Tegnap a beszélgetés során valahogy szóba jött az amritszári Aranytemplom, a
bikaneri Karni Mata YouTube templom is. Utóbbiról azért mutattam youtube-ra feltöltött filmeket, hogy meggyőzzem a sámánt arról, hogy van a világnak legalább egy pontja, ahol a patkányokat nem mérgezik meg, mint az övét, aki menedéket vett volna nála, hanem egy tálból esznek velük. Kiegyeztünk abban, hogy Magyarországon rendkívül felvilágosulatlan emberek élnek, akik se nem vegetarianusok. de ha nem is azok azzal sem lenne baj, de nem tisztelnek semmit sem, kizárólag "ölni" kelnek fel - élve itt Garaczi László egy novellájának szófordulatával.
Elemzés alá vetettük
Tamás Gáspár Miklós millás beszédét YouTube is, és jót derültünk azon a kitételén, hogy még a zenénket is ellopták, és még ő volt a legjobb és talán politika filozófiai kontextusban a legműveltebb szónok a rendezvényen. A kollektív üldözési mánia hatása az, hogy a tüntetők regresszív, gyerekkori tehát szavazóképes állapotba kerülnek a milla hipnózis nyomán. Tamás Gáspár Miklós politikai beszédei egyáltalán nem zökkenőmentesek és igazán a legfőbb probléma e beszédekkel nem is ez, hanem az, hogy általában rosszkor és rossz helyen hangzanak el. Ezért noha kilencven százalékban egyetértek a beszéddel, mégis szemfényvesztő népbutításnak tartom, mert olyan helyen hangzik el, ahová egy ilyen beszéd egyáltalán nem való A
Kettős Mérce blog talán éppen az október 23-ai tüntetésen fellelkesülve máris egyfajta szociális "demagógiát" kezdett el képviselni. Meglehetősen kezdetleges elképzelések ezek arról, hogy miként alakul ki egy közösségben az a kohéziós erő és az egymással való szolidaritás érzése, amikor a mindenkori ember patkányméreggel vagy egércsapdával a zsebében indul el, vagy szalonnát eszik a jóga meditáció előtt, azonkívül pedig a buszon rendszeresen használja a könyökét, a járdán képes pár négyzet centiméterért is élet-halál harcot vívni. Nincs előremutató ideológia, a közvetlen szaporodás létfeltételeiért való küzdelem azonban cáfolhatatlanul létezik és kulturált lények helyett, bevett társadalmi automatizmusok által vezérelt agresszorok járják az utcákat. A hordának pedig nincs vezére, a kapitalista hordának, ami egykor még Kádár idején nép volt és az után egy új ország lehetősége lehetett volna de ellopták azt is, mint a vasúti kábelt, nem a zenénket lopták el filozófus úr, hanem a kábelt, meg a gyárakat és a földet is viszik már. Szolidáris társadalomért kiált TGM úgy, hogy nincs tisztában azzal a belső nihillel, ami a kapitalizmus könyörtelen valósága. Ez fakad abból, hogy minden mitológia, vallás, aranykor, erkölcs egy kézlegyintéssel a pokolra küldhető, aztán pedig a szabadság álprófétái számon kérik a profanizált valóságot és kiegyeznek egyenlőség címén a jogegyenlőséggel és a börtönökkel? Érdemes felkiáltani, hogy segítsünk egymáson? Hát hol tartunk ma, hogy régi és új vezérek között sem találjuk azt, aki arra méltó lenne, hogy az 1956 után megtorló, ezzel a hazát eláruló, de később proletár-aszkéta vezetővé lett Kádár János saruja szíját megoldaná. Nem hiszek a tiszta forradalomban, sem a fülke forradalomban. "
A háború mindennek atyja" /Herakleitosz/. Az ember pedig 22 év alatt, a romló létfeltételek okán saját embertársa ellensége is lett, már nem csak legközelebbi rokonainak, az emlősöknek az ellensége, hanem a saját népének, nemzetének is és önmagának is. Az élet tisztelete nélkül semmiféle ember-ember iránti szolidaritást ne várjunk el, még úgy is nehéz, ha létezik a tisztelet és a kultúra, az is csak esély a társadalmi kohézióra. A kérdés az, Jézus mit tett volna, ha bevackolja hozzá magát egy patkány télire, hogy átvészelje a telet. Azt tudjuk, hogy a magyar átlag ilyenkor mit tesz, arra mérget veszek.
|
Indira Gandhi |
Kapcsolódó oldalak:
Kovácsy Tibor: India válságos éve B EO SN ZL ÉI LN ŐE
Indira Gandhi WikipédiA
Szent harcosok - Jarnail Singh Bhindranwale tartarossz.blogspot.hu
Amiért megölték Indira Gandhit: Az Arany-templom ostroma TB
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése