2013. február 5., kedd

Lucky Strike - Kordonok közt egy európait

Blaha Lujza tér 2013.02.03 (fotó: AVM facebook)
Próbálom rekonstruálni az eseményeket, de minek. Semmi különös nem történhetett. Az éjszaka csöndjét mindig felveri egy zaklató. A zaklató típusú bűnelkövetők profiljának jellegzetességei - ilyenről egyetlen kriminológiai mű sem született, ez a jövő zenéje, Lombroso sem írt ilyesmiről, majd a nővédelmi szervezetek kiharcolják a halálbüntetést is. A Maros utcában örömmel fedeztem fel, hogy a kerületi ügyészség és egyben Kriminológiai Intézet épülete bizony omlásnak indult.  Lombroso fiziognómiáról és családokról, dinasztiákról írt, olyan dinasztiákról amelyek évszázadokon át tartó anyagi és erkölcsi károkat okoztak egy-egy államformációnak. Ma jobboldali liberalizmus van Szaniszló szerint. Szaniszló egyre jobban nyomja "a nemzeti funkyt" a Panorámában, már az ufóknál tart, hogy a 22-23.század hajnalán a magyar lesz a kiválasztott nép, az ufók minket választanak egy bolgár "Teiresziász néni" szerint, aki eddig 89%-os pontossággal tudott előre jósolni. A fennmaradó 11%-ról persze senki nem mer beszélni. Egyébként pedig nagyon egyszerű jósolni, bár senkinek nem ajánlott és itt nem a betanított hullámos papagájjal elkövetett sorshúzásra gondolok, volt idő, amikor voltak ilyen cigányjósok minden aluljárónkban. Valamikor régen, amikor Siva Isten szent növényével még én is kísérleteztem, gondoltam nincs semmi para és pánik, bátran és elszántan kinyitottam a Ji-Csing kínai jóskönyvet. A bódulat állapotában, az asszociációs sztrádán pillanatok alatt felvillanó képek, hangok, felhőszerű hallucinációk támadtak rám. Olyannyira megérthetővé vált a jövő, és szimbólikusan is nyitott könyvvé, hogy ezt nem volt kedvem látni sem egy pillanatig sem tovább. Így ijedten összecsuktam a könyvet, a félelem állapota még egy pár órán kereszül ketyegett  a fejemben és megértettem a józan ésszel kínai triagramm olvasók tudálékos nyomorúságát. A jövő transz nélkül nem látható. A könyv csak a bordázat, a csont, a hús, ami a betűket eleven-élővé teszi a transz. A 64 triagram a csontozat, a sámán-táltos feles csontja, csontszámlálás.  A jövő is éppenúgy másvilág, mint ahogyan a tegnap is másvilág volt, bár a hétköznapi tudatnál nincs lefokozottabb tudat. Olvastam valahol, hogy az egyik csoda az, hogy úgy élünk, mintha halhatatlanok volnánk, miközben tisztában vagyunk ittlétünk ideiglenes-illanékony voltával. Hazafelé tartok a Somogyi Béla utcán, hátam mögött észak, a Gutenberg tér, Országos Rabbiképző Intézet. Hideg van. Boritól jövök. A túlsó járdáról átvág valaki felém, halhatatlanokat megszégyenítő bátorsággal jelenti ki magáról, hogy ő nem emberevő. Ezzel a stratégiával máris lépéselőnyben van, egy gyalog előny, hiszen ezzel kijelenti azt, hogy én félek tőle, és nem ő fél tőlem, másrészt mivel az emberevő jelentéskapcsolódás az én fejemben már elindít egy ellenkező előjelű folyamatot. Nehéz döntés elé nézek, mert csak 30 forintot kér, tudom, hogy a tippmix szerencse alapja nálam az, hogy amíg nem nyertem koldusnak, kéregetőnek,tarhálónak egy fillért sem adok, mert elviszi a szerencsémet, olyan ez mint a horgászszerencse. Ezért az egy momentumért mindig is kellemetlen számomra adakozni, kivételt tettem és estére ki is buktam a szóló Montpellier-Reims mérkőzést. Így nem 30 forintot adtam csak, hanem bent hagytam közel 4000 forintot a Szerencsejáték zrt-nél. Mindettől eltekintve elgondolkodtató, hogy az állam miért hagyja az embereket külön világban felnőni, mert mindenki magára marad így a saját bábeli zűrzavarában labirintusban tekeregve utolsó lehelletéig . Az este és a hazahúzás időpontja nekem meditáció lett volna afelett, hogy mekkora kibaszás egy létező és egy nem létező párkapcsolat is. Mivel tudom, hogy a ragadozók könyörtelenek és az állam még védi is nemtörödőmségüket rendőrséggel, hogy további barbár cseleketekkel kínozzák az állat, növény és az ember harmónikus világát és az idealizmus szféráit. Így sátánibb időtöltést el nem tudok képzelni annál, mintsem efölött a ragadozók és állami keselyű dögintézményeik fölött körözve keseregjek látva téged megkülönböztető sárga közterületmellény. A beszélgetés a kannibállal eltekintve az állandóan és feleslegesen felemlegetett aranyerétől  viszonylagos nyugalomban telt. Végül is az ember nem az a konstrukció, aki arra lett teremtve, hogy vígan éljen ezen glóbuszon, hibás prototípus - mondtam neki.. Nem így a Blahán, ahol a metróból kirohanó szakállas értelmiségi háromszor köpött rá rituálisan Tarlós István kordonjára és távozott Erzsébetváros irányába. A kordon következő áldozata egy vak ember volt, aki megszokta már, hogy az aluljáró fala az bizony arkhimédészi támpont, de Tarlós vele is alaposan kibaszott, mert bizony, ha nem vagyok ott, az első kordongáncs és orrabukás után már végleg belegabalyodik a szalagokba és megfojta észrevétlenül a Blaha Lujza aluljáró gyilok-kordonja, miközben a keresztény térítők tovább éneklik fejfájdító és hazug Jézus-fohászaikat. A lecsúszott tömegek átevangélizálása a legfontosabb egy-két bűnöző arc vagy késelés jól is jönne háttérnek, esetleg még evangelizáló éneklés közben, vagy a botladozó hajléktalanok, mindez késelés és rendbontás nélkül is nagyszerű pokolháttér. A robot is megjelent és egy lufiból hajlított nem éppen Lendvai Ildikót nyújtott át a térítő gitárosnak, aki erőszakos reakcióként simán kisöpörte a kezét. Ez sem tért meg igazán - gondoltam, csak az állam küldte ide. A Blaha meditácó után távoztam, a kordonok és az idegbetegek is a helyükön vannak. Kisebb vitám támadt egy magát dolgozó nőként aposztrofáló idegbeteggel, mivel nem jelent többletjogot egy hajléktalannal szemben sem,  hogy valaki adófizető és aki újdonsült hajléktalan védencemnek torkaszakadtából üvöltött, hogy miért nem tudnak már megdögleni, elpusztulni. Aztán  idegesen tárcsázta a rendőrséget is, merthogy a Blahán a hajléktalanok minden kordontiltás ellenére le merészelnek ülni a földre, a hülyéje azt hitte, hogy ez törvénytelen. Kimondottan ez a cél vezérelt, hogy egy ilyen idegbeteg, antiszociális burzsoá nyugdíjasnál végre kibassza a biztosítékot az, hogy bizony leül a hajléktalan és iszik és dohányzik is a kordon mellett az én személyes felügyeletem védelmében. Én hívtam meg egy doboz szimbólikusan is Lucky Strike-ra.  Nem volt olcsó: 810-forintos befektetés volt. De ha kell ágyakat is viszek és hálózsákokat. Annyit válaszoltam a fidesznáci adófizető nőnek, hogy gyűlölködés helyett inkább aludjon, mivel semmi értelmét nem láttam annak, hogy a rendszer-agymosottjaként patologizáljon és pattogjon az aluljáróban. A közteresek is elhúztak, és ebben az én személyem is közrejátszott, mivel ugye abba nincs beleszólásuk, ha valaki a kordonon kívül, de bizony letelepedik a padlóra. Én pedig civilként ezt nyomatékosítottam, mivel tudják ők is, hogy teljesen jogszerű akár az aluljáró közepén is megágyazni. A hajléktalanháború kellős közepéről tudósítottam, a Blaháról a kordonbontóknak üzenem, hogy csak így tovább ! Csak egy éjszakára küldjétek el őket !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése