett halottak országának (ami a hiszekegy része is) több dimenziója nagyon is élő volt, bár én többször ki lettem utasítva, fenyegetve, hogy mit keresek én itt a halottak országában és nincs jogom itt járni. Ezért én maradnék Hamvas definiciójánál, a Halküonnál, nem alvilág, hanem az alvilág kapuja.  A kivételezettség pedig abban áll, hogy katalizálva vagy egy adott szituációban és abból pedig világra vonatkozó maradandó állagú szubjektív konzekvenciák születnek. Én régóta eldöntöttem, hogy nem eszek húst, ha tehetem. Az sem érdekel, hogy mennyire egészséges hús nélkül élni. Srí Rámakrisna Paramahamsza sem evett húst és mégis gégerákos lett. Bár valóban éppen ma szóba is hozta Bori, hogy a ragadozók rövidebb emésztőrendszerrel rendelkeznek nálunk. Én a szemfogakra hívtam fel a figyelmet, hogy hasonlítsa össze egy pávián egy csimpánz és egy ember szemfogát. A vegatarianus életmód, akár csak lakto-ovó szinten azt jelentheti, hogy naponta legalább egy lelkiismeretfurdalással kevesebbet élsz meg vagy fojtasz el. Gandhi a jóga filozófiája alapján vallotta a nemártás elvét, szó, gondolat, tett formájában, Lev Tolsztoj is a háborúk okaként a húsevést említi. Mahatma Gandhi azt vallotta: "egy nemzet onnan ismerszik meg, ahogyan az állataival bánik". A tehén tiszteletet pedig párhuzamba állította az anyatisztelettel. Mivel a tehén tápláló tejét adja az embereknek, így az emberek anyjának számít. 

Hírháttér Multimédia
Állati eledel - Emberprogramozás. Hogyan lehetne a világot és magunkat jobbá tenni?

National Geographic
Új makikat fedeztek föl Madagaszkáron

Madagaszkári egérmakik YouTube
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése