2023. október 22., vasárnap

A REMETE-HEGY FŐBB BARLANGJAI (REMETESZŐLŐS)

Ősz a Remete-hegyen



























   A Remete-hegy jelentősebb barlangjait a wikipédia alapján próbáltam beazonosítani. Készítettem egy térképet a google.map és a Wikipédia koordináták alapján.  Évekkel ezelőtt én jártam már itt, akkor a Remete-barlangot hajléktalanok lakták, így nem akartam őket zavarni, sem pedig magánlaksértést elkövetni azzal, hogy bámészkodok a barlangban és környékén, mivel az én társadalmi felfogásom értelmében az az ő lakásuk volt - így tisztelve a személyes, védett szférához és lakhatáshoz való alapvető alapjogokat akkor a barlangtól jóval távolabb vágtam neki a barlangfelfedező túrának, találtam is egy barlangot, nagyon szűk kúszójárattal aminek a végét bevilágítva egy nagyon szabályos, szinte barlangot meghazudtoló függőleges teremfalat találtam, de mivel nagyon szűkült a járat, akkor nem mertem továbbkúszni és átpréselni magamat  odáig, mert egy veséig hatoló utolsó sziklaakadály elválasztott ettől. Sajnos újra nem tudtam már megtalálni ezt a rejtélyes helyet, amire egészen véletlenül bukkantam rá, talán még avart is kapartam és ástam hozzá. Elég nagy a mészkövek eróziója is itt, így az se kizárt hogy eltömődött az a járat rég és ezért nem találok már rá, bár eredeti célom ez volt, egy bizonyos: egyelőre nem találtam hasonlót, bár még nem minden barlangra néztem rá - újfent és mondhatni az én valós képzeteim vagy téves képzeteim szerint az a barlang akkor olyan rendkívüli misztikus benyomást keltett bennem, mintha az egyrészt mesterségesen lett volna kialakítva, másrészt túlzott képzelőerőmnek és Szántai Lajos pálosokról vallott nézeteinek befolyásának köszönhetően is egyfajta beavató barlangot láttam benne (ez az asszociáció nem is meglepő egy olyan helyen, ahol a korábban a rangidős remete a Thébai Remete Szent Pálról elnevezett patak futott és csak később lett Ördög-ároknak átnevezve). Thébai Remete Szent Pálról feljegyezték, ha jól tudom, hogy a legenda szerint krokodilon állva szörfölt át néha a Níluson. Tekintve a nem messze található keresztény zarándokhelyet, az itteni csodás gyógyulásokról a hálaadó táblákat a templom falán tehát Máriaremetét és amely terület "deszakralizálódva" egy új Mindszenty-szoborral avatva már a "habsburgok védnöksége alatt áll", mert a bíborosról írott tájékoztató és őt méltató prospektusban az egyik cikk alatt Habsburg-Lotharingiai Eduard neve olvasható. Én a kiegyezés után ennyi évvel nem is akarom felszítani ezzel a régi, történelmi ellentéteket. Szent Imre herceg szobrát ismeretlenek megrongálták, a hármat mutató kézfejét letörték, érdekes, hogy pont ugyanez kézjel az amit Molnár F. Árpád echelon-tanú is sokszor használ és az általa alapított Hírháttér Multimédia munkatársai is, A jel egyben nemcsak keresztényi, hanem  akár Neptun és Siva szigonyára is emlékeztető ősi egyetemes-szimbólum, A félig börtönben íródott és Hamvas Bélára hivatkozó tanulmányomban, ami Hüpnoszra és Thanatoszra valamint az elérhető emberi tudatállapotok hármasságára utal és egyben a negyedikre, ami a turiyam - a legfölsőbb, amit a hinduk egyben az OM hangalakjának részeként is: sabda-brahmanként értelmeznek és csak különös erőfeszítések árán érik el (aszkézis, jóga, yama-niyama, kender) Nem örülök neki, hogy a Mindszenty-kultusszal és szoborral a Szent György-kvalitású és szimbólumú leánymentő szent királyunk Szent László és a tisztaéletű Szent Imre herceg közé ilyen aktuálpolitikai lehúzó erő keveredett (bele lehet kötni persze Szent Lászlóba is, hiszen királyi legitimitás kérdésében Salamonnal szemben mind testvére Géza és ő is ellenkirálynak számított). Tény az, hogy a templom parkjának bejáratánál is valaki dúlt, úgy láttam a park főkapuja melletti két kiskerítést valaki alaposan szétverte, csak bízom benne, hogy nem a súlyos élelmiszerinfláció indította el útjára a haragvó démont valakiben.
    Ami a hely gyógyító és misztikus erejét illeti, nekem nyilván meggyőződésem, hogy az az innen közel 1 kilométerre található Remete-szurdok barlangjainak köszönhető áldásos kisugárzás, ahogy a görög hagyomány szerint Aszklépiosz kultusza Epidauroszban az inkubációban való gyógyítás is szent barlangokban zajlott. De ez örök téma nálam, hiszen keresztény változata az inkubációnak Szent Kozma és Szent Damján hagyománya Konstantinápolyban. Maga a Mária-kegykép, ami a templom oltára mögött egy műanyag fán lóg, és amibe a városi legenda szerint az eredeti kőrisfa is bele van habarcsolva, ahol a Mária-jelenés történt, története szerint egy időben nem is itt, hanem az innen nem is olyan messze található 3-4 km-re található Gercse-templomban volt megtalálható.

A Remete-hegy főbb barlangjainak elhelyezkedése


Ami a csodák világát illeti, betévedtem az MVSZ épületébe (a kétkötetes Arvisurától meg akartam minél előbb szabadulni), amit én nem tartottam soha sámánizmussal összekapcsolható autentikus könyvnek és itt véletlenül a portánál megtaláltam  - a sajnos már nem létező Zenit tévén többször karácsony előtt leadott Csodatévő című, igen emelkedett filmben megjelenített gyógyítóról, (aki valós személy volt) - egy prospektust. Nem árulok el nagy titkot vele, hogy Bruno Gröningről van szó. Akik foglalkoztak egy kicsit a kérdéssel, általában észreveszik, hogy egyes fotókon mintha Gröningnek golyvája volna, úgy meg van dagadva a pajzsmirigye. Egy kisebb netes kutakodás után kiderült, hogy nem golyváról van szó, hanem amikor Brunó Gröning emberek közé ment gyógyítani, akkor a pajzsmirigye rendellenes módon, mintha golyvája lett volna megduzzadt és amint ezt a tevékenységét abbahagyta visszaállt a természetes állapota a pajzsmirigynek. Etekintetben rögtön arra gondoltam - mint sokan mások is - , hogy gyógyítóképességei erős összefüggésben lehetnek ezzel a jelenséggel és ez nem egy elhanyagolható tény, ahogy a felescsont, a többlet csont a sámánizmusban a sámánság/táltosság jele vagy a fogakkal születés, így az általánostól való eltérő fiziológiai-testi jellemzők és képesség, mint ez a számunkra hihetetlen jelenség, ami egy orvos számára közvetlenül betegségtünetként értelmezhető, de valójában természetfölötti sámánikus testi funkcióról beszélünk. 
    A jógának számos gyakorlata van ami a pajzsmiriggyel összefügg, én részemről a Viparíta Karanít ajánlom, (a félgyertyaállás) ami Selvarajan Yesudian leírásában az idő visszafordítását jelenti, az egyik legerősebb fiatalító jógagyakorlat:

Belégzésnél arra kell összpontosítani, hogy minél több pránát gyűjtsünk magunkba, kilégzésnél pedig arra, hogy a friss pránamennyiséget egyenletesen elosztva tudatosan vezessük (küldjük) vagy testünk minden részébe, vagy oda, ahová a gyakorlat éppen előírja. A viparíta karaní nevű gyakorlatnál a pajzsmirigyre koncentrálunk. Ez azt jelenti, hogy állandóan pajzsmirigyünkbe érezzük bele öntudatunkat - folyton odagondolunk -, s ugyanakkor minden kilégzéskor a belégzett pránamennyiséget a pajzsmirigyünkbe küldjük, mintegy odaszivattyúzzuk...

A szarvángászana, a viparíta karaní és a sirsászana ellenkezőleg: nyugtatja és nagymértékben erősíti nemcsak a pajzsmirigyet, hanem a többi fent említett szervet is. Ezek a gyakorlatok tehát kiegészítői a serkentő gyakorlatoknak. A pajzsmirigy a kapcsolódás szerve. A pajzsmirigy dönti el, hogy valaki gyors mozgású, gyors beszédű, gyors észjárású-e, vagy ennek ellenkezője. A pajzsmirigy-elégtelenségben szenvedők semmiben nem tudnak lépést tartani embertársaikkal. Mindenről lekésnek, mert időérzékük tökéletlen. Szívverésük, bélműködésük és minden életfunkciójuk lassú. A pajzsmirigytúltengésben szenvedők viszont mindig rohannak, kapkodva lélegeznek, szívműködésük száguldozó, túl gyors, és beszédük érthetetlen darálás. Ezeket a rendellenességeket kiegyenlíti a három fordított testtartás gyakorlása, mert tonizálólag, serkentően hat erre a rendkívüli fontosságú szervre. 
   A szarvángászanának nincs hátrányos hatása. Az elveszett fiatalság, az életerő, az elpazarolt energia olyan bőven ömlik vissza az idősebb emberek testébe is, hogy úgy érzik: újjászületnek. A pajzsmirigy hiányos működése következtében megbetegedett egyéb belső elválasztású mirigyek funkciója ismét normális lesz...”     /Selvarajan Yesudian - Haich Erzsébet: Sport és Jóga/



6 megjegyzés:

  1. De hallgattassék meg ezen ügyben a másik oldal is, Habsburg-Lotharingiai Eduard is észlelte az általam felvetett problémát:

    "Talán éppen ez a bíboros alakjának egyik központi problematikája. Lelki mélységét mintegy elhomályosította a politikai helyzet drámája, melynek közepette élete zajlott."

    Nyilván a királyszentek alakjai is idealizációk platóni magaslatról, de ha nincsen konkrétan megjelenő idea, ami a zarándokhelyen a tisztelt személyt arany-auraként vonja körbe, akkor az az éppen oda zarándokoló lelket nem tudja megszólítani és felemelni, mert tematikájában mást képvisel, akár aktuálpolitikai propagandát is bele lehet látni ebbe, aminek a kereszténységhez való relációja állami és nem egyházi jelenség.

    VálaszTörlés
  2. Egyébként a közmédiában is elhangzott többször mostanában, hogy Mindszentyt nemigazán értik vagy tudják itt Magyarországon, nincs meg a kellő tisztelete, tehát ha már elhangzik egy ilyen a közmédiában, arra utaló jel, hogy ez a fajta kultusz nyilván elsősorban politikai hátterű, ilyen tekintetben gondolom azt, hogy azon az un, "gyógyító területen", ha már így alakult ennek lehúzó ereje van és nem felemelő. Én Mária -jelenés helyett e területen egy "csodatévő" állatot láttam csak. A sámánikus vagy rendkívüli öngyógyító és mágikus erő, ami az európai emberben végleg elveszett (az afrikaiban nem) a tudatos és racionális és materiálisan pragmatikus világával az állatok világában azonban még jelen van. A sámán és az állat akár egy védőállat relációban vagy az azonosságban és a vele való azonosulásban jelen van, ezek nem véletlen humbukok, hanem egyfajta tapasztalati tudás, ami a törzsi vallásokat és a törzsi világok valóságérzékelését és okozati hiedelem-relációit határozta meg. Ha humbuk volna a sámánizmus a Kodály Körönd se gyulladt volna föl aznap, amikor 2014 júliusában letartóztattak.

    VálaszTörlés
  3. Hírháttér Multimédia - Szent Imre mudra Nos megtaláltam a hármas jelzést, bár semmiképp nem értek egyet a címmel és a jelzőkkel sem, ezek egy megkeseredett tudatállapotból fakadtak, mármint abból, hogy a kapzsitalizmusban a társadalom nem hajlandó megvédeni a kilakoltatásoktól a többi tagját, vagy akár tömegszinten tiltakozni a lakhatási válság ellen. Mivel 1989. október 23-tól fokozatosan eluralkodott a szociáldarwinisták ostoba és kispolgári felfogása, hogy "mindenki a saját szerencséjének a kovácsa" valamint a Kádár-korszakban igen fejlett társadalom és létbiztonságot és szociális védőhálót és társadalmi békét igenhamar az Antall-kormánnyal felszámolták és a súlyos nyomor és elszegényedett emberek és hajléktalanok tömegeinek komor és a lélekre vigasztalhatatlan hatású új rendnek nyomasztó és súlyos jelenségvilága váltotta föl. Egy ilyen megnyilvánulás, ami a Hírhátteret illeti, nem magyarellenes, hanem okozati jelenségként adekvát reflexió a társadalmi szolidaritás teljes hiánya miatt és anti-empatikus társadalmi tendenciák okán. Ami a jelképet illeti, láthatóan Domján Tibor akit kiváló embernek ismertem meg is 2x3 és Molnár F. Árpád is így mutatja a jelet. Az én értelmezésemben ez a János jelenések könyvének mennyország leírásának szimbólikus realizációja, ahogy a Pestújhelyi Keresztelő Szent János templom tornyának is ez a jelentése, az égi világ 4 égtáj szerinti 4x3=12 kapuja. A kapuk és barlangok jelentős jelképek az életünkben, nem lekicsinylendők, Italia legősibb Istene Janus volt (január), mai napig ünnepeljük őt tudatalatt például szilveszterkor amikor az óévet búcsúztatjuk ugyanakkor nem elhanyagolandó az a tény sem, hogy a Vatikán tudtommal Róma Janiculum dombjához közel fekszik és egy része Vatikán állam tulajdona. A Janiculum pedig nem tartozik Róma hét dombja közé sem.

    VálaszTörlés
  4. off INDEX.hu szinvonal:

    Egy férfit holtak találtak a helyszínen!

    "Hétfőn dél körül lövés dördült egy kőbányai házból, majd egy férfit holtak találtak a helyszínen."

    https://index.hu/belfold/2023/10/23/budaoest-kobanya-rendorseg-loves-helyszineles-ongyilkossag/

    Ha egy férfit holtak találnak meg egy helyszínen, és mindez Kőbányán, akkor ennek a fele sem tréfa.

    VálaszTörlés
  5. Nyilván ami leginkább motivál a Máriaremete és környékének kutatásával kapcsolatban, azok a blogon korábban leírtak, egyrészt az Aszklépiosz-kultusz és barlangokban és a szent helyeken inkubatioban való gyógyítás, másrészt az a fura, a közel 60 évvel ezelőtti csuklyás, idegen alak és még meghökkentőbb tulajdonságai, amit egy mexikói UFO felvételen sikerült azonosítanom Mexikó cucculatus avagy az UFO
    A lényeg, hogy idegen vagy fura élőlényt lásson az ember nem kell messzire mennie, én bizonyosan nem leszek szkeptikus. Nem is olyan rég Pestújhelyen a Keresztelő Szent Jánosról elnevezett katolikus templom közelében láttam egy sétálgató valamit, a telefonom pont nem volt nálam, de a megrökönyödéstől amúgy sem tudtam volna lefotózni mert életemmben nem láttam még ilyen élőlényt. Araszoló űrféregnek neveztem el, a járdán teljesen egyenesen közlekedett, mintha csak sétálni indult volna, nem tért le róla, mint aki céltudatosan tart valahová (a legközelebbi élelmiszerboltba vásárolni?) volt benne valami egészen visszataszító barnás és világosbarna színösszetétel kb kézilabda nagyságú volt és egy ember sétálósebességével haladt. Én egy dolgot tettem, azonnal kitértem az útjából, mert fene tudja melyik űrhajóról pottyantották ide és nyilván megijedtem. Többször megnéztem tisztes távolságból, hogy nem e vizionálok-halucinálok, de nem -valahol egy kicsit jót is röhögtem, hogy magukat mit sem zavartatva ilyen féregszerű élőlények csakúgy elindulnak itten a déli verőfényben sétafikálni, és úgy szedik a tapadókorongjaikat vagy fene tudja hogyan tudott így haladni és mi sem volna természetesebb.

    VálaszTörlés
  6. A másik furcsa élőlény egy lomtalanításon támadott meg Zuglóban, épp könyveket néztem és iszonyú fájdalmat éreztem a jobb belső bokámon, majd vérzést, olyan érzés volt mintha csak átfúrta volna magát a lábam egy részén, apró volt nem érte el a kb 2cm hosszt, csigára vagy meztelencsigára hasonlított a fej része a hátsófele meg inkább valami ágyipoloska színű vöröspotroha volt. Nem öltem meg pedig vérzett a lábam, hanem a legközelebbi bokorra helyeztem - a heg amit okozott pedig rendesen több mint egy hétig fájt és meg is maradt a nyoma.

    VálaszTörlés