2013. augusztus 6., kedd

Free Zone - PC játékok - Az OpenTTD (Open Transport Tycoon Deluxe)

OPEN TTD - Ez Békásmegyer lenne, a lakótelep, ez egy saját szerkesztésű grf, (összeollóztam)

Ha nincs otthon modellvasútunk és terepasztalunk, vagy szeretnénk terepet tervezni leendő legenerálandó városunk vagy városaink számára, vagy egyszerűen csak egyes városok domborzati és úthálózati térképét alapul véve legalább valamennyire hasonlót szeretnénk létrehozni mint a valóságos, vagy csak magát a nagybetűs metropolist megtervezni; akkor az Open TTD mindehhez egy kiváló és ingyenes játék és jóval több annál, állandóan fejlődik azóta, (és mi is fejlődhetünk, ha tartjuk a játékkal a tempót) hogy az Open TTD elődjét  a legendás, még az MS-DOS operációs rendszer alatt futó PC játékot, a Transport Tycoont Chris Sawyer skót számítógépes játéktervező megtervezte. Valamikor, az 1990-es évek derekán kapható volt a játék első verziója a PECSA bolhapiacán is. Akkoriban elég nagy játékdömping volt. Sorra jöttek egymás után a még DOS alatt futó pc-játékok, a DOOM (amivel már helyi munkahelyi hálózaton is gyilkolhattuk egymást, levezetve a munkahelyi ellentéteket), a Crusader No Remorse és a Cursader No Regret, a Ceasar II., a Dune, a Red Alert, és elődje az egyik nagy kedvencem a Command & Conquer (C&C). A Command & Conquer stratégiai játék legjobb köztes részeiben, egy rambóval kell támadnunk vagy evakuálnunk tudósokat, embereket.Egyébként én még a Deadly Games akciójátékot, és  a Death Rallyt is ebbe a korszakba sorolom, a legjobb játékok voltak. Ez volt az aranykor a végigjátszott Prince of Persia után,  az ügyességi játék befejezése valóban egyben elgondolkodtató tanítás is volt, az árnyékkal való küzdelemre gondolok és a megoldásra. Rég volt, ma már játéktörténet kutatókra vár a feladat, hogy mit is jelentettek ezek a játékok a mi generációnknak és a fiatalabbaknak. Mindenesetre a Transport Tycoont még nem kedveltem annyira, aztán kijött a következő verziója, a Transport Tycoon Deluxe, amit már sokan abban az időben megszerettek, persze voltak olyanok akik a Sim Cityre esküdtek, én speciel nem szerettem a Sim City-t, én TTDeluxe rajongó voltam és maradtam. Az Open TTD a TTD forráskódjára épül, a játékot továbbfejlesztették, és jelenleg is fejlesztik, természetesen ez már windows alatt fut és teljesen ingyenes. A legjobb része a játéktervezésnek, hogy itt hatalmas terepet kapunk. A városépítés, inkább pontosabban városgenerálás, de számtalan .grf van erre a célra is. A feladatunk egy szállítmányozási vállalat vezetése és kiépíteni a vasúti, vízi, és tömegközlekedést. A játék közben virtuálisan telnek az évek, és egyre fejlettebb közlekedési eszközök jelennek meg, és a városunk és városaink is fejlődnek és változnak. A saját pálya készítése ebben a játékban szerintem a leginkább emberpróbáló és legérdekesebb feladat. Nagy hiányosságának egyedül azt tartom, hogy nem lehet egyéni épületeket kiválasztani vagy válogatni közöttük. Egy Budapest Tycoon szerintem ebben a továbbfejlesztett kategóriában akár világsiker is lehetne.  A másik probléma, hogy az utakat, hidakat nem lehet 45 fokban megépíteni, a terep alakíthatóságával nincs baj. Akkor gond az, ha nem tudjuk 45 fokban építeni a hidat, ha térkép alapján akarnánk lemodellezni mondjuk Budapestet, amit én el is kezdtem annak idején, és egy elbukott egyetemi szigorlat volt az ára. Ha ezeket a hibákat javítanák, akkor egy olyan játék születne, ami egyszerre lehetne városépítés (épületválasztási és egyéb tértárgyak, szobrok, stb. lehetőségekkel) és virtuális terepasztalunk, főként hogy a grafikai lehetőségek az utóbbi időben igencsak bővültek a játék valósághűbb lehetne de jelen irányai szerint is van mit fejleszteni rajta. Tény az, hogy ha ezeket a fejlesztéseket valaki megoldaná akkor biztos, hogy fennállna a valós veszélye annak, hogy egyes embereket a játék annyira lekötne, hogy másnap nem mennének dolgozni vagy éveken keresztül csak kizárólag ezzel a játékkal foglalkoznának. Az egyik orvosi eset bizonyára én voltam aki függő lett. Komoly dependencia kialakulhat az OTTD-től :).

Kapcsolódó oldalak:
OpenTTD hivatalos oldala
OpenTTD fanSite (magyar)
MS DOS games - Crusader no remorse tartarossz.blog
MS DOS games - Crusader no regret (music) tartarossz.blog

Képek a játékból:
OpenTTD fanSite képmentés 1.
OpenTTD fansite képmentés 2.
OpenTTD fansite képmentés 3.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése