2013. május 31., péntek

TB-terror a szegények ellen - Hírháttér Multimédia riportja a petíciómról


A  48 órás ultimátum lejárt. A Fidesz-kormány semmiféle hajlandóságát nem mutatta, hogy nyilatkozatban kérjen bocsánatot a hajléktalanoktól, az alkotmányos diszkrimináció és kriminalizáció és a munkanélküliektől, az őket sújtó TB-terror miatt.

Kapcsolódó oldalak:
Rendhagyó petícióátadás a Sándor palotában Hh Alsóörsi Hírhatár
Film: TB-terror a szegények ellen - Áder Jánosnak adott át petíciót Hírháttér Multimédia

2013. május 28., kedd

Petíció-melléklet átadása a Sándor-palotánál


Köztársasági Elnök Úr !

Azzal az állampolgári kéréssel fordulok Áder János úrhoz,
1§ hogy a munkanélkülieket régóta sújtó törvényi TB szabályozást helyezze hatályon kívül,
2§ szólítsa föl a kormányt egy új törvény megalkotására, amelynek alapelve legyen az, hogy minden munkanélküli (nem regisztrált is) anyagi és szociális helyzetétől függetlenül, aki már nem részesül a Munkanélküli Központból folyósított semmilyen járadékban, hogy a TB esedékes havi összege alól teljes mentességet kapjon, 2§ b) vagy a TB járadék maximális összegét "jelképes" 1 000 forintban határozzák meg visszamenőlegesen is.
3§ a munkanélküliekkel szemben foganatosított végrehajtásokat azonnali hatállyal állítsák le
4§ a végrehajtás alá került munkanélküliek helyzetét a törvény előtti status quo szerint rendezzék
5§ a kilakoltatási moratóriumot határozatlan időre hosszabbítsák meg
6§ a börtönön belüli fogvatartottak közötti erőszak megakadályozásáért és a börtönön belüli civilizáltabb fogvatartási körülmények kialakításáért tegyen meg minden szükséges lépést az elfogadható reszocializációért !
7§ helyezze hatályon kívül a hajléktalanokat sújtó alkotmányos kriminalizációt
8§ engedélyezze a késő tavaszi és nyári és kora őszi időszakban a közterület életvitelszerű és szabályozott használatát az arra kijelölt városi zöldterületeken (sátor, menedék építés)
9§ gondoskodjanak a hajléktalanok téli időszak alatti ellátásáról
10§ a kormány 48 órán belül nyilvánosan a sajtón keresztül kérjen bocsánatot a hajléktalanoktól, és a munkanélküliektől, az őket igazságtalanul és méltatlanul sújtó eddigi elégtelen és diszkrimináló törvényi szabályozás miatt és deklarálja a továbbiakban a szociális jószándékát


SoDI 66másodperces videófelvétele az eseményről 

2013.05.28-án 13:30 kor vegye át az eletronikus petíció mellékletét, amely által deklarálom és demonstrálom, hogy minden NAV által munkanélkülieknek kiküldött TB csekk, összetépetik és az ön kezébe fog visszatérni.

Az előzményekben a meg nem engedett hangnemért bocsánatát kérem, jogos felháborodásomat pedig enyhítő körülményként értékelje, ha erre lehetősége adódik.

köszönettel
Kiss Roland magyar állampolgár
utóiratként ezen ultimátum egyetlen szankciója az lesz, ha ezen követelések nem teljesülnek, hogy menedékjogot kérek egy egyelőre meg nem nevezett államtól, és állampolgárságomról már most jelképesen és ideiglenesen lemondok.

fotó: SoDI
Kapcsolódó oldalak:
Munkanélküli TB: Tartarossz átadta a petíciót Áderéknek YouTube user:vagatlan 

2013. május 22., szerda

Netfigyelő - A Himaván

Himaván havast jelent, a Himálaya eredeti neve ez volt. Nepálban a hiedelem és a tapasztalat szerint, ha valakit elvisz a jeti, azt nem lehet már megtalálni, mert nem hagy nyomot és ezért nem is keresik. A jetit alapvetően gonosznak tartják, mert kedvtelésből is öl. Azt olvastam, innen-onnan, hogy a magashegyi betegséget az idősebbek és a nem dohányzók általában jobban tűrik. Ha a 8000 méteres magasságban félórán át oxigénpalack nélkül lélegzik valaki, az eszméletét veszíti és meghal. Természetesen vannak különbségek az emberi tűréshatárt illetően, de egyre reménytelenebbnek tűnik Erőss Zsolt és hegymászó társának Kiss Péternek a helyzete. Amikor Erőss már gyengülésről panaszkodott, ő bizonyára tisztában volt vele, hogy ez egyértelmű tünete a "magashegyi betegség"-nek, nekünk laikusoknak ez csak némi utánolvasás után vált világossá. 1978-ban két osztrák hegymászó, Reinhold Messner és Michael Dachner oxigénpalack használata nélkül hódította meg a Mount Everestet, később pedig a K2-es (Godwin Austen) csúcsot. Előző blogbejegyzésemben még elvicceltem a hétköznapi veszélyekről, és expedíciókról, de most hogy komolyra fordult a helyzet, ez már egyáltalán nem vicces, most az ATV-ben leadták egy korábbi interjúban, hogy Erőss Zsolt is úgy vélekedett, hogy minden hétköznapi és nem hétköznapi tevékenységnek is megvannak a maga kockázatai, és relatíve ő nem vállal túlzottan túlkockázatot a hegymászással sem. Ez a fajta racionálisabb hozzáállás talán ad némi reményt, mert nem sok remény és jel utal jelenleg arra, hogy a halálzónának is nevezett 8000 méter feletti magasságból le tudtak valahogy jönni a magyar hegymászók.

Hanuman a Himalájával a kezében (forrás: Hindu blog)
A hegy mitológiájához közvetlenül kapcsolódik az India szerte egyik legnépszerűbb vallási-eposz, a Rámayana hősi és mesebeli istenalakja, Hanumán (a "majomisten"). Természetesen élet és halál és a halhatatlanság kérdésköre és határmesgyéje is. Egyes nézetek szerint Hanuman valóságosan is létezik a Himaláyában.(Legalább is a hindu mitológiai- vallási hagyomány szerint, mint Chiranjivi - kvázi halhatatlanként).

Kapcsolódó oldalak:
Láttam Uram, a hegyeidet (József Attila) 4bakancs.com
A serpákon múlik az újabb himalájai mentőakció [o]rigo
Nem keresik tovább Erőss Zsolt és Kiss Péter hegymászót [o]rigo
Magassági betegség WikipédiA
Hanumán Terebess Ázsia Lexikon
Chiranjivi WikipédiA

Netfigyelő:
Visszalakoltatás - Visszaköltözött a család a bank által elcsalt házba  RED * HELP
Molnár F. Árpád kontra dúsgazdag kereszténység YouTube
Molnár F. Árpád  a Tobin-ügyről és Orbán kontra Merkel diplomáciai szóváltásról YouTube
Jogerős: Hajdu Attilának 500 ezret kell fizetnie, mert leleplezte a fideszes korrupciót SoDI BLoG
Thürmer Gyula beszéde a Magyar Munkáspárt 25. rendkívüli kongresszusán Munkáspárt * 
Börtönbe Balogh Bélával - Gyűjtést indított az otthonvédő Koppány Csoport Koppány Csoport
Kilakoltatás előtt egy nagycsalád Kőbányán - Az orbáni uzsoraklán pogromjából Hírháttér TV
Vona Gábor labirintus tetkója a téma a CINKen CINK.hu
Végh Gábor Bécs mellől egy erdőből jelentkezik YouTube

2013. május 21., kedd

Blogger expedíció - A Széchenyi-emlék és -kilátó meghódítása

A lapok tele vannak Erőss Zsolt és Kiss Péter hegymászók dicsőítésével, a nepáli Kancsendzönga 8586 méteres csúcs sikeres meghódításával. Arról a pünkösd hétfői expedícióról viszont mélyen hallgat a sajtó, amely a Széchenyi-emlék és -kilátó meghódítását tűzte ki céljául. Alaptáborra és serpákra nem volt szükségem. Az egyetlen komoly akadályt az egynapos teljes étel és folyadékböjt jelentette, amitől a vércukorszintem már a visszaútnál is érezhetően homloklebenyi fájdalmakat okozott. A múltkori égiháború elmaradt, így most nem kellett a villámok elől bemenekülnöm a Szingapúri Köztársaság főkonzulátusának fedett kapuja alá és szippantanom a villámlás okozta nitrogén-monoxid és ózonszag fura elegyének keverékéből. További veszélyforrást csak a Melinda úti rejtélyes vaddisznyó megjelenése okozhatott volna, vagy egy meztelen Benkő Dániel. Szerencsére ezek közül egyik sem jelent meg. Ellenben mostanában a kuruc.infon trollkodok szabadidőmben és rájöttem, hogy az antiszemétizmus bizony fertőző. Két rendkívül torzonborz alakot láttam ugyanis a képen látható nyomóskútnál. Bizonyára az elégtelen agyműködés okozhatta és az expedíció okozta víz- és vércukorhiány, hogy majdnem megszóltam őket, mert hektoliterszámra vételezték a vizet, a Kárpát-haza és -medence legdrágább kincsét, mintha az ingyen volna (egyébként igen) és első látásra ortodox zsidóknak néztem őket. Aztán kapcsoltam bazmeg, hogy ezek a szerencsétlenek bizony hajléktalanok. Hihetetlen, hogy milyen negatív sztereotípiára képes az emberi agy, és téves következtetésekre, ha hetekig olyan beteges náci-összeesküvés elméletekkel traktálják, aminek aztán a valósághoz sincs semmi köze. Elmeprogramozás ebből vagy te is. Én azért a magam módján higgadt és filozófikus ember vagyok, de mi lesz, ha egy teljesen meggárgyult náci fogja megtámadni az általa zsidóknak vélt vízvételezőket. És akkor kevés lesz az, hogy Tamás Gáspár Miklós kirohanjon a Moszkva térre vagy az emlékműhöz. A helyzet tehát pattanásig feszült. Ez onnan is látható, hogy a kilátót antiszemita falfirka is csúfítja. Már eleve beteg lélek lehet az, aki nem a szép kilátásban akar gyönyörködni (ami itt speciel nincsen), hanem felhozza a gyűlöletét ide is. Ide a szajkók, a kémlegyek és a szent gerlék és a kövér varjak közé. Egyébként hármas útszakasznak neveztem el az egészet, a Moszkvától idáig. Kapd be Széll Kálmán. Az első útszakasz a Csaba lépcső, ez az amiről az Arany Rózsakereszt és "tradicionalisták" is írnak. Azért neveztem királyi útnak, mert egyenes és törekvő, célirányos, minden letérés nélkül jutunk el a legmagasabb pontig. Ha az életút szimbolikáját követjük, akkor ez azt jelenti, hogy a kezdetben még minden tisztának és egyszerűnek tűnik, még nincs bonyodalom, az akadályok fiatalos lendülettel, határozottsággal és tiszta szándékkal, erőből és bűn és áldozat nélkül legyőzhetőek, ugyanakkor kellő erőfeszítést igényelnek a fizikum szintjén. A következő szakasz már hömpölygő, kanyargós, úgy érezzük nem visz sehova, vízszint és az első lejtő után az alkalmazkodás és egy négyes útkereszteződés jelzi (Szent Orbán tér) a nehézségeket és a társadalmi elvárásokat. Ezt követi egy nagyon erős emelkedő, egészen a kémlégy manifesztációjának szentelt Titán-lépcsőig. Ez már itt a lépcső kezdetén a kollektív-tudattalan birodalma, határterület, a politikum-paranoiditásának a jelképe, amiben a háttérhatalomnak kiszolgáltatott ember számára a fenyegető valóságból bármi lehetségessé válhat, az erdős rész különösen este jelképezi Hölderlin titánokról írott versét. A gyerekkor itt már elérhetetlen. Az asztrális világ pedig képes megjelenni bármilyen formában. Amint a lépcsőkről kiérünk jobbra egy vízmű található, a víz elem egy ideig nyugalommal látja el a vándort és Csontváry festményei tűnnek elém. Innen egészen a pléhkrisztusig záródik a második út. A keresztrefeszítés után egy utolsó, erős emelkedő jön, ha nem ütöttek még el minket, és egy romos római típusú épület. Amit, ha majd egyszer sok pénzem lesz és "felülök a léghajóre"(Waszlavik) meg fogok vásárolni, eléggé le van amortizálódva, de Basilianóban is látott cementkerítéssel és örökzöld növényekkel és ógörög szobrokkal kiváló terep lehetne egy Peter Greenaway filmhez. Még a hugyozós szobrot is ideállítanám a Rajzoló szerződéséből a vérmezői hugyozás emlékévében. A minap egyébként vette a bátorságot az önkormányzat, és a Vérmezőn megtisztíttatta a magyar jakobinusok emlékművét. Robespierre és Orbán tehát jó barátok?

Nagyobb térképre váltás

2013. május 20., hétfő

C O V E N A N T - Ritual Noise ♫



Covenant - SKYShAPER (LP/CD 2006)

01. Ritual Noise       06. Sweet & Salty
02. Pulse                     07. Greater Than The Sun
03. Happy Man            08. 20 Hz
04. Brave New World  09. Spindrift
05. The Men                10. The World Is Growing Loud

2013. május 13., hétfő

Összefoglaló - Ultimátum AFSZ tényfeltárás Luxemburgban

Az utóbbi időben igyekeztem az elhúzódó tavaszi fáradtsággal járó energiaválságot is elkerülni a hallgatással. Amúgy a tavaszi fáradtság leghatásosabb ellenszere a természetes fényen való tartózkodás, csak javallani tudom. "A királyt kitenni a napra" (Csontváry Kosztka Tivadar sürgönye). Újabban néha bekapcsolom a tévét is. Még mindig folyamatos az ország tudatos átpolitizálása: a bomlás. Azt sem tudom megérteni például, ha valaki nem fizet TB-t, mert munkanélküli, akkor miért nem az a szolidárisabb elv érvényesül, hogy ne fizessen vagy ha ez nem, akkor legalább kiválthassa havi vagy éves arányos közmunkával azt. A demokrácia-tajgetoszon egyszerűbb és divatosabb lökni egyet az emberen, mint felsegíteni. Pedig a logika szabálya szerint, aki nem fizet TB-t, az feltehetően nem teheti meg, hogy fizessen TB-t, ezért rászoruló, ez pár premisszából belátható. Már emiatt az egy antiszociális intézkedés miatt is legalább három politikust kellett volna intenzív papagájfogós szájsebészeti kezelések alá venni. Ami késik nem múlik. A másik aktuálpolitikai pöffeszkedés a Tobin-ügy. Minek kellene idehurcolni az ír-gázolót, ha itt pár napon belül megfojtják vagy felakasztják és megbecstelenítik a börtönben. Magyarország börtön- és rendőrállam és az írek még a gázolójukat sem adják olyan könnyen a méltán hírhedt magyar börtönöknek szabad prédául. Nem ismerem az ügy részleteit, hogy mit érdemelne, de értelmetlen halál lenne, még az is lehet, hogy félig IRA tag, vagy tán egészen az és ezért különösen védik. A magyarok válsága az arcukra van írva. Elég a Keletihez, vagy a Blaháig elzarándokolni. Ha volna pokol, az bizonyára így nézne ki, mint Budapest, én ennél őszintébb és plasztikusabb pokolábrázolást talán a Perzsa Halottaskönyvben sem találtam. Ennyi diszharmóniát, gyűlöletet, félelemet, stresszt és semmit. Hogyan vált ebből a szent országból, a hetvenes évek konszolidált államkádárizmusából mára kapitalizmussal teljesen átmérgeződött primitív, fogyasztói-pokoli színjáték. Mostanában egyre sűrűbben látom, hogy gigantikus méretű zsákokkal, nejlonokkal, holland szatyorokkal, mint a hangyák eső előtt, alumínium sörös és üdítős dobozokkal a hátukon vánszorognak a hajléktalanjaink ebben a sziszifuszi árnyékvilágban, amit ma demokráciának neveznek, miközben másutt valahol napfényes és tiszta sajtószobákban a szólásszabadságról zengedeznek és fejlődésről agitálnak minket. Költői válaszok ezek. Ma Magyarországon századmásodpercenként nyúl valaki kukába élelem vagy egyéb érték után kutatva és a leghalványabb reménység nélkül.

A minap Rácz Gábor Lászlótól érdeklődtem, aki most éppen valahol Belgium és Luxemburg határán vagy Rotterdam szeles kikötővárosnak padjain hajléktalankodik a nyugat-hajléktalanság összefüggésrendszerről és az ellátásról. Kiderült, hogy egy idősebb csövest elhurcoltak a biztonságiak, mert elbóbiskolt egy főtéren, ahol tilos. Egy mondatban foglalta össze nyugat hajléktalan-ellátó stratégiáját, "nácik".

Kapcsolódó oldalak:
Végh Gábor szintén elég képzett, nyelveket beszél és mégis félhajléktalanlétre kényszerült és politikai üldözöttként, menekültként tengődik valahol Bécs közelben egy Ausztria erdőben. Pár évvel ezelőtt még a Rózsadombtól nem messze lakhatott egy társasházban.
Naponta 15 beregisztrálás a microchipemre Ausztria YouTube usergabor vegh

2013. május 2., csütörtök

Meditációs objektum

" Ha valamit meg akarsz érteni, mondja a zen, semmit sem szabad mástól elfogadnod. Akárkivel találkozol, kívül vagy belül, öld meg. Ha Buddhával találkozol, öld meg a Buddhát, ha pátriárkával találkozol, öld meg a pátriárkát. Csak így válhatsz szabaddá. Semmi ceremónia, semmi mákony, semmi jócselekedetek. Semmi intézményesség. Semmi elv, princípium, tétel."
/Az idézet forrása, Hamvas Béla: Az ősök nagy csarnoka III. MEDIO Kiadói Kft., 2005. 234.o./

Hamvas Béla itt ugyanazt idézi, mint ami Julius Evola - Frithjof Schuon: ZEN a Szamurájok vallása c. könyvben is megtalálható. Maga az idézet kisebb ellentmondás elé állított, mivel eddig úgy képzeltem, hogy létezik a bal kéz és a jobb kéz útja, ez az idézet azonban szerintem egyikhez sem sorolható igazán. A bal kéz eddigi információim szerint lehet a tantra, a káosz, Káli tisztelet, thugok, a húsevés így címszavakban, vagyis nem feltétlenül jó cselekedetekből, hanem kifejezetten elfogadott társadalmi- és az adott kultúrában a mainstream vallási normákkal szembemenő, normaszegő és titokzatos és félelmetes út. A másik út a jobb kéz útja, amelyik a megtisztulás, a bűnbánat, a jótett, az éberség, a rend. Ezen utakról több helyütt is olvastam, leginkább tradicionalista szerzők értekeztek róla. Azt írja a szufikról Hamvas és idéz Halládzstól
 "Úgy élni, hogy ne legyen semmim, és ne legyek senki." Ugyanaz az elv köszön itt vissza, amiről már a bektasi dervisekkel kapcsolatban is olvastam (dr. Szőllösy Gábor - A furfangos dervis - 99 török bektasi dervis tréfa c.). Evola azt írja, hogy a Maháyána és a Hínayána eltért a hagyományos iránytól és utal arra hogy a Zen volt az ami a satori (felébredés) élményét a középpontba állította. Való igaz, hogy Buddha után, a buddhizmus vallássá szerveződött, "Isten nélküli" vallássá fejlődött és intézményesült  és a tanítások elvesztek a szövevényes ontológiai és "teológiai" és antropológiai spekulációkban, holott Buddha pontosan ettől óva intett mindenkit, mert tanításának teleológiai fókuszpontja és lényege kizárólag az egyetlen tan, ami maga a megszabadulás. Ezért igazából, amikor bal avagy a jobb kéz útjáról beszélünk, az én meglátásom szerint azok egy horizontális irányvonalat takarnak, a bal és a jobb kéz útja az alapvető életmódbeli szabályok rendszere, ezért annak már nincsen sok köze ahhoz, amikor is a tanítások megjelennek. Ezt már leírtam a jógával kapcsolatban, ahol is a szabályok (yama-niyama) az első két lépcsőfokot jelentik és enélkül nem is számíthatunk semmiféle forradalmi változásra az életünkben. A metanoia (megtérés) az első, vagy az elhatározás a szabályok betartása, már a második pont. Ezek a szabályok tulajdonképpen felkészítik fiziológiailag a tanítványt és testi változásokat is előidéznek, amelyek abszolút mértékben kihatnak majd a gondolkodásra is. Ami ebben misztikus, az éppen az, hogy a szabályok betartásával, a horizontális út következetes követésével teremtjük meg az összekötő kapcsolatot a transzcendenssel, ami már az én szóhasználatomban a vertikális irány, a beavatás. A szufinál és a bhaktinál a niskáma karma - a cselekedetek gyümölcseiről való lemondás (Bhagavad-gíta) dominál. Valójában "sár és arany", barát és ellenség, élet és halál, üdv és pokol, mindenféle lelkiállapot dualitásának felszámolása a cél. Hamvas azt írja, hogy a szufi mindent elhajít, ami a keze ügyébe akad, az üdvöt is.  Ilyen szempontból a bektasi, a szufi, a bhakti, a jógi, minden tekintetben túl van a társadalmi rendszer által adott normákon, azzal előfordul, hogy összeütközésbe is kerül (bektasiak és az iszlám), ami mondjuk egy európai kontextusba helyezve számunkra szinte elképzelhetetlen extremitás volna, pedig Diószegi is leírja, hogy a sámán nagyon is elkülönített, a társadalom perifériáján, tisztes távolságban attól "praktizált", noha így is a társadalom (a törzs) része. Az európai kultúra ezen viselkedés mintákat elfojtotta vagy a keresztény dualizmus irányába terelte de semmiképpen sem integrálta vagy nyitott nekik utat, így ezen erők inkább a művészetekben lappanganak tovább.