2015. november 30., hétfő

Gondolatnapló - Asztali beszélgetések Matuska Szilveszterrel


Szocializmus és idill  /fotó: a Kohó és Gépipari Minisztérium üdülője/


Mától csökkentem a szén-dioxid kibocsátást is, megmentem a kurva bolygót. Szódavízekben tárolom.
Nem hiszek a növényi légzésben, nincs kompresszió és vákuum. Hazudtak nekünk. Négyre növekedett a "hibiszuksz- erdőn" található mezei poloska popúláció száma. Áttelelnek, nem mozdulnak, leeresztett csápok. Survivor jelenség. Eliadetól függetlenül jöttem rá a jóga-tanok lényege nem más, mint a téli álomhoz hasonló tudat- és fizológiás-állapot előidézése. Az életfunkciók lelassítása. Világkiállítás. Nitrogént, oxigént lélegzünk be, és Co2-t ki. A halhatatlanság titka a paranoid antropológia szerint a szénevés. Aktív szén után kotorászok, kutatok a fiókokban csak akkor lenne helyes az írásom, ha a rendelkezésemre álló félelmetes szókincstár máról-holnapra lekorlátozódna pár mondatra. Redukció, ebből vagy te is Svétakétú. A jelenlegi társadalmi és politikai rendszer egyik lényege, mi több fő szubsztanciája a szellemi- fizikai- és a lelki- leépülés, a nyomor. Nyomorfitness. Hamvas Béla a romlás komplexitásáról értekezik a hagyományok tükrében. Eközben YouTube-n éhségsztájk a Gangeszért. Kapitalizmus: lehetőleg társadalmi szolidaritás
és együttérzés nélküli, antiszociális, szabadságról gügyögő, elhülyített burzsujlények sorozatgyártása egy távoli univerzumban.
Végh Gábor régóta nem üzen, az egyik legutóbbi üzenetben megerősített evidencia: "Magyarország nem a hazám"; a magyarok hanyagul eldobálják a munkaeszközöket a munkaidő végén és nem fizetnek időben. Ezek a magyarok .Nem a szexus hozza létre a lényeket, hanem a szerelem. Hamvasi vigasz a gyermektelen tömegeknek. Adyt Isten bevégezte, az utódnélküliség keserűségét ő is méltósággal viselte, írja és vélekedik Józsa Péter Pál a PaNNoN FRoNT első számában. /in.Liberalizmus mint homoszexualitás/

Klubrádió: Para-Kovács Imre szerint, ha valaki Simicska alkalmazásában újságíró, nem a jellegzetes
és nyomasztó tarkó nyomást lesz a jele az eltávolításának, hanem egy hidraulikai rendszerrel
távolítják el a szerkesztőségből. Modernitás és az ősi sziciliai módszerek.
Könyvajánló: Benjamin Constant - A régiek és a modernek szabadsága. Nem várom el a sültgalambokat sem a kormánytól. Nem ásítok. Nem eszek húst, mert nem vagyok barbár. A kormánytól és a Békemenet vezetőitől nem várok "kádárista sültgalambokat", egy dolgot várok el, az azonnali és könyörtelen egzisztenciális szembenézést és leszámolást önmagukkal, a szeppukut. A kormánytagok szeppukujához közadakozásból  japán pengéjű, kovácsolt, rétegelt  és erre felszentelt fegyvereket biztosítani kell. Jukio Misima a példa és az erő a heroikus kormány-tetthez. Áldozat. De nem evilági dícsőségért, vagy alcsútdobozi kisvasútért.  Szegeden, ahol egynagyszerű időszakot élhettem és nem tanácsolt el az egyetem, nos az a belső udvar és ahol Babits Mihály lakott, a két belső udvar vmikor egy lehetett. Mostanában divat csak kerítéssel elválasztani, vagy szögesdróttal a világ nemzeteit.
Szegedi emlékek: az angol szomszéd felébredt délutáni álmából és az 5-órai teáskannából leöntötte vízzel
a bokorban marakodó macskákat, miközben magyarázta, hogy Feri nem lesz zenész soha, meg valami google keresőt hozott párhuzamba. Az angol tévedhetetlenség-elmélet is megdőlt, ha volt ilyen, mint a Pisai ferde-torony, Waczak-szálló és Monthy Python. Nem nagyon  tartottam itt Babits Mihály meditációt sem, de éjszaka nagyon jó verseket írtam (sajnos elvesztek) a régi PC-n pötyögtem a betűket, József Attila barátom büszke lenne rám és Juhász Gyula is, egy energiatakarékos lámpa fényglóriája alatt. Harangoznak: Come back christmas, Gyere haza fiatal program. Hegedüs Zsuzsa és a gyerekétkezés - demagóg ingyen malac monológ. Az kétségtelenül igaz, jobban örültem volna, ha a József Attila misztériumkör érint meg "a réten át, a réten át" /Robert Burns/. Bár Szegeden ez elkerülhetetlen, pláne a bölcsészettudomány fellegváraiban. Horger Antal szelleme itt kísért, mint Biatorbágyon a Matuska Silver Sound ♫. Sínek és a feng shui. Önkorlátok. Garaczi László író írta: "hajtánnyal a vakvágányon" /Nincs alvás/ A legjobb vallástudományos szakest- buli az egyetemen, "i"Gyálaréten volt, mocsári idill és Bachofen, kötélfonó Oknosz, Jézus és a totemizmus és határélmény és határdiszciplína, délen Szerbia és részeg biciklizés vissza Szegedre. A google mapban megnéztem, Amundsen sarki útja kismiska. Csodával határos módon véres ing nélkül érkeztem vissza. Másnap: a fejemtől elválaszthatatlan wc kagylót nem tudták volna tőlem erőszakkal sem elválasztani, a vasvödör ilyenkor veszélyhordozó, (Lucifer) rászorulhat a fejre, ezért nem hányok vödörbe, csak füleltem, és nem volt időm a buddhista tutóriumig eltántorogni , a külső világ összeomlott, az angol szomszéd a Dév-id (nem vagyok perzsa dualista, én nem tartok a Dévektől) elmosogatott irtózatos csörömpölés és edénydobálás közepette és vackából előbújt és látván, hogy most az egyszer gyenge lábakon állok, azonnal számonkérte, hogy a folyosói ajtón én márpediglen elrontottam a szent zárat. Nem ejtettem sebet a záron. "Sebek a vízen". Az angolokkal mindig vigyázni kell, főleg egy alternatív hindunak, szerencsére volt nálam ez a WD-40 kontakt spray és bemutattam, hogy az idő törtrésze alatt megjavítom. - Mahátma vagyok, érted? Amúgy is Jézusék eresztettek le köteleken a lakásba a tetőről, vagy a Babits-stáción át, a kerten át jöttem, őszi kerten és a dróthálon át, migráns egér a szegedi avarban. Átrágott Máriaüveg. Megrágott Biblia és egérhalál. Szent. Ez volt életem legkomolyabb alkoholmérgezése, de ezt is túléltem. Aki nem bírja - mondá a magyar bölcs - minek is iszik?  Egy ilyen emlékezetes részegség  még évtizedekkel ezelőtt, itt a lakótelepen történt. A lelkiismeretes szomszéd azonnal riasztotta a mentőket, nekem meg magyarázkodnom kellett, hogy csak berúgtam  a dreherektől és a kádba okádok. A kád akusztikája rossz, felerősíti a hangokat, én Istenem, soha többet nem hányok a kádba. Asztali rózé-fényaura. És "csónak se vár". Mától más lesz a látomás. Simicskát kitiltották Orbán uniós pénzekből felújított piti játszótereiről. Unom már az uniót. Arab Európát! Volt egyszer a hóalatt, Szeged Alsóváros templomában egy karácsonyi szent mise, nem igaz abból semmi se? Akkor kard ki kard.
Klubrádió: Homérosz magyar volt, tehát nem vagyok értelmiségi.

"Sebek a vízen"
Őz Zsolt és Craig Lorentson 

Van abban valami különös misztérium, hogy rátaláltam a Lowlife skót post-punk együttesre, amikor a TOP12-es youtube lista összeállításán fáradoztam, a két utolsó számot az utolsó pillanatban találtam meg, igaz a teljes zenei anyagot újra meghallgattam. Az összeállított zenelistával maximálisan elégedett vagyok, úgy érzem a zene talált rám és nem én a zenére. A 2013-ban nemrégiben elhunyt Őz Zsolt, akivel azért váltottam pár szót egy régi és elfeledett időben "egy másik univerzumban" ahogy egy sámán mondaná, a Fekete Lyukban; csapolt sör és eldobható műanyag pohár, csepeli punkok, grufftik - az éjszaka lényei között: ez a sámánizmus. A szintén 44 évesen elhunyt skót énekes Craig Lorentson erős szimbóluma, része annak a  világnak és zenei világnak, amit kedvelek és a létezésemként és attribútumaként definiálok, meg az életfeladatnak is része, az ismeretlen (relatív transzcendens fogalma - Krémer Sándor filozófus) megismerésének. Az hogy én kvázi orfikus énekesnek számítok, legalább is szerénytelenség nélkül kijelenthetem, hogy a verseim  a gondolataim által és az eddigi  életpályám jellegéből következően vagy az állammal való erős sors-oppozicióm és konfrontációm is ezt az költői és orfikus tézist erősítik meg. Az hogy Őz és Lorentson egy analóg jelkép  a számomra, nem is jelenthet mást, minthogy én is meghaltam.  A börtönöbe hurcolásom 45 évesen nem is lehetett más, mint a halál egy formájával való találkozásom. Elértem tehát én is a 44-es pontot, bár az utókor és a költő szavaival élve a futópor engem belep, persze anélkül, hogy a jelentőségemet hangoztatnám, hiszen a költői attitüd és a Hamvas Béla interpretációk mindenképpen igazolják ha nem is az egyéni kiválóságomat, de magát a gondolkodás szeretetét igen, ami a világ törvényszerűségeinek felismerését és az afeletti gondolkodást a hozott informácó készletekből (premisszákból) az asszociációs hálók élő, organikus létét és megjelenését is jelenti. A jelentőség vagy jelentéktelenség vagy megjelenés amúgy sem kardinális számomra, és mások számára sem lehet az, hiszen a brahman és az atman egy és azonos, a világközéppont  az amiből kinő az összes valóságunk, kihajt a világ és gyökerei és hajszálgyökerei is oda vezetnek, és az azonos a tapasztalható és a transzcendens (tapasztalaton túli) mindenséggel. Craig Lorentson és Őz Zsolt jelképes értelemben Orfeuszok, alászállásuk vagy áldozatuk, művészi pályájuk, kortárs életvonalak és üzenetek egy jövőnek. A Depeche Mode, a The Cure és a Joy Division árnyékában mi itthon nem is lehettünk tudatában annak, hogy valahol a távoli Skóciában, egy ilyen képességű zenész lépett ki a színre az ismeretlenség árnyékából, mint Craig Lorentson.

Kapcsolódó oldalak:
Matuska Szilveszter UncikloPédia
Lowlife - Neverending shroud YouTube
Őszi chanson - Őz Zsolt emlékkoncert /Szabó Balázs Zalán/ YouTube

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése