Egy gyors polkorrekt (pc) elhatárolódásra még futja, ha már ilyen népszerű mostanság ez a bejegyzés. A "felszabadították a rabszolgákat" ominózus mondattal persze volna vitám. De ez a felvétel nem azért került ide, mert a Pannon Front szellemiségének manapság vagy egykori élharcosa volnék, hanem ellenkezőleg. De nincs bennem a manapság oly sokakra jellemző politikai gyűlölet sem, elvégre Kelet nem erre tanított, hanem a belső harmóniára. Egszóval van amiben igazat is kell adnom nekik, manapság magamon is tapasztalom, hogy akár ha csak egyetlen könyv bevezetőjét olvasom el, vagy fedlapját, több fontos információhoz jutok - mintha 1 hónapig tévét néznék, vagy az internet labirintusában tévelyegnék minotauruszok és köpködő, gyűlölködő trollok között. Egyszóval a rabszolgákat ezen videó úgy tekinti, mint egyfajta hierarchikus determinációt - akikhez az utópista szocializmus a legközelebb áll, mint pl. ÉN - azok azt vallják, pozitiv evolúcionistaként, (szemben a juppik és burzsujok mizantróp negatív szociáldarwinizmusával) hogy a társadalmi környezet jó iránybavaló megváltoztatásával az ember képes lesz az egészséges társadalmi tehát szellemi, erkölcsi, fizikai fejlődésre. Egyszóval a hierarchikus determináció, ha hat is, megváltoztatható - nyilván nem egy kapitalista társadalom keretei között.
Ha a tradicionalizmus politikai ortodoxia egyben, akkor az én irányvonalam a politikai heterodoxia. A buddhizmus egyértelműen heterodox, a kereszténység is heterodox és ha szigorúan vesszük, a védikus valláshoz képest már az upanisadok irodalma is heterodox, valahol Sankara lehet, hogy visszahelyezte az ortodoxiába az upanisadokat, mert meg kellett erősíteni-rendszerezni a Védák utáni állapotokat. Ki tudja, ezer év kutatása talán megállapítja a kor szellemi vitáit és azokból eredő okozatokat. A hinduizmus és buddhizmus irányzatai esetében könnyű a feladat, a Véda tagadók a heteordoxak. A politikai értelemben ortodoxok evidencia, de a királyságot tekintik annak, nyilván ezt megelőzték a törzsi kultúrák. Az biztos, hogy utóbbiban a társadalom célirányos együttmozgása jelentős, egy törzsi társadalomban nincs munkanélküli segélyre váró ember a sátorban.
Egy gyors polkorrekt (pc) elhatárolódásra még futja, ha már ilyen népszerű mostanság ez a bejegyzés. A "felszabadították a rabszolgákat" ominózus mondattal persze volna vitám. De ez a felvétel nem azért került ide, mert a Pannon Front szellemiségének manapság vagy egykori élharcosa volnék, hanem ellenkezőleg. De nincs bennem a manapság oly sokakra jellemző politikai gyűlölet sem, elvégre Kelet nem erre tanított, hanem a belső harmóniára. Egszóval van amiben igazat is kell adnom nekik, manapság magamon is tapasztalom, hogy akár ha csak egyetlen könyv bevezetőjét olvasom el, vagy fedlapját, több fontos információhoz jutok - mintha 1 hónapig tévét néznék, vagy az internet labirintusában tévelyegnék minotauruszok és köpködő, gyűlölködő trollok között. Egyszóval a rabszolgákat ezen videó úgy tekinti, mint egyfajta hierarchikus determinációt - akikhez az utópista szocializmus a legközelebb áll, mint pl. ÉN - azok azt vallják, pozitiv evolúcionistaként, (szemben a juppik és burzsujok mizantróp negatív szociáldarwinizmusával) hogy a társadalmi környezet jó iránybavaló megváltoztatásával az ember képes lesz az egészséges társadalmi tehát szellemi, erkölcsi, fizikai fejlődésre. Egyszóval a hierarchikus determináció, ha hat is, megváltoztatható - nyilván nem egy kapitalista társadalom keretei között.
VálaszTörlésHa a tradicionalizmus politikai ortodoxia egyben, akkor az én irányvonalam a politikai heterodoxia. A buddhizmus egyértelműen heterodox, a kereszténység is heterodox és ha szigorúan vesszük, a védikus valláshoz képest már az upanisadok irodalma is heterodox, valahol Sankara lehet, hogy visszahelyezte az ortodoxiába az upanisadokat, mert meg kellett erősíteni-rendszerezni a Védák utáni állapotokat. Ki tudja, ezer év kutatása talán megállapítja a kor szellemi vitáit és azokból eredő okozatokat. A hinduizmus és buddhizmus irányzatai esetében könnyű a feladat, a Véda tagadók a heteordoxak. A politikai értelemben ortodoxok evidencia, de a királyságot tekintik annak, nyilván ezt megelőzték a törzsi kultúrák. Az biztos, hogy utóbbiban a társadalom célirányos együttmozgása jelentős, egy törzsi társadalomban nincs munkanélküli segélyre váró ember a sátorban.
VálaszTörlésA homéroszi kacajról elég elmondanom annyit, hogy volt részem benne - nálunk a vízcsapból víz helyett is homéroszi kacaj jött, ezért elzártam.
VálaszTörlés