2012. szeptember 11., kedd

Magánszféra - Beszélgetés vázlat a sámánnal az őrület határán

A sámánizmus pszichikai energia, nem az amit például a Kurultájon láthattunk, amikor körbedoboltak egy  fát az állítólagos sámánok. A fa ráadásul nem is élő fa volt, csak egy valahonnan kivágott és legyalult darab. Augur (madárjós - divinatio), már etruszkok is művelték. Egy nagy szárnyú madár reppent alá a háztetőről. Max Müller etimológiájából kiindulva Jupiter = Djausz-pitar (szanszkrit) - ég atya. Zeusz, Jézus  és Péter a kő. A kőre épített egyház, Kronosz (Szaturnusz) elnyel mindent, elnyeli a Zeusznak hitt követ. Kronosz az idő. A kő amire felépítették az egyházat, szintén időleges és földi.  Szaturnusz, a fülkeforradalom felfalja saját gyermekeit. Krétán, a Dikté-hegy barlangja előtt, a kurészek zajt csapnak a pajzsukkal, a szent pajzs, az ancilé Numa Pompilius idején száll alá. Janus kapuja zárva van. Miért állt meg Atilla (Italya) Róma kapuinál? Mamurius, a kovács az anciléról 11 másolatot készít. Jupiternek tehát 12 pajzsa van. Jézusnak 12 tanítványa. Romulus a Campus Martiuson átlényegül, ez a szentté avatás egy lehetséges vallástörténeti előzménye. Spartacust keresztre feszítik, Jézus-előkép. A rómaiak a szőlőt keresztekre futtatták. A táltos fogalma a sámán szerint nem kifejező. Próbálták rekonstruálni a külsőt, holott az nem külsőséges ceremónia. A védikus teremtés és az ókori római vallás között a rituális kényszeredettség a közös vonás. Később amikor fellazulnak ezek a merev védikus rituálék, új értelmezést kap a kényszer. A kényszer válik a teremtés első lépésévé, a második tézis a filozófikusabb, szemlélődőbb életformák kialakulása (Buddha mint parivrádzsaka) és a hindu "politeizmus". KR. mint Rózsakereszt Krisztián, Krisztus. A vertikális és a horizontális. Három világ. A jegenyére felmásztak, elől egy lány, mögötte egy fiú - égig érő fa. A napot rúgom a jegenyéknek. Amerika és Róma egy. Medialonumi ediktum (Milánói ediktum). Capitólium és kapitalizmus Sibylla könyvek. Szép Heléné és Klütaimnésztra. Kasztór (Castor) és Polüdeukész (Pollux) - szépség, halhatatlanság, halandóság. Mani (i.sz. 216-276) a paraklétos (a vigasztaló). Jobbra tőlünk az Orion csillagkép ragyogott. Lázár feltámasztása is szóba került, a sámán szerint Judás és Jézus egy személy. A fő vonala a beszélgetésnek a kereszténység első háromszáz-négyszáz éve volt. Ilyenkor a Heribert Illig féle konteók is felmerülnek érintőlegesen. Aztán a szfinx után, az ujgurok is belépnek a képbe, akik buddhisták, manicheus vallás követők és jelenleg iszlám hívek. A Szent Korona, Szent Demetrios. Milvius hídi csata. Pilátustól - Nagy Teodosziuszig mi volt a kereszténység útja? Első (Thébai) Remete Szent Pál +341. Alexandria. Osiris. Szeretem ismételni magam, eszembe jutott Grandpierre Attila csillagász és zenész azon állítása, hogy Galileo Galilei (1564-1642) tévedett, mert ha egy élő verebet és egy követ vitt volna a pisai toronyba föl, akkor láthatta volna, hogy a kő lezuhan, de az élő anyag másként viselkedik. Amikor eszembe jut egy rég elfeledett dolog, az a lélekvándorlás szempontjából olyan mintha ugyanarra az életre születnék vissza. Tehát létezik a dolgok visszatérése.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése