2013. január 9., szerda

Occam borotvája - Elsőfokú ítélet Tomcat ellen

A mai magyar jogvédők munkájába nincs igazán belátásom. A Magyar Helsinki Bizottság facebook oldalán is szememre vetettetett, hogy úgy ítélekezek, hogy nincs megfelelő információm a szervezetükről. Hát igen, van amikor az ember úgy ítélkezik, hogy nem kellő előzményből szakszóval premisszából indul ki és ezáltal jut egy téves -és ami ritkább- valós következtetéshez. Szeretem azt, amikor jóhiszeműnek állítják be magukat a jogvédő szervezetek. És még linket is kaptam, hogy nézzem meg a munkájukat - nagyszerű. Mivel saját, kényszerű okokból egyszemélyes soditrollok által gittegyletté lefikázott Börtönellenes Társaság alapítója vagyok; meg ha mindez nem is fizikai, hanem szellemi, metafizikai megalapítás, és lesznek utánam akik felismerik, hogy a középkori, idejétmúlt büntetőjogon és megtorló módszereken már régen túllépet az idő... Filozófiai kérdés, hogy az állam hogyan legyen kegyetlen vagy sem. Önmagát adja, hideg szörnyetegként vagy legyen kegyesnek, jogvédőnek álcázva. A Tomcat által a bíróságon is felvetett kettős-mércés problémákra sincs megoldás. Nincs asztala az ügynek. A bírónő szerint ez nem az ő asztala.
Tomcat tárgyalásán (fotó:SoDI)

Ha ügyet akarsz képviselni Magyarországon, először indulj a szerény  és gyalulatlan asztalos segédhez, aki elkészíti számodra inasmunkaként az ügyed asztalát. Persze most támadhatnak rám, bármilyen oldalról, negatív erővel, hogy betyárbecsületből védek valakit. Nincs bennem azonosságtudat, mármint börtöntudat aspketusból vagy kollektív bűnözői tudat, egyrészt mivel nem is történt bűncselekmény, másrészt ami előzetes letartóztatásom alatt kialakult, mint tudat, az a hajótörött tudat. Hánykolódás, hosszú-hosszú éveknek tűnő három hónap reménytelen hánykolódás, amíg Odüsszeusz hazatérhetett Ithakába és első dolga volt elzavarni (megölni) a kérőket. Nincs esküdtszék, nem méltatja senki korábbi dicső vagy társadalomra hasznos tetteidet (az én esetemben pl. fel sem merült a tárgyalásomon az a tény, hogy Horn Gyula előtt jóval már megnyitottuk a vasfüggönyt az NDK-s határsértők előtt) sem. Az nem a bírónő asztala. Az a JóIsten az asztala. Vagy a senki asztala. Jó itt a sitten. Biztonságban vagy, őriznek is, a kaja is tűrhető csak a szexet kell kerülni. Így szoktak viccelni ezzel. Bárki bármit is írt le, 1 év két hónap börtön még felfüggesztve is teljesen nonszensz ítélet egy bejegyzés miatt. Azt, hogy ezt a közhelyet vagy tényt leírom, még nem változik meg semmi sem. A bürökrácia fogaskerekei. Arra, hogy hogyan legyünk kavics a burzsoázia cipőjében (Moldova György), ennek a módszertanára még nem jöttem rá, de hajtok felé, mert az egyik cél: kavicsnak lenni. Fel lettem megint kommunistázva, pedig hányszor leírtam már, hogy a mi családunk Montagukból és Capuletekből áll. 1956-osok és kommunisták is. Ha valaki soha nem kommunistázott, gyűlöletből az én voltam. A rendszer ideológiai káoszához nem járulok hozzá ezzel a gumicsonttal, rágódunk már ezen is vagy 23 éve. Sőt mi több elítélem Kádárt a megtorlásokért, de többre tartom a 23 évnél. Nem volt olyan kártékony, mint ezek. Amikor elítélem, akkor azért ítélem el, mert kivégzések voltak és megtorlás. Másodsorban hozzátett ezzel a bűnlajstromhoz, és ellehetetlenítette a kérdést, hogy a kommunizmus harcosságát (humanizáljuk az eszmét) pacifikáljuk. Thürmer könyvében egyébként elsőként említi Nyers Rezsőt és Sevarnadzét, akik elárultak valamit. A régi világokba nem vezet vissza út, a jelennel pedig meg kell harcolni. Speciel úgy vagyok vele, hogy a helyzet elkeserítő és rosszabb lesz. Ez néha lecsapódik, a blog pedig csak tükör. Nem ideológiailag védem a bloggert, hanem mert én is blogger vagyok és Tomcat ebben a kérdéskörben is úttörőnek bizonyult. Az ember számít és nem az, hogy melyik oldalon áll. Például amikor Saláta nevű bandavezér kirabolt a Fekete Lyukban, ő is ugyanarra a punkzenére pogózott, de attól még lehet, hogy akkor még ő volt az erősebb és a rosszabb ember nálam. Ma Saláta lehet, hogy igen intenzív papagájfogós kezelésben részesülne. Ne legyen áldozat ! A bíróságon egy ilyen tárgyaláson jelen lenni és a jelenléttel tiltakozni is egyben, pedig nagyon fontos és tanúságos, és ahogy Sodi nagyszerűen megfogalmazta, egy "rag" miatt, vagy ragba kapaszkodni, beismerő vallomás helyett, ez nem dicsőséges bírósági történet az állam részéről, hanem az ellenkezője, keresünk egy fogást a vádlotton és lerántjuk a mélybe, vagy inkább szikáriusz módszer. Az internet adta szabadság egy kvázi asztrális világot hozott létre, veszélyes világot, ahol a gondolataink is megjelenhetnek és beleláthatnak az inkvizítorok. Átlehet persze ezt a kérdést pszichologizálni is. A felettes én néha kompenzál, és a bloggert ezért feljelentik, pedig egy társadalmi-etnikai problémáról (is) van szó, aminek a megoldására a magyar kapitalizmus képtelen. Aki ezt a kérdést filozófiailag közelíti meg, gondolkodó emberként az csak megbotránkozhat, hogy ez így van. Ezért remélem, hogy függetlenül a bejegyzés tartalmától, lesz egyfajta internetes összezárás az ügyben. És azt is mérlegelik, hogy Tomcat társadalmilag hasznos tevékenységet folytat, kérdés az, hogy az állam mennyire tűri a konkurenciát.  Az én kerékpáromat is ellopták, télvíz idején, a tolvaj kifigyelte, hogy apámat kórházba kellett vinnünk, mert élet-halál között volt és ha kiszámolom, hogy kb 300 000 forintos kár ért emiatt, mert BKV-val utazom azóta is, és munkanélküliként azóta sem tudtam összegründolni egyet. Mert szerettem volna egy kicsit jobb minőségűt vásárolni. A tettes azóta sem került elő. Persze én visszavásároltam, írtam jó pár kerékpárboltnak és visszakaptam egy hét leforgása alatt. De voltam annyira makacs bazmeg, hogy megint az ajtó elé lakatoltam ki. És a hülye megint elvitte, mert kapott érte 2 ezer forintot. De akkor már nem volt kedvem megint kopogtatni a kerékpárbolt ajtaján, hanem hagytam a fenébe az egészet. Kétszer lopta el tehát ugyanazt a kerékpárt, ezért őt majd a basilianói szent papagájfogó misztériumába mindenképpen be fogom avatni. Mert mindennek eljön az ideje egyszer.

Kapcsolódó oldalak:
Egy év két hónap felfüggesztett börtön Tomcatnek Szent Korona Rádió
A TASZ jelenti: Jól döntött az uszításról a bíróság TASZ BLoG
Tomcat csak másodfokon lesz felmentve YouTube user: 66masodperc
Bayer Zsolt figyelmébe: Tomcat-et már elítélték Amerikai Népszava
Jól döntött az uszításról a bíróság TASZ
Helsinki Bizottság facebook

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése