2012. június 29., péntek

Fogadóportál és TippMix oddsok és kivárások a 26/2.héten

A svéd első osztályban is elkezdődött a hosszabb EB szünet utáni 13.forduló. A svédek a finnekkel ellentétben szeretnek döntetlent játszani. A Häcken 11 forduló óta nem játszott a Fogadó Portál odds statisztika alapján C tippet. A Sundsvall 2 forduló óta nem játszott C tippet. Így ezt a mérkőzést CC13 jelzéssel jelölöm meg. A Norvég 2.-ben  a Notodden 10 forduló óta nem csinált döntetlent és egyben C tippet. A Sandefjord 6 forduló óta nem játszott C tippet, a Tromsdalen  10 forduló óta. Mérkőzés megjelölése CC16.

Tippek az 5-ös kötéshez: 
162 Häcken - Sundsvall           V 5,85x  CC13
163 Kalmar - Syrianska           D 3,25x
179 Notodden - Bodö/Glimt     D 3,10x 
181 Sandefjord - Tromsdalen   V 5,55x  CC16
185 Cruzeiro - Sao Paulo          D 3,10x

Az e heti tippsor 4 C tippből és 1 B tippből áll. A valószínűsége nem nagy, de ezek a legnagyobb kivárások.
A 181-es mérkőzést vagy a 162-es mérkőzést érdemes szólóban megjátszani. A várható nyeremény: 200 forintra > 202 808 ft

Összefoglaló - A sistergő csillagok alatt

A fekete felséget nem festem a padra. A ki kitől fél jobban társasjátékot játsszuk és rohan a mentő és az idő. Hogy ki a fekete felség és létezik-e, erre a kérdésre nem válaszolhatok. A valónak nevezett hipnózisától bármi lehet, még az is ami nem és örökké. Amikor azt üzentem Orlandoba, hogy elkomorult már minden óra, hogy sokáig vártalak, a padon is sokat ültem és hogy ne sajnálj azért, mert megőrültem, most lapozgatom a verseimet, és bármennyire is beragyog a giccsfény, a legnagyobb hatású "neo"szentimentalista költészet is az enyém lehetne, ha doppingolnék. De nem áldozok dicsőségnek, mert az ördögé az idő és az időtlenség is. Én a senki vagyok, akin nem fog a fog és nem árt az ártalom. Olyan szabad vagyok, mint a felhők, úgy változik a szívem, a gondolatom. Nem szemafor, hanem az Isten gyalogol télen. A halál befogja a bátrak száját is és a hallók fülét és a lelket tízezer darabra perdíti szét.  Ezért zokognak az utca árnyai, a porlepte bútorok, ma már.. Hiszek a feltámadásban, Orbán bukásában, a  szent kardban és szent koronában. Az én királyom akinek hűséggel tartozok: a legfőbb jó, az igazságosság, az univerzum alkotója, a világ királya ezért nem hajlok meg törvény, sem hitvány köztársaság előtt, sem a halál angyala előtt, csak az Isten akarata előtt. A tűztől sóhajt a levegő, és fölszállott a Páva. A haza távol van a szívtől. Őrjöngsz és zúg a szél odakint, félsz a jelentől, mert a jelen mindenkié. És szememre gilisztát vág a gyermek. Nézd az elhagyottat, mi maradt neki, könnyek álltak éjjelébe, szerelem a holdjelébe. Bús Rovinj. Az Antikrisztus hadserege toboroz. Az álmaink farkasordítás. Az este holdfonálon, és itt maradtam, hiába hívott a napisten gravitációja magához. Közösség nincs szabadság nélkül. Sütő András egyenlőségről írt, a temetők egyenlőségéről és a születéséről. Úgy érzem találtam egy irányt és erre hajózok tovább. "Mert a vers ünnep, barátom" írta Bárány Éva 1999.XI.26-án  A Boldog Merengőhöz, azaz hozzám.

Szeged és a bölcsészkar és a vonat Pestről.

Ágakból növekvő fémhold
síró ligetek
vonat zakatol egyedül vagyok
mint a kinti sötét
kietlen pusztákon őzsuták a hóban
valaki a hátam mögött kinyitja a sörét
zizegő elektronok őszhajú ablakokban
a csehóban villanásnyi békefény
emberköszörülő télen
üldögélő csillagok
vibráló üvegkutyák ugatása
néhány hógolyó reppen el a földről
keserű várótermek nyílnak
füstben fürdőző figyelmek
a legyűrt kávé után
egy antiszociális kereszten
a gyémántragyogás óbégat
lehajolni a fázó csendhez

2012. június 26., kedd

Száz könyv - 2. A Három Próféta könyve

Ez a könyv, a könyv előszava szerint az ökumenikus vallási hagyomány írásaiból való. Kevés úgynevezett modern ezoterikus könyv van, amit ne néznék kritikus szemmel, vagy legalább is zsinórmércémül a Sákjamuni Buddha által javasolt egészséges szkepszissel, a tant megvizsgálva és azt vagy elfogadva vagy elutasítva,de gondolkodó és önállóan gondolkodó emberként. Bizonyára a ma modern történeti kereszténysége számára a dogma, az előírás, hogy miben kell hinni, a vallás öndefiníciója , ezért ebből fakadóan a vallás határoltsága miatt nagyon is leredukálja az emberi gondolkodás és szellem alapvetően egészséges pogány és tradicionalista szinkretizmusra hajlamos oldalát. Úgy gondolom, hogy e könyv misztikus, misztériumba illő lényege és mondanivalója valóságos hatással bír, újra-felidéző jelleggel visszaadja az embernek az elveszített és a dogma által már redukcióra kényszerült vallásos érzést és ezért felszabadultan, távoli dimenziókba kalandozhatunk el általa.
Az első lapon az áll, hogy a fordítás a X. Panchen Láma hagyatékából származó Guru Shantipada TRIATNAMAHÁCHARYASHÁSTRA című értekezés, valamint TRISONG DECEN TESTAMENTUMA alapján készült. A Három Próféta könyve: Buddha, Jézus és Mohamed ezoterikus életrajza. Elsőre olvasásra úgy tűnik mintha szimplán egy újabb ezoterikus katyvasszal állnánk szemben, a könyv logikai vezetése sokban hasonlít Paál Zoltán Arvisurájára és persze minden olyan lehetséges és erőltetett hamis magyarkodó etimológiára is, vagy annak kétséges mellékszálaira, amelyeket talán napokig lehetne sorolni, rövid példaként: Buddha neve természetesen ugyanaz, mint Budáé, de párhuzamba állítható a könyvünk Badiny Jós Ferenc: Jézus Király a pártus herceg című művével . Tehát a könyv - előfigyelmeztetésül - igen meredek, legalább olyan hihetetlen mint egy sci-fi és valóságtól elrugaszkodott, a hasonlóan ezoterikus és magyarkodó könyvekkel is már Dunát lehet itthon rekeszteni, ez a magyarkodó ezoterizmus azonban keveredik a buddhista, keresztény és a mohamedi hagyománnyal, igen különös összetételt hozva létre. Magam sem tudok magyarázatot rá, hogy mindezek ellenére mégis nélkülözhetetlennek tartom a Három Próféta könyvét. Biblia helyett a Bibliám. Már a könyvborító megfogott, amelyen a Tan kereke, a Kereszt és a Félhold együtt alkotja a Merkúr jelét !  A másik ok, hogy a négy evangéliumot általában kevésnek érezzük a Jézus-jelenség megfejtésére és sokunkban él a vágy, hogy Jézus Krisztus (Joshuá) további tetteiről, tanításával kapcsolatban is új és lényegi információkhoz jussunk. Magát a könyvet egy filmrendező is feldolgozta és valamelyik karácsonykor leadták a szokásos Jézus filmek és történetek helyett. Jézus gyerekkorában 12 agyagverebet keltett életre homokból és sárból a könyv és a film szerint. A vallásalapító vagy reformáló prófétákkal kapcsolatban számos előző inkarnációjukról is számot ad a könyv. Így a történések a Göncöltől a Földig, a Niburutól a Jupiter Szaturnusz konjukcióig bezárólag is új értelmezést kapnak.
A Három Próféta könyve a következőket állítja Saulról aki Pállá lesz:
"Ekkoriban már Saul a Zelóták vezetője, aki egyben a jeruzsálemi főpapok titkos megbízottja. Saul egyik feladata, hogy eltüntesse Jósua (Jézus) minden csodájának bizonyítékait. Több feltámasztottat saját kezével öl meg, sok gyógyultat pedig megfenyeget." (121.o.)

2012. június 25., hétfő

Száz könyv - 1. Friedrich Nietzsche: Az Antikrisztus

 
Hamvas Bélától származik az a gondolat, hogy melyik lenne a 100 legfontosabb könyv amiből, mondjuk egy kataklizma esetén újra lehetne építeni a világirodalmat. Vagy melyik lenne az a száz könyv, amit egy kényszerű száműzetés okán mindenáron magammal hurcolnék.  A jó könyv mindenekelőtt egyetértve Heller Ágnessel aki maga is ezt vallja, mint én, - az amire reflektálni lehet, katalizátor, hozzásegít saját nézőpontunkhoz, és egyáltalán nem az aminek minden szavával egyetértünk.
Az én 100 könyvem közül, - amelyek feletti tulajdonjogomat minden szempontból, akár fegyverrel vagy piszkosbombával is érvényesítenék - az első "Nietzsche Antikrisztusa". Csejtei Dezső filozófus, a könyv fordítója utószavában maga is azt vallja figyelmeztetőleg a műről: hogy az robbanóelegyet képez, tűz és robbanásveszélyes. Mit is mondhatnék erről a könyvről, mint röviden azt, hogy ez a könyv az amelyik elválasztja a kereszténységet Jézus Krisztustól. Ugyanakkor nézeteim szerint az nem is vallhatja magát kereszténynek, aki ezt a könyvet nem lapozta már életében. A könyv aktualitását éppen a tegnapi napon nyerte, emiatt leemeltem a polcomról, ahol is tematika szerint van rendezve a házi könyvtáram. Vallástudományt hallgattam Szegeden egy ideig, amíg az addig nem létező magánéletem közbe nem lépett több ellenséges formát felvéve. Tegnap a Gutenberg tér és a Gutenberg galaxis között integető alakra lettem figyelmes. Épp nikotinhiányom volt a mérlegen, hogy most 1 hét impotencia vagy folytatódó párkapcsolat, amikor is közbeszólt az ÚR, aki mindig meghallgatja az imákat, és váratlanul még képes válaszolni is. Első gondolatom gyanútlanul az volt, hogy bizonyára azért integet az a sötét alak, aki néger és indiai keverék lehetett, mert neki is nikotinhiánya támadt. Nosza át is  vágtam az út túloldalára, ahol azonban megdöbbenésemre senki nem kért cigarettát, így segítőkészségemet megkérdőjelezték, pedig én vagyok az, aki gyorsan és tiszta szívemből adok mérget, ha kell annak aki kéri, tudva, hogy Sákjamuni Buddhát is a gombaétel vitte a parinirvána kapujába. Kiderült, hogy ezek bizony keresztények, és a legvadabbik fajtából, kevés a bárányuk odabent, így kijöttek a hálóval embert fogni a farkasok közé. A halat kifelejtettem, de a hal az allegória, a fonál az köztudott. Térítésem közepette égett a pofám, mert nem tudtam, hogy a kereszténység szó mit jelent. A hittérítő persze nyugtatott, hogy nem tudhat annyi mindent az ember és látta rajtam, hogy majd felrúgom a kukát vagy járókelőket kezdek molesztálni gyilkos dühömben. Elmondta nekem a bűnről vallott fogalmát. Szerinte a legnagyobb bűn az, hogy Jézust a Krisztus nem fogadja el valaki. Mert az halállal jár. Beszélt nekem az ókori görögökről is, akiknél a bűn az volt, ha valaki nem talált a célba az íjjal. Mivel mindannyian bűnben élünk ezért szerinte hálásnak kellene lennünk Istennek, amiért életben hagyott minket. Mert már egy bűn is, akár a legkisebbek közül is halálos, olyan mint a konekktorba húgyozás. Bár ő ezt úgy adta elő, hogyha megfogom a 220-at, akkor nem a 220 tehet róla. A 220 a bűn tehát. Beinvitált a gyülekezetükbe is, szándékosan nem csinálok nekik reklámot, hogy hova, itt megfigyelhettem, hogy a keresztények a parizeres és húscafatos zsömléket minden lelkiismeret furdalás nélkül tömik a pofájukba. Tudom, hogy Szent Pál óta papírjuk van arról, hogy lehet húst enni, de meg sem fordult a fejükben, hogy az emlős állatok megölése, felzabálása, közeli rokonaink, sorstársaink iránti kegyetlen részvétlenség. Parizeres, húsos szendvicsek, állati fülek (kolbászban az is van), zsírok emésztése és rágása közepette mondta el a gyülekezet vezetője, a gyülekezeti időpontokat, mintha tudta volna, hogy mennyire nem is érdekelnek a gyülekezet időpontjai. Vegetarianusként mindig megdöbbent és taszít a húsevők, a dögevők[1] látványa, olyanok mint Francisco José de Goya y Lucientes spanyol őrült festőművész Szaturnusza. Kronosz felfalja saját gyermekeit, az idő valóban mindent elnyel, néha minket is. Elmondtam újdonsült hittérítő barátomnak az én koncepciómat. Azt, hogy az ember amint méltóvá válik, akkor próba elé állítják. Ezt nevezik beavatásnak. Eretnek nézeteimtől láthatóan megszörnyedt a szekta keresztény. Azt már nem is mertem neki mondani, hogy mekkora kelepcében van. Mivel a többi embertársának az örök halált és a tüzes tavat szánja, akár szeretet rokonainak is, állatoknak a két zsömleszelet közötti halált és fogak csikorgatását és akik nem fogadják el a megváltót megváltónak, de ő örök életre adta be az önéletrajzát. Nem is érzi szerencsétlen, hogy az Igazságos és Jó Isten mekkora csőbe húzta ezzel a hitével. "Elevenen fog elkárhozni"[2]. Mert mindenféle jöttment csakúgy a Krisztus megbocsájtására hivatkozva nem léphet be a legmagasabb világokba. Miután felfedtem előtte a Kali-yuga kezdetét, felfedtem előtte a végét is. Aki kimondta a legyent, az mondja ki a végszót is (pereat). Fel volt háborodva, hogy Judhisthira-t a világ királyának nevezték. Mert az csak Krisztust illeti szerinte. Azonban hamar megnyugodott, hogy Judhisthira, noha a dharma fia volt, azért mégsem volt tökéletes, mert szeretett szerencsejátékozni, kockázni és egyszer életében hazudott és kvázi miatta szívunk most is. Az igazi szekta keresztényeket a bűntelenség irritálhatja leginkább. Végezetül pedig, hogy megvilágítottam ennek az egyszerű, szerencsétlen, becsapott és átvert embernek az igazságot, minden vallás és hit alól kihúztam a talajt. Mert Isten könyörületes és igazságos és jó, ha létezik nincs mitől félnünk, elfogadjuk az ítéletét, és teljesen felesleges azon pedálozni egy vallással, vagy hittel nyalizni, hogy mi jók legyünk nála, mert elfogadtuk a Krisztust. Íme az én Antikrisztusom ajánlásul ahhoz a könyvhöz, amelyik mindig mosolyt csal és nevetésre késztet, bármekkora  vihar is támad rám a Solaris óceánján. Azt írja Nietzsche:
"A múlttal szemben, mint minden megismerő, nagy toleranciával, azaz nagylelkű önuralommal viseltetem: balsejtelemmel teli óvatossággal megyek keresztül évezredek bolondokházán, nevezzék azt akár "kereszténységnek", "keresztény hitnek" vagy pedig "keresztény egyháznak" - óvakodom attól, hogy az emberiséget szellemi betegségeiért felelőssé tegyem."
/38./

────────────────
[1]  A dögevők terminus idősebb Schirilla Györgytől származik, egy rádióműsorból.
[2]  Boldogh Dezső költőnek gúnyos és sugárzó mosoly ült az arcán, amikor mondta nekem ezt a mondatot, reflektálva arra, hogy pogánynak vallom magam és nem vagyok megkeresztelve. Nem felejtettem el.

Utóiratként és megjegyzés helyett még annyit, hogy semmiképpen nem ítélem el a húsevést, sem a húsevő keresztényeket, inkább arra utaltam, hogy az egyén, ha fejlődni kíván, vagy érzékenységét kiterjeszteni a lehetetlen irányaiba, akkor le kell mondania a húsról. Ha valaki szellemi utat jár be, ha létezik ilyen, annak az előbb vagy utóbb be is következik. Egyesek gyengeségből, talán nihilizmusból, mert az élet törvényeivel szembehelyezkednek, így bizonyára a vegetarianizmus fajtái is Nietzsche olvasatában a ressentiment és a bosszú. Nem feltétlenül életigenlés. Phüzisz és nomosz.

Linkajánló: 
A Száz Könyv Hamvas Béla

Tudomány:
Elpirulnak a megérintett nők index
A dagadt egérmakik többet dugnak index



2012. június 23., szombat

Hajléktalanítás - A volt XV.kerületi polgármester Hajdu László blogjáról

"- A fedél nélküli emberek elleni hajsza nagy sajtó nyilvánosság előtt, pártpropagandát szolgálva zajlik, valójában a hajléktalan emberek sorsa iránt teljes a közönyük, nem számítanak. Nagy sajtóhadjárattal végrehajtott újpalotai kiserdő hajléktalanítás és a viskók lerombolása is egy szegény ellenes, de a párt határozottságát mutató imázs jellegű kampány volt. Több hajléktalan éppen a kilakoltatások miatt - jobb híján - az erdőben tudott berendezkedni. Isteni szerencse, hogy november óta nem fagyos az időjárás,
nem tudni mennyi áldozatot szedett volna a tél hidege!"

" - Újpalotai kiserdő állami tulajdon. A hajléktalanok a fővárosi szegény üldözés elől ide menekültek. A fedél-nélküli emberek innen való kiűzésére viskóik lerombolására több millió forintot fordítottak,
ezt sikerként ünnepelték. Áthajtották a szomszéd kerület erdőjébe, majd onnan visszahajtják őket!"

"Pedig a 2011-ben kilakoltatott több mint 100 család tartozása annyi volt mint, amit az ötletpályázatra az ismerős tervezőknek a kerületi építészeti napon - a semmiért - kifizetett!!

KÖVETELEM A SZEGÉNYEK, AZ ELESETTSÉGGEL KÜZDÖK ÜLDÖZÉSÉNEK AZONNALI BEFEJEZÉSÉT, ÉS AZ UTCÁRA RAKOTTAK FEDÉL ALÁ HELYEZÉSÉT, AZ ÁLLAMI GONDOZÁSBA ÜLDÖZÖTT GYEREKEK VISSZAVÉTELÉT A CSALÁDJUKBA !!!"

Idézetek forrása:
Hajdu László blogja

2012. június 22., péntek

Fogadó Portál és Tippmix 25/2.hét kivárások

Tippmix statisztikáim, most nyáron leginkább a Fogadó Portál oddsokra támaszkodnak, kénytelen vagyok így tenni, mivel a teljes bajnoki fordulók a Tippmix újságban nem mindig találhatóak meg.
A Fogadó Portál oddsai alapján néhány kivárást most megosztok. A svéd 2.osztályban  Superettan 2012 a Brommapojkarna csapata 13 forduló óta nem játszott C tippet. A Tippmixen ez a mérkőzés most a
204. Värnamo - Brommapojkarna  - Vasárnap 16:45 -ig fogadható. A Fogadó Portál odds-ai alapján a  Värnamo győzelem a C tipp. A Brommapojkarna csapata azonban 13 forduló óta (X) tippet sem játszott. A
 Värnamo pedig 12.forduló óta nem játszott B tippet. Az oddsok alapján a B tipp most a döntetlen eredmény (X). Ez jelenleg 3,15x szorzó, az én tippem is a döntetlen. A következő fordulóban pedig, ha most bejön a döntetlen, már számítani lehet arra, hogy a Brommapojkarna C tippet fog játszani.
A másik mérkőzést az Argentin bajnokságból vettem.
253. Union Santa Fe - Estudiantes LP - Vasárnap 19:45 -ig fogadható. Az Estudiantes 10 forduló óta nem játszott C tippet, míg az Union SF 11 forduló óta szintén nem játszott C tippet. A statisztikai megjelölésem erre a mérkőzésre a CC21, összeadva a két csapatnál a C tipp kivárást. A tippem tehát döntetlen, ez jelenleg csak 2,85x szorzó, úgy látom mostanában, hogy a Tippmix sok helyen csak levágja más fogadóirodák oddsait. Így például a  Värnamo győzelemre csak 3,05x szorzót ad. 
074. Németország-Görögország mérkőzésre a tippem szintén döntetlen. Ez 4,40x szorzó. 
Ahhoz, hogy egy ötös kötés bejöjjön, annak 1 a 243-hoz az esélye. Szóval jól ki van ez találva. Ezért érdemes egy mérkőzést 3 esélyre venni, és akkor már csak 1 a 81-hez lesz az esélyünk. A szerencse elkerülhetetlen.



Tippmix 25/2. hétre 5-ös kötés szelvényem:
074. Németország - Görögország      D 4,40x
178. Portuguesa - Sao Paulo              D 3,10x
204. Värnamo - Brommapojkarna     D 3,15x
240. Corinthians - Palmerias             H 2,11x
253. Union SF - Estudiantes LP        D 2,85x

2012. június 21., csütörtök

Szegény Híradó - A nemzeti sportuszodáról, a Koppány Csoportról (Hírháttér film) - és hírek kunyhóbontásokról

 18-án a Markó utcába voltam beidézve, a tárgyalás, mint később kiderült 19-én lett volna, de elnapolták szeptemberre. Mire hazaértem az otthonvédők tüntetéséről, már meg is találtam a levelet.  A bírónő bizonyára nyaral és ez a legfontosabb, felőlem maradhatna a Bahamákon vagy a Seychelle-szigeteken az állam pénzén, én maximum a Langerhans-szigeteken nyaralhatok, de még onnan is kitoloncolnak, mint bűnözőt. Kánikula ide vagy oda mit tehettem, mint vádlott, elmentem a Margit-szigetekre nyaralni szerdán. A Hajós Alfréd nemzeti sportuszodába. A történet ott végződött, hogy elbágyadtam a tűző napon, így szénné égtem, vörös lettem és nehezemre esik az írás, olvasás és várjuk a melanómát is. A legrosszabb helyzete egy nemzeti sportuszodában mindig a vendégnek van. Én is meglepődtem, mikor láttam, hogy az 50 méteres medencében úszkálnak az uszoda vendégek. Nem ez a megszokott ugyanis, mert első a magyar vízilabda sport és ezért hamar vége is lett a szokatlan és önfeledt úszkálásnak, mert a vízipóló edzés miatt mindenkit szokás szerint áttereltek a 33 méteres medencébe, oda ahol aztán alig kaptam levegőt és szabad vízfelületet, bár az is igaz, hogy ma szerencsére az úszómester nem szólt be senkinek, mint a múltkor, amikor megalázó módon rásípolt egy kövér gyerekre, hogy nem való neki ez a fajta mozgás, azonnal hagyja abba és meg ne próbáljon többet háton úszni, ússzon mellben inkább vagy jöjjön ki azonnal a medencéből és válasszon másik sportot. Nem volt itt Donáth László mszp-s evangélikus lelkész sem, aki  törzsvendég és az mtv egy ismeretterjesztő vallási párbeszéd jellegű műsorában megengedte magának az alliterációt "Ábrahám hágta Hágár-t" mondatot. Mire a rabbi még a fülét is befogta fájdalmasan. Kertész Ákost sem láttam a 33 méteres medencében. Bizonyára a víz alá nyomta volna valaki ismét és megint. Mélyvíz és bója csak mélymagyaroknak.

A Koppány Csoportot támadó, megdöbbentő pszichopátia és skizofrénia közeli, agyhalott youtube kommenteket lehet olvasni, és már megjelentek a fenyegető jellegűek is. Nehéz feldolgozni a híveknek a lila ködben népszerű vezérük cselekedeteit. Megszoktam már azt is, hogy bárhol a hajléktalan ügyekben is arról pofázik például ugyanez az antiszociális "többség", hogy "ő nem ad többletjogokat a hajléktalanoknak. Mi jogon?". Idáig terjed a jogegyenlőség elve, ha abból hátránya származik egyetlen hajléktalannak akkor már alkalmazni kell, követelik. Az index fórumon is bérnickeknek neveztük ezeket a megélhetési senkiháziakat, akinek konstruktív gondolatuk ugyan soha nincsen, és nem is volt, mivel 1 bites az agyuk, de az éppen uralkodó párt kifizeti őket, így volt ez 2006 őszén, amikor is úgy ellepték az indexet, mint a sáskahad, aztán Gyurcsány után kámforrá váltak és most 2012-ben is egyre több ilyen felülről irányított megnyilvánulás van. Készül tehát az újabb sáskajárás, ezúttal Orbán vezér irányítása alatt.
"Köszönet a filmért és a nevekért. A nevek mellett a címek is meglesznek. Megtalálunk titeket Koppány csoport, a családtagjaitok is remeghetnek. Túl messzire mentetek.
Enyém a bosszúállás, azt mondja az Úr. Nem fogtok többet védtelen polgárokat riogatni. Mert sok embernek tele a töke veletek. Isten áldja a rendőröket." ember magyar

A Város Mindenkié csoportnak ugyan sikerült tárgyalnia a X.kerület alpolgármesterével, és időt nyerni a Terebesi erdőben élő kunyhólakó hajléktalanoknak, de máshol és másutt tovább folynak a kunyhórombolások, tovább folytatódik a módszeres népirtás, ezúttal a XII.kerületben. Az önkormányzat a kutyapiszok ellen kampányolt, ez a kampány annyira jól sikerült, hogy a Kissvábhegy környékén gombostűkkel teleszúrt, füstölt disznónyelveket rakott ki halálos kutya csaléteknek egy pszichopata fajzat. Annyira jól sikerülnek a szegényellenes kampányok is a mindenkori kormányok részéről, mint látható a youtube-n a kommentekből, hogy ezek bizony szögeshús kommentek. Elég a közvéleményt a hajléktalanok és kiszolgáltatottak ellen hangolni, vagy a kutyapiszok ellen és máris eredménye van. Agyhalott, fertelmes hozzászólók, akikkel értelmes vitát folytatni szinte lehetetlen próbálkozás, hiszen az államhatalom propagandája és az állandó parancsra történő és pártszimpátiák szerinti szervilis magatartás forma olyannyira lezüllesztette őket, hogy így érvek helyett maximum nyakon csapni lehet őket, mert azt még képesek megérteni az ilyen baromarcú ember magyar nevű IQ-bajnokok is. Aki speciel egyrészt nem is lehet ember, mert agyilag még egy gyerek szintjén sincsen, másrészt magyar nemember sem lehet, mert a rendőrséget élteti.

Kapcsolódó oldalak:
Vigyázat kutyások kegyetlen csalik a Kissvábhegyen Hegyvidék
A Terebesi erdő lakói egyeztettek a kőbányai önkormányzattal AVM BLoG
Újabb kunyhóbontás várható - most Budán AVM BLoG
Hivatali útvesztőben Magdival - Néhány hetes haladék a kunyhó elhagyására  AVM BLoG
Koppány Csoport 18-án, a Búza utca super 8 után Hírháttér Multimédia

2012. június 19., kedd

The CURE - A Forest ♫


The CURE - Seventeen Seconds (LP/ 1980)

01. A Reflection                 06. The Final Sound
02. Play for Today              07. A Forest
03. Secrets                        08. M
04. In Your House              09. At Night
05. Three                           10. Seventeen Seconds

2012. június 18., hétfő

A Koppány-csoport a Kossuth téren és a Markó utcában is tiltakozott a kilakoltatások ellen

Pénteken szolidaritás, 2012. június 15-én, a Búza utcai kilakoltatás után, a III.ker. Tímár utcai rendőrkapitányság által előállított 23 személy elengedését várjuk. A fotón közvetlenül mellettem dr Fórizs Eszter politikai üldözött, Rácz Gábor László (Ultimátum Multimédia) és Balogh Béla (Koppány-csoport vezetője) - fotó Kiss Endre Farkas SoDI

Van-e élet, életkilátás Teri néni és a Búza utcai kilakoltatás után ma Magyarországon ? Van-e élet a Földön? Az EU tovább kínozhatja Görögországot kiderült a választási eredményekből. Számos öngyilkosság és öngyilkossági kísérlet híre járja be a 22 év rendszerváltás Magyarországát és Európát is. A legújabb tendenciák szerint nincsenek felelősök, vagy leginkább az a felelős, aki dolgozhatna, de mégsem teszi, mert mondjuk megőrült, vagy dolgozik, de nem tudja eladni magát netto 80-100 ezer forintnál magasabb összegért a rabszolgapiacon, ezért pedig főként, ha egyedülálló vagy gyermekét egyedül nevelő anya nélkülözésre és kilakoltatásra van ítélve. Aztán, ha már kilakoltatják az embernekfiát, akkor nem építhet magának hajlékot, mert az önkormányzat felfedezi és lerombolja azt. Az önkormányzatoknak, mint erőszakszervnek és hatóságnak erre szakosodott különítményei is vannak. Egy részük Józsefvárosban, a Fidesz és Jobbik szégyenére is platós teherautókkal üldözte hajléktalanná vált és kukázástól eliltott honfitársainkat, hogy kikergesse őket Kocsis Máté a nyolcker birodalmából. A régi rendszerben a gazdagok, a tehetősebbek kapták meg a kulák jelzőt, a maiban a szegényeken kéretik számon, hogy ők miért nem tesznek valamit a boldogulásukért, "amikor én olyan jól élek". Helyesen szólt az egyik meghívott szónok a tüntetésen, amikor azt mondta, a magyar nem pénzben méri az értékeit. Az is igaz, hogy egyre inkább belesimul "pici élként" a rendszerbe, régi félelmek és beidegződések vezetik az átlagot, és sokan hallgatnak, mert az új világ embertelensége, a nyomor Magyarországa felé süllyedés, már felül is múlta a régit. A tüntetésen ott voltak a Búza utcai 23-ak, köztük Molnár F. Árpád Echelon-tanú és Domján Tibor Echelon-leleplező is. A Tímár utcai rendőrkapitányság éjfélig tartotta bent Molnár F. Árpádot, akit tiltott önkényuralmi jelkép használata miatt is megalapozatalnul gyanúsítanak, és természetesen előhúzták a fiókból ezt az ügyet is. Abszurd a vád és tautológia de képtelenség és minden logikának ellene mond, de mégis gyanúsítva van a Hírháttér Multimédia. A Koppány-csoport szervezésében tartott tüntetés 11 órakor kezdődött, aztán tiltakozó átvonulás történt a Markó utcába, ahol a petíciót nem akarták átvenni. Az otthonvédő tiltakozókkal együtt az Országgyűlés bejáratánál várakoztunk. Itt később dr. Gaudi-Nagy Tamás felvázolta, hogy hogyan lehetne a polgári engedetlenségi otthonvédő ellenállást, a jogszerűség felé közelíteni, hiszen minden egyes ellenállás és otthonvédés minimum 25 ezer forint bírsággal fenyegetett. Aztán a csoport tagjait és a megjelent civileket és Molnár F Árpádot és a Hírhátteret is beinvitálta az Országgyűlés épületébe.
                 Molnár F. Árpád (ÉLI) és jómagam, a Tartarossz blog szerzője az Otthonvédő Koppány
- csoport petíciójának átadásakor a Fővárosi Bíróságnál a hírhedett Markó utcában 
fotó forrása: Hírháttér Multimédia 2012.június 18-án

Kapcsolódó oldalak:
A Koppány Csoport vonulása a bírósághoz és Tatár Józsi beszéde  YouTube  user: vagatlan
Az Otthonvédő delegáció, a követeléseit vitte a parlamenti ülésnapra Szabad Riport.com
Sokkal tartoznak a hazai fogyasztók metropol.hu
18-án, a Búza utca Super 8 után: az Országháznál és a Parlamentben a Koppány Csoport és a Hírháttér Hírháttér Multimédia
Molnár F. Árpád az Országházban reklámozta az otthonvédő Koppány-csoportot hvg
Kormány imázs: Kilakoltatás könnygázzal jövőnk.info
Megvédeni az otthont, családot jövőnk.info

2012. június 15., péntek

Összefoglaló - szubjektív és kilakoltatás Óbudán


Kilakoltatás történt Óbudán, könnygáz, rendőri és karhatalmi erők, előállított otthonvédők, hősies , végvári civilek (Koppány Csoport) és kihallgatások. Otthonvédésért 25 000 forint pénzbüntetés. Én speciel olyan országban szívesebben vennék lélegzetet, és vallanám hazámnak, ahol ezen cselekményekért 25 000 forint pénzjutalom járna. Egyébként egy provokátor ellopta a hátizsákomat, amiben semmi nem volt és hajszálon múlt, hogy mégis lett volna benne valami. Fernando Pessoa: Nemzet, emberiség, Isten című könyvét az indulás előtt kivettem belőle. Ez a könyv különös érték, hiszen a rózsakeresztesekről, szabadkőművesekről és a háromszázakról, akik a világot irányítják - esik szó benne. Az eseményeket egy sajátos szűrön keresztül értelmezem. Most szimplán ideges vagyok, de nem kell feltétlenül az én saját dolgaimat előtérbe helyeznem. Illúziók között kell élnünk és ezek az idő előrehaladtával elhatalmasodnak. Én egyre inkább egy eltávolódó magányban létezek. tulajdonképpen már maga a harc is értelmetlen, mert nem létezik semmi sem, csak pereg a film. Az idő halad és az interperszonális kapcsolatok legalább is az én részemről már atomizálódtak. Átértékelődik a jelen folyam. És nehéz illúziókban élni, vagy illúzióban élni az illúzióban. Eddig azt vallottam talán, hogy ami változik az örök, most úgy érzem Oshonak lett igaza, mert a változatlanság az amit nem érint a mulandóság. Az pedig a nem-lét. Visszatérve az előállításokhoz, megdöbbentő, hogy egy hatalom meddig akar elmenni, hogy a saját embertelen jogszabályait és rendszerét ránk erőltesse. Nem kérünk belőle és észre sem veszik, csak beszélnek beszélnek tovább, a politikusok és eközben az égbolt is feltekeredik. Nem tudom mit lehet tenni. Sámán szempontból nézve minden oldalról támadásnak vagyok kitéve. A kérdés az, hogy hogyan tudok kimászni a helyzetből. Az igazság is az, hogy a két én között harc van. Az ösztönén és az énidea között. A halandóság halmazból most nem lehet kilépni, zárvatartott világ, ami egyre inkább egy metafizikai síkon kommunikál velem. Kérdés az, hogy tüskéivel mit akar, sebezni vagy csak tanítani. Régóta nem hiszek a tanításnak, így azt gondolom bántani akar. Azt gondolom, egy kilakoltatás borzalmait látva, és elmeditálva minden felett, hogy a rendszerváltáshoz fűzött illúziók, reményeknek vége van. Az ember a sejtjeiben érzi az atomizálódást, nincs politikai megváltás, nincs jogvédő megváltás. Egy sokkal nehezebb és súlyosabb gravitációjú világ felszínén vagyunk, sokunknak csak a reménytelenség maradt, és a sehova sem vezető utak káosza. Így tehát ez a bejegyzés az elveszített fonál utáni bolyongás része. És azé, hogy szembe kell néznem bizonyos tényekkel, hogy azok az erők amelyek támogatták a létezésemet, meggyengültek. Néhol még elő elő kerülnek. De valójában régóta nincs tovább és új életkapaszkodók sincsenek.

Kapcsolódó oldalak:
Barikádot emeltek a végrehajtó elé index
Hírháttér TV : Búza utca Super 8 Hírháttér Multimédia
Búza utcai kilakoltatás (2012.06.15.) 1/3.rész YouTube  User: Sodi Közvetítő
Búza utcai kilakoltatás (2012.06.15.) 2/3.rész YouTube  User: Sodi Közvetítő
Búza utcai kilakoltatás (2012.06.15.) 3/3.rész YouTube  User: Sodi Közvetítő
III.kerület Búza utca 12 kilakoltatás és harc  YouTube  User: 66masodperc
Kilakoltatás: Lánccal és könnygázzal RTLklub

2012. június 13., szerda

Terepszemle a hajléktalan exodus és kilakoltatás előtt a X.kerület Terebesi erdőben

Még egyetlen illegális, félkatonai, nemzeti és ellenálló fegyveres csoport sem jelentkezett, hogy megvédené Orbántól a X.kerület Terebesi úti hajléktalan kolóniát. A kormány még fenyegető leveleket sem kapott.
Sem frissen ásott lövészárkokat és taposóakna telepítőket és gödör és csapdaállítókat sem láttam. Ez az, ami az amerikai Vietnámot is megjárt hobóktól, a magyar hajléktalankolóniákat élesen megkülönbözteti. Ott azért előfordulhat az, hogy az önkormányzat által kiküldött kitelepítő szakemberek valamelyik farkascsapdába zuhannak, vagy csapódó karó csapódik valamelyik testrészükbe és örülnek ha egy ilyen kalandot élve és karcolás nélkül megúsznak. Minden a megszokott magyar mederben folyik, csekély az ellenállás és látszólagos nyugalom honol az erdőben is. Mély lelkiismeret furdalás gyötör, hogy eltapostam egy csigát, de ezt is a kormány számlájára írom. Az erdős rész tele van csigával és illegálisan lerakott törmelék sittel, a hajléktalanok kevesebb szemetet okoznak, mint a polgári Magyarország lakossága. Elbeszélgettem egy helyi hajléktalan lakossal, aki portáján speciális tollaslábú galambokat tenyésztett. Elmondta, hogy a Népszabadság már megelőzött és természetesen nem értette ő sem, hogy miért őket akarja zaklatni és kilakoltatni az önkormányzat, mert semmi probléma nincs és nyugalomban és háborítatlanul éltek ott régóta. Az ipari erdősáv ember- és állatvilága is sokszínű, láttam rókát, nyulak és fácánok is vannak, néhány kocogó, aki A pontból B pontba fut, majd hazamegy. Romos teherautó mosó, focipálya, elhagyott és életveszélyes épületek és hatalmas hajléktalan rekreációra igen alkalmas a terület Zugló és Kőbánya ütközőzónájában. AVM-es szociális munkásokkal is összefutottam, elmondták, hogy a fidesz által propagált LÉLEK programban való részvételnek milyen előfeltételei vannak.Az örök klasszikus  Gyalog-galopp jutott eszembe, ott a Ni lovagok a helyi lélek programért feltételül felajánlják, hogy egy heringgel kell az erdő legvastagabb fáját kivágni, nos nem részletezem de kb. olyan feltételeket szabnak a Kocsis Máté és hasonszőrű barátai. Aki nem kőbányai lakos volt valamikor 10 évig, az mehet a bánatba. Neki marad a lélek program helyett a lelketlen program, a kilakoltatás. Hazafelé boldogan fedeztem fel, hogy Újpalotán noha a Kiserdőből kitelepítették a hajléktalanokat, és ledózerolták a kunyhóikat is, mégis áll még egy kolónia, jól elrejtve az önkormányzati pribékek elől. Érthető okokból nem fogom elárulni, hogy merre.
                                                   fotó forrása: AVM Picasaweb

Kapcsolódó oldalak:
Életképek a Terebesi Erdőből  AVM Picasaweb
Most a kőbányai önkormányzat próbálja kiszorítani a hajléktalan embereket AVM BLoG
Kiút vagy kiűzetés - A hajléktalanok nem akarják elhagyni a Terebesi erdőt Népszabadság online
Kőbányai hajléktalanok - Dózerek helyett bérlakásokat !  LMP
Kiszorítanák a hajléktalanokat kőbányáról  Origo.hu
Újra jogszerűtlenül dózerolná le hajléktalanok kunyhóit egy önkormányzat KETTŐS MÉRCE

2012. június 12., kedd

A hét idézete - Para-Kovács Imre Szélmalomharc című írásából

"A magyar labdarúgás lényege, hogy túlfizetett, közepesen tehetséges labdarúgók focizgatnak a pályán, elmebetegek és/vagy gazdasági bűnözők felügyelete alatt, eredménytelenül és céltalanul, de ez csak akkor zavarja őket, amikor már nem tehetnek semmit. Itt lenne hát az idő, hogy történjen valami, de a fentebb említett problémákon nem segítenek az új stadionok."
Para-Kovács Imre: Szélmalomharc Amerikai Népszava

Levél a levlistára

Ez egy kicsit magánjellegű és érthető okokból már el nem küldésre szánt levélből lett bejegyzés, de megosztom a blogon is.

Ma Magyarországon kizárólag a korlátlan megtorlásból és az elrettentés elvén áll a büntetés végrehajtásnak nevezett az adófizetők pénzén fenntartott emberkínzó gépezet, amely visszaesőket szabadít ránk a reszocializáció helyett. Én anno pontosan azért küldtem egy levelet a Jobbiknak, hogy vonják vissza Gergényi Budapest-díját, hogy a Fidesz-KDNP-s eknek kötelező legyen lépniük az ügyben, valamelyik oldalra állniuk és ezt megtették, visszavonták a díjat és Kertész Ákos is rosszkor írt, rossz helyen, mert lendületbe jött a Tarlós. Egyébként pontosan arra számítottam, hogy ezenfelül, ami felért egy lefokozással, már nem fogják elővenni. ha Gergényi szóba kerül, eldugják valahova, nem szerepel a köztévében sem csinos színésznőkkel a szemkilövő, most nem sztárolják, hanem hibernálják, hogyha a nehezebb idők jönnek megint elő lehessen húzni valahonnan. Stadler a Táncos-ügyben is megmutatkozott emberi oldaláról, az ember a börtönben, ha szerencséje van, találkozhat olyan emberekkel is, akik azért jóval különbek a mai politikus kasztnál. Egyébiránt tudom, hogy senkit nem érdekel, de Kertész Ákosra én speciel egyáltalán nem haragszom, elnéztem neki amit összefirkált, így lehetőleg ne az én nyakamba akarják varrni azt, hogy miattam emigrált Kanadába, nem én nyomtam a víz alá az uszodában sem és elhatárolódok minden antiszemitizmustól és a pozitív és negatív diszkriminációtól is. Amikor TGM kirohant a Moszkva térre a szamurájkardos eset miatt, rohamsisakos nácikat vizionált, ha egy vizigót szúrt volna meg egy bunyevácot, a füle botját sem mozdította volna meg.  Schweitzer József főrabbinak minek szólnak be?  Kinek ártott Schweitzer József? Én a PAX tv-n mindig is tisztelettel figyeltem vallástudományos érdeklődésem okán is a főrabbi megnyilatkozásait, vagy Raj Tamást, akinek rabbiként teológiai kötelességből ugyan naiv elképzelései voltak az eszkhatológiáról, de a ragadozók eltűnésével végül is nem mondott hülyeséget. Egyszóval boldogok a szelídek. És egyáltalán nem tartom okos politizálásnak az állandó jellegű antiszemitizmust, ami búvópatakként felbukkan itt a levélfolyamban. Nem mintha a nem állandó jellegűt okos politizálásnak tartanám, de bűnnel nem lehet politizálni. Minden esetben, az ember szubjektív életében vannak barátok, lesznek később ellenségek is, lesznek csalók, árulók mint voltak már a Jézus idejében is. Lesznek olyanok is, akik porkoláboknak adnak, lesznek akik a barátjuknak mondanak, de aztán rámásznak a feleségedre is, vagy életed nagy szerelmére pusztán baráti gesztusból, hogy felismerd egy kurva volt, amíg te börtönben voltál. Aztán számold össze, hogy ezek közül, akik közvetlenül megkeserítettek, hány százaléka volt katolikus, református, buddhista boszorkány vallású, ezoterikus őrült, hány nő és férfi volt közöttük, és hány cigány és zsidó és hány magyar és mélymagyar és hány kínai és hány tibeti?
Nézd ebben az országban minden romokban hever, bár elég gazdagok is szerencsére sokan vannak, meg akik jólétben áztatják a lábukat. Úgy van ez, hogy ahol a király beteg, ott a népe is megbetegszik. Ilyenkor elindul a grál keresés. Az pedig politikai úton nem található meg. Én spec felháborodtam azon a zsidózáson, amit az Andrássy útnál műveltek Dániel Pétert várva. Nemes hazafiságra van szükség, és harcra is csak elsősorban önmagunkkal, szerencsés az aki már nem harcol önmagával, családja van és hazája. Nekem a börtön jutott. Mert majd mondják megérdemeltem, a börtön előzetesben volt időm három hónap alatt élet és halál között megérteni, hogy valójában igen, megérdemeltem a szenvedést, nem azért amit elkövettem, hanem amit addig tettem és három hónap után jó volt tiszta szívvel és reménnyel szabadulni, mert már éhségsztrájkba kezdtem volna épp. Nem áll jogomban olyan vélt vagy valós igazságokat sem cáfolni, sem kritizálni, ha valaki úgy éli meg a jelent, vagy véli a szent radikális jobb, hogy a cionisták támadnak a Csurka-féle összeesküvés elmélet szerint.
Nem osztom a Gaudi-féle típustant  a jó zsidó (hazafi), rossz zsidó (kozmopolita) hozzáállást sem, amiben Dániel Péter a rossz oldalra került, mert nyakon öntött egy faszobrot. Jól tette. Úgy gondolta igaza van, biztos szorzott-osztott otthon, aztán rádöbbent, hogy nyakon kell öntenie Vitéz Nagybányai Horthy Miklós szobrát, és megcselekedte, amit megkövetelt tőle a haza. Ez nem változtat azon a magatartáson, hogy mindig megpróbálunk valakit magunk fölé helyezni, aki több nálunk, akire büszkék lehetünk talán saját kisebbrendűségi hitványságunk ellensúlyozásából fakadóan vagy a kényszerneurózistól vezérelve, ez jó esetben egy történelmi szobor a múltból, rossz esetben egy Gyurbánt emelünk a trónra vagy egy Orcsányt (Puzsér Róbert nyomán). Az is egy más kérdés, hogy itt ebben az ügyben a te életedről van szó, még akkor is ha elbagatellizáltam és nem akarok okoskodni sem, az felesleges. Úgy gondolom bűnnel nem helyes politizálni és az antiszemitizmus bűn. Én ezért nem fogok senkit megítélni, egy speciális politikai környezetben, mert az a te igazságod, de nem ítélem el Dánielt sem a szoborrongálásért. Nekem elég azon meditálni, hogy a szőnyeg amit kaptam és a mű karácsonyfa, amit Jézus születésének 2011. évfordulójára is megtiszteltem, azt egy zsidó származású idős nőtől kaptam, így mindennap eszembe jut a múlt és a jövő is, a volt és a lesz is. "Elmúlás, ebből vagy te is". TAT TVAM ASZI. Egyébként és nem egyébként amit a Koppány Csoporttól láttam az követendő példa volt mindenki számára, még akkor is, ha RGL és Balogh között kiéleződött  a helyzet. Ambivalens egy helyzet számomra minden tekintetben, mert az egyik 72 éves néniért képes lennék védelmezőként harcolni, míg a másik ügyben egy szintén 72 éves néni az (haszonélvezője lesz) elszenvedője az én magánéleti tombolásomnak. Olyan jelképek ezek, mint Gábriel és Mihály a Szent Koronán. Azért el kellene gondolkodni nekem is, hogy miért védelmezek valakit és miért támadok valakit. Egyesek azt gondolják, hogy csak mosakodok a blogban, ez sem baj. Már 2006 különös őszéről írtam. Imre aki általános iskolai osztálytársam épp felbukkan, ezúttal hajléktalan formában, felismerem benne a Világkirályt, az Igazság Királyát és Te vagy az  mondat közepén egyben egykori osztálytársamat is? Tiszteletem jeléül az egyetlen előtt akinek számadással tartozom sírva féltérdre ereszkedek (mert a világ várja isten fiainak visszatérését), tudva azt, hogy Isten fia felvette egy hajléktalan formáját és azért fordulok hozzá kétségbeesett segítségért, mert látom rajta, hogy ő ismeri az alkohol titkait és megivott már mindent ami iható,  ismertem rá egykori osztálytársamra - mivel épp az a rögeszmém, hogy metilt ittam a szegedi albérletben és megvakulok. Ekkor egy vak emberrel találkozok, hogy csak fokozódjon a helyzet, miért is? Akit elkísérek az orvosi rendelőbe, a zuglói vasút állomásnál megiszok egy sört, a vak fintorog és érzi a szagokat, nőszagot érez, borzongás és sötét. A legfurább alakok merészkednek elő az éjszakába, csápjaik nincsenek, de a következő generációjuknak már lesz az is. 2006-ot írunk. Kiderül a vakról, hogy ő irányítja itt ezt a kisebb, helyi alvilágot. 2006 ősze miatt mindenki felbolydul. Elindulok, időközben egyre több a lumpen bűnöző a kocsma körül, nyomom az etilt, a táskámat is kinézték, én pedig kifecsegtem, hogy hol lakik a magyarok sámánja, ezért elindulok hozzá, hogy előbb érjek oda mint a rablógyilkosok, mivel tudom róla, hogy ő régóta iszik. Apám meghal, a sámán eltűnik, mert a B felbukkan az életében újra és elhozza nekem és rituálisan összeköti az életünket. Előtte egy 5mm-es üvegcse ami a paranoiát okozta egy megvilágosodás folyamán a szervezetem kilöki, 5 szemorvosnál jártam, pszichiátriára akartak vinni. Sok a mondanivalóm, de kevés a mondatom rá.

Friss hír:
Zsidó származása miatt vertek meg egy idős férfit Budapesten HÍR24

Vers a fiókból - Áttöröd holnap...

áttöröd holnap az üveghorizontot
lenézel magadon
tetődtől talpadig szivárog belőled
egy csillag
gondolat vagy, elhalkuló fajta
sugárzik inged
nézd
halat lélegzik fel a folyó
a híd feletted vakító ívfény
minden nap egyre üresebben
zakatolsz
a semmi felé





Kapcsolódó oldalak:
Kiss Roland: Áttöröd holnap... DOKK.hu

2012. június 9., szombat

Részletek a valláselmélet tételekből - Vallás és ideológia


Freud és Marx is vigaszt nyújtó, kényelmes illúziónak tekintették a vallást, amelytől el lehet majd köszönni, ha az ember már nem igényli az illúziókat. Egyikük sem tekintette a vallást az emberi társadalom, az emberi élet nélkülözhetetlen, integráns részének. Marx elmélete lényegét tekintve szociológiai és nem pszichológiai elmélet. A vallás Marx szemében alapvetően az osztálytársadalom terméke. Az osztályokra tagozódó társadalmakat az elidegenedés jellemzi. A vallás egyszerre az elidegenedés produktuma és az osztályérdekek kifejeződése. Egyszerre az alsóbb osztályok elnyomásának és manipulálásának az eszköze, valamint az elnyomás elleni tiltakozás kifejező eszköze és az elnyomásba való beletörődés egyik, vigaszt nyújtó formája. Marx úgy gondolta, az osztálytársadalmak előtti korokban az ember a természet kiszolgáltatottja volt, a természetben zajló folyamatokról alig voltak ismeretei, ezért próbált a mágia és a vallás eszközeivel befolyást gyakorolni a természet ismeretlen erőire. Amikor megjelent az osztálytagozódás, az ember ismét olyan helyzetben találta magát, hogy nem volt képes befolyásolni az eseményeket. Az osztálytársadalomban az emberek elidegenülnek és a valóságról misztifikált képet alakítanak ki.
Ludwig Feuerbach helyesen mutatta meg Marx szerint, hogy az Istenek jellemvonásai nem egyebek az emberi jellemvonásoknál, annak projekcióinak tekinthetőek. Marx e gondolat nyomán megállapítja, hogy nem Isten teremtette az embert hasonlatosságára, hanem az ember teremtette Istent az ő saját képére. Feuerbach a vallás okozta elidegenedés tényéből, a világnak egy vallásos, képzelt világra és egy valódira való megkettőzéséből indult ki. Marx szerint azt, hogy a szekuláris alap elválik önmagától és a fellegekben független világként jelenik meg, csak ennek a szekuláris alapnak a kettéhasadt, ellentmondásos voltával magyarázható megfelelően. A vallás kritikája, a vallást létrehozó társadalom kritikája is egyben. Az állam, a társadalom hozza létre a vallást, egy fordított világ-tudatot. mivel maga is fordított világ. A vallás az önmagát még meg nem talált ember vagy önmagát ismét elveszített ember tudata. A vallás nyomorúsága Marxnál, a valós nyomorúság kifejeződése és az ellene való tiltakozás. "A vallás a nép ópiuma". A vallás tehát alapvetően ideológiai jellegű. A vallás tehát pontosan azon körülményeket segít fenntartani (megjegyzés: konzerválni), amelyek létrehozták. Beletörődést sugall ahelyett, hogy a világ megváltoztatásának eszközeit kínálná. A vallás ugyanakkor legitimáló erő. Az uralkodó osztály vallásossága is az elidegenedés terméke. Ezáltal  az egyenlőtlenségeket az uralkodó osztály az emberi társadalom szükségszerű velejárójának tekinti. Mivel a vallás társadalmi viszonyok függvénye, csakis e társadalmi viszonyok megszüntetésével szüntethető meg. Tylorhoz, Frazerhez és Freudhoz hasonlóan Marx is úgy vélte, hogy a vallásnak nincs jövője.


V a l l á s k r i t i k a i   m e g k ö z e l í t é s e k


Ludwig Feuerbach (1804-1872)


David Friedrich Strauss Das leben Jesu (Jézus élete) című könyvének megjelenése óta (1835-1836) éles vita zajlott a teológusok között a csodáról, Feuerbach e kérdéshez való reflektálással kezdte meg valláskritikai hadjáratát. Nem azért hibáztatja Schleiermachert, mint Hegel, hogy a vallást az érzelem dolgává tette, hanem azért, mert teológiai elfogultsága miatt nem jutott el odáig, hogy álláspontjának szükségszerű konzekvenciáit levonja (következetlenségeit). Schleiermachernek nem volt bátorsága belátni és bevallani, hogyha az érzelem szubjektíve a fő momentum a vallásban, akkor Isten nem más, mint az érzelem lényege.[1.Feuerbach egyenlőségjelet von a teológia és az antropológia közé. A keresztény Szenháromság -dogma az Én és a Te közötti emberi szeretet kivetítése (projekciója). A vallás szerinte önmagunk megket-tőzése, az ember önmagától való elidegenedésének állapota. "Homo homini Deus" - az embernek kell az ember-Istenné válnia. Isten emberré válásának helyére, az ember Istenné válásának kell kerülnie.
Fő művének A kereszténység lényege (1841) bevezetőjében írja : " a spekulatív vallásfilozófia feláldozza a vallást a filozófiának, a keresztény mitológia (teológia) a filozófiát a vallásnak.  Egy lényeges különbség azonban van, amely mindig fennmarad a hit és az ész között: még a hit sem képes nélkülözni a természetes észt. A keresztény vallás vagy keresztény ész különös igazságok, különös előjogok és kiváltságok foglalata vagyis egy különös ész. Az ész szabály, a hit kivétel a szabály alól. A különösség a hit sava-borsa, tartalma miatt is kapcsolódik egy különös történelmi időhöz, egy különös helyhez, névhez.
Az eredendő bűnbe vetett hit hátterében az a természetes gondolat húzódik meg, hogy az ember természettől fogva nem olyan, mint amilyennek lennie kellene. Tehát a vallási igazság hátterében egy általános gondolat rejlik. Ami az eredendő bűnt a hit tárgyává teszi, vallási igazsággá: az a különös, az általános ésszel nem egyező elem. Feuerbach leszögezi: " így ennek az írásnak is az a feladata, hogy bebizonyítsa a vallás természetfeletti misztériumainak egészen egyszerű természetes igazságok szolgálnak alapul ". Másutt:"A teológia már régen antropológiává változott". Kora tudományát is kritikával illeti: "az igazság a tudomány határa", írását a keresztény vallás rejtélyének megfejtéseként értelmezi.


Sigmund Freud (1856-1939)

Freud vallásszemlélete alapvetően redukcionalista. A Totem és tabu (1913), Egy illúzió jövője (1927), Mózes és a monoteizmus (1939), a vallás elméleti, kritikai és eredetével kapcsolatos főbb fejtegetéseit tartalmazó munkái. Az Egy illúzió jövője az egyén, a Totem és tabu a kollektívum vallásosságának eredetére, gyökereire próbál meg rámutatni.
A vallásos elképzelések illúziók, ezen elképzelések és tanítások erejének titka, hogy az emberiség legrégibb, legerősebb vágyainak a teljesülései. A gyermekkori gyámoltalanság érzése keltette, a szeretet által való védelem szükségének igényét, amely igényt az apa elégített ki. Ez a gyámoltalanság érzés egész életünkön át elkísér minket, ez eredményezte, hogy ragaszkodjunk az apa, de mostmár hatalmasabb "apa" létezéséhez. Freud tehát az apakép projekciójaként is értelmezi az Istenben való hitet. A vallásban pedig az emberiség legősibb, beteljesületlen vágyainak kifejeződését és illuzórikus megoldását látja (pl. túlvilági élet, boldogság, igazság, erkölcsi világrend ; az emberi tudásvágy örök kérdéseire is feleletet kap). Az illúziók jellemzője, hogy az emberi vágyakra vezethetőek vissza, e tekintetben hasonlítanak a téveseszmékhez, de különböznek is ezektől. A vallásosság reakciója az emberi esendőségből fakadó tehetetlenségnek, és nem maga a tehetetlenség állapota. A reakció magát az érzést akarja megszüntetni.
"Az erkölcstelenség minden időkben ugyanolyan támaszt talált a vallásban, mint az erkölcs." [2.]
"A kritika kikezdte a vallásos dokumentumok bizonyító erejét, a természettudomány kimutatta téve- déseiket, az összehasonlító tudománynak pedig feltűnt a végzetes hasonlóság, amely az általunk tisztelt vallásos képzetek és a primitív idők és az emberek szellemi termékei között fennáll." [3.]
A gyilkosságok között volt egy, amely súlyos érzelmi reakciót idézett elő, ez pedig az ősapagyilkosság, ennek következménye Freud elgondolása alapján a "ne ölj !" parancs, amely a totemizmusban csak az apa helyettesítőjére szorítkozott. Ez az ősapa volt isten ősi mintaképe, a modell ami alapján a későbbi nemzedékek isten alakját megmintázták. Az ember fejlődése folyamán, bizonyos ösztönigények megjelenése váltja ki a szorongást (reprodukció?), ezeket az ösztön tudatos megjelenési formáit a tudatból eltávolítja, hogy azok ne térhessenek vissza, ez a mechanizmus az elfojtás. A gyermekkori neurózisokat az esetek többségében leküzdik a gyermekek fejlődésük során, különösen a gyermekkori kényszerneurózisoknak a sorsa ez. Freud az emberiséget, mint nagy egységet a gyermekkori kényszerneurózis (mint apotrópaikus jellegű viselkedés? vö.Frazer) analógiájaként értelmezi.
Az emberiség korai szakaszában intellektuálisan nem tudta elfojtani az ösztöneit, kizárólag emóciónálisan fojtotta el. Ezen történelem előtti folyamatok maradványai sokáig tapadtak a kultúrához Freud álláspontja szerint. A vallás az általános emberi kényszerneurózis, amely a gyermekéhez hasonlóan az Ödipusz-komplexumból, az apához való kapcsolatból keletkezett. A hasonlóság alapján Freud azt a konzekvenciát is levonja, hogy a vallástól való elfordulás sorsszerű könyörtelenséggel megy végbe a korszakunkban, és ennek a fejlődési folyamatnak a kellős közepén vagyunk. A kényszerneurózisra jellemző kényszerjelenségek mellett a vallás vágyteljesülési illúziók (motivációs?) rendszerét is tartalmazza, példaként említi a valóság tagadását, amelyre példát csak tudatzavar (amentia) esetén vagy boldog hallucinatórikus zavartságnál találunk.
Mózes és az egyistenhit (1939) c. munkájában Freud, Otto Rank: A hős születésének mítosza című munkájának alapgondolatára támaszkodik és Sir Francis Galton (1822-1911) angol antropológus által kidolgozott módszer alapján egy átlagmondát konstruál.[4.

──────────────
[1.] Feuerbach: Filozófiai kritikák és alapelvek 186-19-87.o. (Magyar Helikon. 1978)
[2.] Freud Sigmund - Egy illúzió jövője 45.o. (Párbeszéd Kiadó, Budapest 1991)
[3.] ua. 46.o.
[4.] Otto Rank felfedezi, hogy Jézus, Romulus és Remus, Mózes, Karna, Sarrukin, Oedipus történetében van egy alapmotívum. Én pontosan Otto Rank ezen alapmotívuma és logikája alapján feltételeztem, hogy Jézusnak csak nevelőszülei lehettek József és Mária.


Felhasznált és ajánlott irodalom:
Malcolm B. Hamilton: Vallás, ember, társadalom (Budapest, 1998. ADUPRINT)
Ludwig Feuerbach: A kereszténység lényege
Sigmund Freud: Totem és tabu
James G. Frazer: Aranyág

Kapcsolódó oldalak:
Vallás Radikális BAL oldal BLoG


Linkajánló:
Church of God Isten Egyházának Gyülekezetei - Az új világrend

A lelet, legalább is a fénykép alapján én úgy látom, bár nem vagyok tudós, de a Kusán Birodalomhoz köthető kusán jellegű buddha ábrázolás: "a korai buddhista művészetben nem ábrázolták Buddhát ember alakban"(Andrew Skilton: A buddhizmus rövid története 48.o.) Feltételezhetően a kusán Kaniska uralodása alatt szakítottak ezzel a hagyománnyal, Gandhárában és Mathurában is. 
Buddhát hercegként ábrázoló szobrot találtak múltkor

2012. június 7., csütörtök

Programajánló és összefoglaló - Otthonvédő tüntetés lesz 2012. június 18-án a Kossuth téren

Pomázi Mihályné (Teri néni) kilakoltatása után egy kissé felbolydult minden. Talán ha pszichológiailag elemeznénk a helyzetet, a rendőrséggel való elszánt konfrontáció okozhatta a stresszt. Sodi kielemezte saját blogoldalán a helyzetet, én nem megyek bele az elemzésekbe. Ha meg nagyon szubjektív akarok lenni a tüntetés kapcsán, nem félek semmiféle ügynököktől, kizárólag a tüntetés célja érdekel, azzal pedig egyetértek, tehát ott leszek, akár azzal a kockázattal is, hogy engedély nélkül hagyom el a tárgyalótermet. Egyáltalán csoda lesz az, ha meg tudok jelenni a tüntetésen, hiszen épp akasztófát ácsolnak nekem a Markó utcában, ahol az időközben ellenséggé avanazsált barát (áruló és Judás) is majd ellenem szeretne tanúskodni jellemtorzulásából és nem igazságérzetéből fakadóan. A tanúskodásból, vagy buzgálkodásból kicsit nem sarkosan, hanem South Parkosan fogalmazva mindig baj származik. Nagy a forgalom a damaszkuszi úton, fogalmazott egykoron Eszterházy Péter író a rendszerváltás idején.Elmondható ugyanez a tendencia, hogy emberek rendkívül fontosnak érzik azt, hogy ellenem tanúskodjanak. Attól függetlenül, hogy én speciel az eseményeket kizárólag a magánügyemnek tekintem, és még az sem kizárt, hogy a barátnőm a feleségem lesz hamarosan, ez az egyetlen megoldása a helyzetnek, mert így nem köteles ellenem vallomást tenni és korábbi megnyilatkozásaival már jókora káoszt idézett elő. Sok tanúként nyomakodónak üzenem azt, hogy addig-addig buzgálkodnak, amíg egyszer hamis tanúzás miatt fel lesznek jelentve. A barátnőm nem lesz köteles ellenem vallani, de ellenetek, akik arra kényszerítettétek, hogy feljelentsen már vallani fog ! Az ügyben fordulni fog a kocka, akik engem támadtak, most védekezésre fognak szorulni. Bárhogy is alakul az ügy, semmiféle törvényt nem vagyok köteles magamra nézve kötelező érvényűnek elfogadni, a köztársaság igazságtalan megtorló törvényeit nem tisztelem, a csandála-köztársaság nevében pedig felettem senki nem ítélkezhet kizárólag a mindenható Isten. Nem lehet kizárni, hogy június 18-án már a csurmából figyelem a jövőtlen köztársaság jövőjét. Mindenesetre ha jogi úton nem megy, kész vagyok szembeszállni bármilyen más úton, hogy megvédjem a szabadságomat az államhatalommal szemben. Írhattam volna azt is, hogy az anyátokkal szórakozzatok. Visszatérve a kilakoltatási ügyekhez, nos Teri néniről semmiféle hír sincsen, ügynökök, pofonok, konfliktusok, széthúzás jellegű tendenciák már felbukkannak, de ennek elsődleges oka az, hogy 70 elszánt ember már veszélyt jelent, mert a hatalom mindig paranoiás, mert van mit féltenie, az összeharácsolt lázári javakról beszélek. A Granma Mexikóból indult el 83 volt a legénység létszáma, köztük Fidel Castroval. A forradalom győzelmének egyik oka a zsoldos hadsereg gyávasága volt. Ma ez közel 40 ezer rendőrt jelent leginkább Magyarországon, ha már analógiákat keresünk és vannak analógiák. Egyébként pont az orvosszakértőtől jövet a Teréz körúton iszonyú látvány és kilométerekről terjengő bűz fogadott minket. Mit is várjon az ember a rothadó kapitalizmus eme fellegvárától, Budapesttől. Élőhalott hajléktalan feküdt kiterülve, véres fekélyes sebeiből szivárgó rothadásra legyek ezrei gyűltek össze, ruházatán a fekélyek gennye, vére. Hogy ő csak egy hajléktalan lett volna, nem hiszem, ő maga volt a köztársaság célja. Ez az ember fizikailag valósította meg azt, amiből mi nem láthatóan, de lelkileg és morálisan már részesültünk és válhatunk, és már meg is valósítottunk belőle valamit, az immoralitásból, a felelőtlenségből, és tovább rothadunk a magyar nemzettel együtt, ha még ebben az un. tajgetosz-köztársaságban akarunk létezni tudjuk azt, hogy ez a jövő és tudjuk, hogy minden perce árt a nemzetnek és az embernek is.

2012. június 5., kedd

Evangélium - Maró anyaggal öntöttek le három rendőrségi autót

Az ember azt gondolná, hogy csak a negatívum létezik és semmi örömre okot adó hír sincs széles e hazában. Abonyban azonban megtörtént végre a várva várt csoda és három rendőrségi autó bánta a csodatételt.

Maró anyaggal öntöttek le három rendőrségi autót, köztük egy szolgálati járművet ismeretlenek az abonyi rendőrőrs épülete mellett. A rongálást hétfő reggel fedezték fel. (mtv teletext 153.o.)

2012. június 3., vasárnap

Szegény hírek - Teri néni kilakoltatásáról és az azt követő tüntetésről (Hírháttér film)

Teri néni 72 éves. Teri néni közel és mindössze 11 négyzetméteren élt, amit megosztott hűséges német juhász kutyájával. Teri néni kilakoltatását megakadályozandó, a Koppány Csoport és más otthon- és emberjogvédők . alternatív médiák , civilek és szervezetek összefogtak. Az államhatalom nagy rendőri erőket mozdított meg, hogy az otthonvédők ellenállását felszámolja. Miért volt olyan fontos stratégiailag ez a lakás? Az önkormányzat figyelme miért csak addig terjed ki, hogy sintért küldjön és Teri nénit ne csak a lakhatástól fossza meg, de elválassza talán örökre, hűséges kutyájától is. Sajnos az internet adta lehetőségek, a hírátadás szempontjából túl lassúak, körülményesek. És természetesen horribile dictu , de nem várhatjuk el a köztévétől, a hírTV-től és az ECHOTV-től, de semelyiktől sem, hogy ez a film a nyolcórás híradóba bekerülhessen, vagy legalább egy hétig esti viták keretében megbeszéljék, mondjuk Pesty Lászlóék, akik ehelyett pótcselekvésként 23 éve immár folyamatosan elterelő hadműveletként csak kommunistáznak éppen. Nem várhatjuk el az objektív tájékoztatást, mert 23 éve hazudnak nekünk minden oldalról a köztelevíziókon keresztül is.



Kocsis Máté polgármester maximálisan elégedett a VIII.kerületben végzett hajléktalan kriminalizáló és hajléktalan ellenes rendeleteivel. A Józsefváros c. önkormányzati ingyenes lapban (XX.évfolyam 9.szám - 2012.május 29.) készült interjúban magabiztos válaszokat ad, olyan válaszokat, amelyeket szerinte a józsefvárosi többség is megerősített. Pár kiragadott részt idézek az interjúból.
"- A kukázásról szóló bukott népszavazásról nem változott az ellenzőinek a véleménye.
- Szerintük bukott, Hatvanezer józsefvárosi közül alig 800-an mondták azt, hogy lehessen kukázni, nyolcezren meg azt, hogy ne. Az utóbbiak közt voltam én is. Akkor ki bukott? Szerintük nyilvánvalóan én...Amatőr kommunikációs vitákba nem megyek bele.

- Ellenfelei meg is buktak...
- Meg, de most ezt az alacsony részvételre mondtam...
 - Hanem az, hogy alkotmányellenes a kukázási rendelet ...
- A józsefvárosi rendeletről sosem mondott ilyet az Alkotmánybíróság.

- A kaposváriról viszont igen ...
- Az a kaposvári, és teljesen más volt a szabályozása, mint a miénk. "

Az látható a riportból, hogy kétsége sem merül fel ennek az elég nagyképűen megnyilatkozó Kocsis Máténak, hogy esetleg a kaposvári rendelet után, mint precedens értékű döntésre tekintsen, mert szerinte más a szabályozása. Kérdés az, hogy Kaposváron miért nem ügyeltek erre, és hogy lehet, hogy a nagy Kocsis Máté polgármester viszont tudta, hogyan kell a hajléktalan ellenes törvényeket megalkotni. Másrészt pedig, mivel nem ment el a helyi népszavazásra kellő létszámú ember, így azt érvénytelennek kellett volna tekintenie.
Szándékosan már a népszavazás előtt bevezette a pogromot és tiltotta a kukázást. Pontosan azért, hogy egy érvénytelen referendum esetén az hatályban maradjon. Aztán a második kérdés felett már elsiklott mindenki, egyedül én voltam, aki Orbán üzenőfalára írta az igazságot. Azt, hogy mivel Józsefvárosban nem volt közterületen életvitelt tiltó rendelet hatályban a népszavazás előtt, ezért azt Kocsis Máténak bizony egyáltalán nem volt semmi kompetenciája azt önkényesen meghoznia, mivel érvénytelen volt a népszavazás és azt nem lehet figyelmen kívül hagyni.

Kapcsolódó oldalak és hírforrások:
Teri néni, a 72 éves közellenség  Hírháttér Multimédia
Petíció átadása és parázs sajtótájékoztató Szabad Riport.com
Kocsis Máté mindmáig nem kért bocsánatot STOP.hu


Hírek:
Soós József titánt politikai bosszúból elmebeteggé akarják nyilvánítani. Rácz Gábor László (Ultimátum Multimédia) tényfeltáró filmje, jelen vannak még dr. Fórizs Eszter politikai üldözött, Kiss Endre Farkas (SODI), Domján Tibor (Hírháttér Multimédia):

Egy újabb elmebeteggé nyilvánítási kísérlet 1 YouTube
Egy újabb elmebeteggé nyilvánítási kísérlet 2 YouTube