2012. május 31., csütörtök

Olvasónapló - Pár gondolat Pessoa politikai és ezoterikus esszéiről

       Fernando Pessoa - a kép forrása casaculturaportugal.blogspot.com
Én általában a könyveket nem azért olvasom, hogy egyetértsek a benne felmerülő nézetekkel, hanem ellenkezőleg, a saját álláspontom - ha létezik olyan -  kikristályosodására katalizátorként. Egy könyv minden tekintetben vitaanyag kell hogy legyen, a szkepszis mindig elsődleges, ha olvasok valamit, kételkedek tehát, mintha lennék. A lét egyébként tiszta állapot, a nem lét állapota pedig a bűn. Mint írtam a bűn ontológiai kategória. Ez a momentum az édenkerti történetben, úgy van megfogalmazva, hogy bukás és az ember lehetőségeinek a leredukálása, tulajdonképpen megfosztás a hatalomtól és szolgaság, a negatív lehetőség. Visszatérve Fernando Pessoa gondolatmenetére, egészében véve az olvasottak alapján, érzékelek egyfajta káros, specifikus,teológiai-európai dualizmust, amely mintha Nietzsche átfogalmazás is volna. A Római Birodalmat éltető tendenciák ezek, és a kereszténység néhol burkolt, néhol nyílt kritikája. Pessoa átfogalmazza, jobban érthetővé teszi a ressentiment fogalmát, politikai dimenziók közé helyezi azt. Egy ilyen megfogalmazásban, mint a napnyugat gondolkodója, postkonkvistador a kereszténység születésében az elnyomottak és a gyengék lázadást látja az arisztokratikussal szemben. Ugyanezt véli felfedezni a kommunizmus, mint pszeudo-vallás területén, ahol is szerinte a katolicizmus és a kommunizmus nem áll a realitás talaján, hanem egymással szemben álló fanatikus-szélsőséges erőként ábrázolja, amely képes a hitre hatni, szemben a tényekkel. Természetesen az Egyház számomra nem fanatikusokból álló valóság, hanem egy olyan konglomerátum, amely pusztán a kollektív szintjén leképezi azt az életösztönt, ami az ember individuális létében amúgy is jelen van. Az Egyház tehát az ember kollektív életösztönének jelképe, nem logikus folyamat, hanem a valóság és a mítosz konzerváló egyvelege. Persze Pessoa az Egyházat leegyszerűsíti, nem látja meg benne magát az életet leképező folyamatot, amely profán politikájában úgy nyilatkozik meg, hogy a sorsnak és hatalmaknak kitett Egyház igyekszik mindig a fennálló hatalomnak politikájában látszólag vagy valóságosan teljes mértékben megfelelni. Szkepszise a modern társadalommal szemben, csak minimális és különösen nem hangoztatott eltérés, de ezek a nyilatkozatok, csak talán látszólagos megkülönböztető jegyei annak, hogy az Egyház önálló a hatalomtól. Pessoa, mint a napnyugat gondolkodója elkötelezett híve a szociáldarwinizmusnak, noha a liberalizmust támadja, mely legfőbb előkészítője és társtettese a kapitalista tajgetosznak, mégis a ressentiment hangsúlyozásával ugyanabba a kórtünetbe zuhan vissza, hogy a gyengék és elesettek és lázadók hibáztatásába kezd, ami a jelen liberalizmusának is elengedhetetlen szimptóma-együttese. Így válik a hazafias gondolkodás látszatából, az arisztokratizmus profán létbe lesüllyedt politikum mocsarában süppedő postfeudális fertőnek a legitimizációjához. Mert szerinte a nép mindenkor is uralmat szeretne a feje fölé emelni. A nép csak ösztön és önzés, és a hazafiság is pusztán kollektív önzés. Nos ilyen előzmények után már nem csodálkozok azon sem, hogy Pessoa a Jézus-misztériummal sem tud mit kezdeni. Hol bűnnek és árulásnak látja, hol a logosz feletti érthetetlen valóságnak, hol a titkok jogosulatlan kimondójának. A buddhizmust is egyszer lázadásnak látja, máskor pedig a parúziát megelőző jelenségnek értékeli, párhuzamosan az európai rózsakeresztes tevékenységekkel. Okkult tájékozottsága engem arra enged következtetni, hogy szabadkőműves kritikája, talán épp saját szabadkőművességéből adódik, - amely szabadkőművesség kiegyezett az arisztokráciával -, a beavatások minden tekintetben arisztokratikusak, és valójában nem az egyházat támadják, hanem a francia forradalom hármas jelszavának egyikét, az egalitét.

2012. május 27., vasárnap

Összefoglaló - Reflexióim az útról és a tévútról

Hogy miben  volt hasznos ottlétem az Andrássy út 45. előtt? Leginkább abban, hogy beszélgettem egy hajléktalannal a korosztályomból. Őszintén nem érdekelt Gaudi-Nagy Tamás beszéde sem. Viszont a hajléktalan előtt, aki megjárta már a hadak útját, megemelem a virtuális kalapomat. Állami gondozásban, később fiatalkorúként a felnőtt bűnözők közé rakták, helyhiány miatt. Elképesztő sorstragédia. Börtön és börtön, ahogyan az állam viszonyult hozzá, pedig ha látszatra tanulatlan is volt, magam is meglepődtem mennyire logikusan  fogalmaz, azon is, hogy mennyire rafinált módon okos. Ő azok közé tartozhatott, akik az állam által rámért sorscsapásokat keményen és szívósan viselte és rendkívüli intelligenciája tartotta életben, akkor is amikor lopni indult, kényszerből. Biztosak vagyunk benne, mi akik még nem tapasztaltuk a pokol mélyebb bugyrait, hogy ezeknek az embereknek kallódnia kell ? Hiszen bárhol megállta a helyét, börtönben és a kinti fagyokban is. Sokszor már azért követett el valami jelentéktelen "bűncselekményt", hogy a tél elől a börtönbe kerüljön. Az állam a hajléktalanokkal, a munkanélküliséggel, az emberi képességek ki nem aknázásával nagyon súlyos, és visszafordíthatatlan társadalmi szakadékokat hoz létre és súlyos entrópiát okoz hazánknak. Kezet fogtam vele, és mondtam neki, hogy remélhetőleg nem a börtönben találkozunk, ha a sors is úgy akarja. Mindezt megelőzte egy másik beszélgetés, ahol elég ingerült állapotban kértem számon egy ott tartózkodó antiszemitától az egész tüntetés és tiltakozás jellegét. Mivel azt minősíthetetlennek találtam. Egy ideig normális mederben folyt a vitánk, aztán amikor meglátott egy kiszivárgott liberálist, felcsillant a szeme, és rohant zsidózni, útközben még megjegyezte felém, hogy ez politika és nem értek hozzá. Én meg úgy gondolom, hogy nem egy jó tendencia, ha valakinek ez a drogja és az sem, ha már nem tudunk túllépni a lehúzó erőkön sem, sőt generáljuk magunkban a gyűlöletet. Ennek egyetlen következménye az lesz, hogy erőszakos cselekményekbe fog torkollani ez a fajta politika, amihez szerencsére nem értek. Nem akarom makulátlannak látni a másik oldalt sem, hiszen 2006 őszén rendkívüli állapotok uralkodtak, és elszabadult a pokol. Én naivul úgy gondoltam, és éreztem, hogy a politikai káosz kellős közepén megjelenik majd valami felfelé húzó erő. Ez a szakrális erő megjelent, hiszen korábban írtam már, hogy 2006 október 23. előtt megvilágosodáson mentem keresztül, aminek következtében egy 5mm átmérőjű üvegcse a bal szememből saját magától kilökődött (előtte 5 szemorvost kerestem fel, akik nem tudtak mit kezdeni a gyulladással és idegen testet sem találtak a szememben). Miután ez megtörtént, hálát adtam Buddhának és balról megkerülve egy fát leültem a tövébe és onnan néztem egy tábortüzet. A lényeg, hogy az októberi események során, a hajnali kiszorításkor már letisztult a kép: Gyurcsány Ferenc képtelen volt tárgyalni a Kossuth téri tüntetőkkel, hogy azok a téren maradhassanak. Elmaradt a példamutatás, Gyurcsánynak megvolt a sors adta lehetősége, hogy engedékenységével nagy formátumú politikus lehessen, de az októberi erőszaktevéssel végleg elbukott. Nem Öszöd miatt, hanem ami utána történt. Amiért természetemből fakadóan soha nem tudtam és nem is lehetett a nácizmussal kiegyezni, az pedig pontosan ez volt, hogy nagyon is az erőszak kultúrájára építették föl az egész propagandát. A szoborrongálókat ért házkutatásról készült rendőrségi film, amit a Szent Korona Rádió is közzétett, láthatóvá vált egy belső világ, amiben egy radikális jobboldali politikus is tulajdonképpeni vezető is létezik. Ez metafizikai értelemben csak azt tükrözte, hogy háborúban él, sérelmek között és az erőszak bűvöletében. Természetesen ebben van egyfajta földhöz ragadottság, egy olyan, amely egyáltalán nem nemesít. Egy nemzetnek pedig, ha egy meghatározó politikai erőnek ilyen jelképei vannak, tudnia a kell, hogy a nyers erőszak és egy eltorzított történelem és ideológiai szemlélet sohasem lehet igazi fegyver a kezében, és az csak csúfos bukáshoz vezet., mert önmagát számolja fel az aki gyűlölködik.
Labirintus - Hamvas szerint az irreális absztrakciók közötti bolyongás.
Utalva az éberségre. Az Arany Rózsakereszt filozófiájában az aranyfonál, Ariadné fonala
az amely segít kivezetni a dialektikus világ labirintusából.
Elgondolásom szerint a Thézeusz mítoszban, a 14 feláldozandó ifjú és leány az asztrológiai jegyeket képviselik
                                             (fotó forrása: Hellorheaven.blogter.hu)                  

Abban, hogy én speciel inkább a nagy indiai szentek élete és gondolatai felé orientálódtam,  sokkal nagyobb erő rejlik. Én az elveszített szakralitás, az aranykor nyomába eredtem. Az ember primordiális állapota felé. Amikor átéltem a megvilágosodást, olyan mértékű szeretet erő lobogott bennem, hogy felemésztett minden félelmet és amikor visszajöttem az emberek közé, azok ettől az erőtől tíz méter távolságban is visszahőköltek. Hálát adtam a sorsnak, hogy ezt az erőt egy ideig megtapasztalhattam, nem a hatalom miatt, hanem hogy létezik, és hogy beléphettem oda, ideiglenesen abba a tudatállapotba, ahol nincs mitől félni, mert innentől bizonyossá vált bennem az is, hogy ez a jó út. Még akkor is, ha sokszor letértem róla, mert bármennyire is dologtalannak látszom, küzdök és harcolok én is, de ez egy belső harc, és hatalmas energiákat kell mozgósítanom, hogy éljek. Egyébként a náci propaganda spirituális szempontból felismerendő, hogy lehúzó, sötét, któnikus erő. Ha lehet azt mondani, igazán társadalmi tünetek ezek. Talán jellegzetesen magyarországi és európai szimptómák. Nincs példakép, lámpással sem találni ideát és/vagy olyan történelmi példaképek kerülnek felszínre, mint Horthy Miklós, akik megosztják az itt élő embereket.  Igazán nincs olyan vallási kultúra sem, ami egy kicsit a nem-ártás elve felé terelné a gondolkodást. Az amit kereszténységnek neveznek pedig, igazán nincs ráhatással a jelenkorra, bár kétségtelenül állandó jelenléttel bír és hozzájárult kulturális értelemben az ember társadalmi és egyedfejlődéséhez. Igazából mindig visszatérek oda, hogy a mitikus erejű költemények, a mítoszok, a mitikus erejű szentek, hősök, a művészetek szakrális megjelenési formái jelentik a XXI.századi ember számára a primordiális (őseredeti) állapottal való összeköttetést, de csak mint utalnak rá.

2012. május 26., szombat

Internetes polgárháború a liberálisok és a neonácik között

Kapkodom a fejem, süvítenek a lövedékek, robbannak a gránátok. Mindez még csak verbálisan zajlik és a szobrok háborúja szintjén. Moldova György író könnyes szemmel Kádár János mellszobrot leplez le, többen könnyeznek vele, maroknyi vörös inges kommunista indult megemlékezni egy békésebb korszakról, egy jobb időről, ami tényleg jobb korszak volt, mint a mostani 22 év nyomor-kapitalizmus, de amit beárnyékolt az 1956 után kivégzett 235 magyar mártír neve. Kerekiben, Dániel Péter ügyvéd leönti vörös festékkel Horthy Miklós szobrát. A liberálisok hősként éltetik. Válaszcsapásul két szélsőjobboldali fiatal három emlékművet is megtámad (Mártírok emlékműve, Szabadság tér, Pozsonyi utca). Lassan kialakulnak a politikai törésvonalak, hogy ki hova áll és hol és milyen irányban kezdi gyalogásóval beásni magát a lövészárokba. Én egy kicsit tanácstalan vagyok, mindenhonnan lőnek. Ha odaállok, azt mondják rólam, hogy kommunista vagyok, ha amoda, akkor náci leszek, ha meg Dánielt támogatom, akkor pogány létemre szemét liberálisnak tartanak majd. Én ebben az országban nem akarok sem kommunista, sem náci és demokrata sem lenni. A kommunisták hordozható frigyládával mászkálnak, a Dánielek döngetik a mellüket, hogy ők a demokráciát képviselik, eközben Orbánék fojtogatják a hajléktalanokat, és a szegényeket, mint a pusztulásra ítélt macskakölyköket. A szélsőjobb meg Horthynak emel szobrot, elfeledkezve a fehérterror több mint 5000 áldozatáról. Mi van ebben az országban?
Az egyetlen fellépés amivel maximálisan egyetértek, az a Koppány csoport és a valós jogvédő alternatív médiák (Hírháttér Multimédia, Ultimátum Multimédia, Sodi) fellépése volt Teri néni kilakoltatása ellen. Az egyetlen hiteles és hősies harc.Ebben az esetben nem kell politikailag meggyőződni semmiről sem, hanem cselekedni kell politikai hovatartozások és ideológiai zászlók nélkül. És teljesen mindegy, hogy a mellettem álló esetleg gárdaruhában van, vagy LMP-s szemüvegben.

Legyél ott te is - Tüntetés lesz szerdán, a kilakoltatott 72 éves Teri néniért

TÜNTETÉS TERI NÉNI JOGAIÉRT - LAKÁSÁÉRT!

Teri néni bajban van. Nagy bajban. Elvették az életét és szabadságát. Kilakoltatását követően akarata ellenére csellel betették a Máltai szeretetszolgálat átmeneti szállására. Sírva mondta Teri néni, hogy nem akar maradni ebben a börtönben. És valóban, mind az öten inkább börtönnek láttuk, mint otthonnak. Az ott lévő idős emberek csak ültek szótlanul, Teri néni meg csak járkált. Örökmozgó természete miatt nem nyughat egy ilyen bezárt intézményben.

Az önkormányzatnak szüksége volt Teri néni néhány négyzetméteres életterére. Elvették az életét, azt a keveset, ami még hátra van egy 72 éves ember életéből.

2012. 05. 30-án a Koppány csoport tüntetésre hív minden jóérzésű embert, hogy hangos szóval tiltakozzunk a Budapest II. kerületi Dr. Láng Zsolt által vezetett önkormányzat előtt Teri néni lakásáért, szabadságáért. A tüntetés helyszíne: 1024 Mechwart liget 1. szám – 15:00 órai kezdettel.

Követeljük együtt Teri néni lakását vissza a hiénáktól!

EZ EGYBEN AZ EMBEREKET MEGNYOMORÍTÓ FIDESZ ELLENES TÜNTETÉS IS LESZ!

Várunk minden embert, aki véget akar vetni kilakoltatásoknak. Aki véget akar vetni nyomorának.

Balogh Béla
Koppány csoport.

Szegény hírek - Kilakoltatás a II.kerületben

Ha meghallom azt a szót, hogy demokrácia, rögtön a revolveremért nyúlok. A gyilkos rendszer fedőneve: demokrácia.
Kilakoltatás statisztikára és számokra lebontva:
- 1 fő Orbán Viktor  a gerinctelenek rendjéből:  demagóg miniszterelnök
- 2 fő 72 éves kilakoltatásra és hajléktalan létre szánt idős néni és sintértelepre szánt kutyája,
- 1db 20 négyzetméteres lakás a II.kerület Frankel Leó út 21-23 5.emelet,
- 100 fő kivezényelt gerincteleneknek alázkodó rendőr, rebiszesekkel megerősítve a gerinctelenek rendjéből
-  30 fő körül otthonvédők, melynek gerincét és a magyarok gerincét a Koppány Csoport alkotja.
- végeredmény: összetört bútorok, előállított személyek, kilakoltatott néni
Akadnak kivételek a nemzeti oldalon is, akik képesek elszántan szembeszállni a hódítókkal. Mielőtt bárki bármiféle konnotációt fedezne fel az előző mondatban, annak előre leszögezem: a hódítók alatt rómaiakat [ 1.] értek. Rómaiakat pedig egyetlen szempontból könnyen különböztetek meg, hogy a törvény mindenek felett, mint kegyetlen szemléletmód despota tendenciaként uralkodik az agyukban. Mert a törvény nem az emberért van, hanem az ember van a törvényért az ő elveik szerint. Így a törvény a korláttalan megtorlás rendszerében az ember ellen fordul, tehát ember-ellenessé lőn. A törvények tisztelete és betartása a jelen korban és politikai helyzetben nem egyéb mint a legsúlyosabb bűnök egyike, a megalkuvók perverzitása, reménytelen regresszió és atavizmus, az államszolga vagyok és nem gondolkodom tehát vagyok atavizmusa. Mahátma Gandhi már akkor megmondta, hogy egy rossz demokráciánál, még a legutolsó diktatúra is jobb, ha annak a diktatúrának emberileg megfelelő a vezetője. Vagyis meglátása szerint nem -izmusokban dől el, és nem a rendszerek rosszak, hanem a hatalomba kerülő politikus emberanyagról és rétegekről derül ki négyévente és szüntelenül, immár 22 éve, hogy kizárólag bűnözői pszichopatákból áll, és ezért nem alkalmas csak az embertelenségre és embertelen törvények létrehozására. Így a bejegyzésem első mondata sem rendszerkritika, hanem a rendszer propagandájának tekintett legfőbb jó, az un. demokrácia propaganda kritikája. Gandhi azt is megmondta, hogy az embertelen törvényeket nem betartani kell, hanem fel kell lázadni ellene. Azt is mondotta egykoron, hogy abból lehet megítélni egy államot, ahogyan az állataival bánik (ahogy egy Gandhi parafrázisban írtam: ahogyan a bűnözőivel bánik). És a tehéntisztelet Indiában, összekapcsolódik azzal, hogy a tehén, mivel tejét adja a nemzetnek így a tehén a nemzet anyjává is válik jelképes és valódi értelemben is. Ezért a tehén megölése, vágóhídra küldése: anyagyilkosság. Visszatérve tehát az eredeti fonalhoz, timokrácia van, nem demokrácia. Timokrácia jelentése: "A vagyon uralma: olyan állami rendszer, amelyben az anyagi javak arányában részesülnek állampolgári jogokban az emberek."
Ha nincs vagyonod, nincs jogod sem, hiszen kilakoltatnak, kutyádat sintértelepre szállítják és mivel azt az állam teszi ellened, az nem ember- és nem állatkínzás. Nem építhetsz közterületen sem, sem szél, hófuvás, eső ellen és a hajléktalan szállóért is fizetned kell, havi 10 ezertől 30 ezerig. De miből? Ha nincs vagyonod, halálra vagy ítélve és csak idő kérdése, mikor hajtják végre rajtad az ítéletet. És persze zaklatnak az aluljáróban, a járdán, a közterületen a rendőrök, büntetnek és siettetik a halálodat tudatosan az embertelen törvényekkel. Ne csodálkozzanak majd a montesquieu-i elveket is többszörösen megsértő törvényalkotók, amikor az általunk megválasztott népbíróság előtt fognak felelni ezért a kilakoltatásért is.


Kapcsolódó ajánlott oldalak:
Otthonvédő csata minden négyzetméterért jövőnk.info

Ez egy rendkívül hasznos és történelmi jelentőségű oldal, mentsük el, végrehajtók elérhetőségei közvetlenül az internálásuk előtt:

Végrehajtók elérhetőségei

Molnár F. Árpád (Hírháttér Multiméda) az életét kockáztatva jut be a kilakoltatás helyszínére:
───────────────
[1] Fernando Pessoa portugál költő és gondolkodó vélekedése és sokak tévhite szerint is, az európai kultúra három pillére:
-a görög kultúra
-a kereszténység
- római jog (politikai, hatalom)
Az én vélekedésem szerint azonban a római jog (politikai hatalom) nem Európa pillére, hanem átka. A gladiátor harctól kezdve a Római Birodalom minden mocskos maradványa méltó arra, hogy eltapossuk, így elsőként a római jog fullánkját, a római jogra épülő politikai és elnyomó hatalmat és kilakoltató bürökráciát, és a büntető törvénykönyvet kell megsemmisíteni.                                                                                                                                                                            

2012. május 25., péntek

Összefoglaló - Folytatódik a szobrok háborúja : Raoul Wallenberg után a Duna-parti mártíremlékművet is megrongálták a neonácik

Elkezdtem tanulmányozni Zsiga Tibor: Horthy ellen, a királyért címmel írott könyvét. A 13.o-on írja Zsiga, hogy 1919. április 12-én a bécsi Rangasse 4.szám alatt megalakították az Antibolsevista Comitét (ABC). Gömbös Gyula , már április végén egészen Belgrádig rohant és tárgyalásokat folytatott a szerb kormánnyal egy Dél-Magyarországról indítandó offenzíváról. Érdekes ez, hogy egy ország arisztokráciája mennyire is nemzetidegen, és álnemzeti, mert amint elveszítik hatalmukat, összekötőik és tömeggyilkos katonatiszti karrieristáik, rohannak ám lélekszakadva Ponciustól-Pilátusig, hogy kérjék a szerbeket, románokat, hogy támadják meg Magyarországot. Aztán meg ezen hazaárulók utódai Tiranonért bűnbakot formálnak az általuk megtámadott Magyar Tanácsköztársaságból, miközben pontosan ők buzgálkodtak legfőképpen azért, hogy minél gyorsabban itt antant katonai beavatkozás legyen. A feudalizmusból megtanulhattuk már, hogy dinasztiák vannak, és a nemzet egyáltalán nem számít. A kapitalizmus alatt megszokhattuk, hogy oligarchák vannak, a jogszerűség és demokratizmus látszatával altatják a népet, a nemzet pedig egyáltalán nem számít, csak a pénz és a kizsákmányolható javak. A régi és az új arisztokrácia és képviselői között pedig nincsenek alapvető különbségek. Az oligarchák nem magyarok, nem zsidók, nem képviselnek valójában semmiféle nemzetet, vagy nemzeti érdeket, csak saját hatalmi érdekeiket, tehát identitás nélküliségük határozza meg leginkább a globalizmus nemzettelen és arctalan terjeszkedését. Ezért én azt gondolom, hogy a szabadkőműves páholyoknak igazán nem sok köze van a zsidó identitáshoz és judaizmushoz, és legtöbb köze az ókori Rómához fűződik. Mert az arisztokratizmus szeret önmaga különlegességében tetszelegni, ezért a titkos szövetségek, álbeavatások újabb legitimizációt teremtenek az arisztokratáknak.Így volt ez már Szent Ágoston és a manicheusok idejében is. Én, így most nagy vonalakban a Római Birodalom hatását az európai kultúrára végzetesnek tartom. Végzetes, nem csak a római ("birodalmi")jog mai napig való fennmaradásának szempontjai szerint, ami miatt a BTK is csak és kizárólagosan igazságtalan megtorlás lehet. Hanem abban is kártékony, hogy a kasztosodás miatti részegzisztenciák jönnek létre, fél és negyed emberek, bürökraták, rendőrök, katonatisztek, ezáltal a teljes ember univerzalitásának lehetőségei  a hatalmi rend nyomasztó volta miatt nem is teljesedhetnek ki. Beleszorítva fog egzisztálni egy jogi diktatúra kellős közepében, és nem jut el még csak a tömeggyilkos állam meg- és elvetésének a szintjére sem.

Linkajánló:
Nem mindenki hálás Wallenbergnek Kuruc.info
Szép dekorációt kapott a vizafogói "mártíremlékmű" Kuruc.info 
"Oda lesztek belelőve" - Antiszemita feliratok a mártíremlékművön atv

2012. május 24., csütörtök

Idézetek a szent könyvekből - Bhagavad-Gítá és Osho

" Az igazság látnokai arra jutottak,
hogy a nem-valós számára nincsen állandóság,
míg az örökkévaló számára nincsen változás."
                                                                                               Bhagavad-Gítá

Az idézet Osho: Háború és béke című könyvének 289.oldalán található és azzal folytatódik, hogy megkülönböztet a Bhagavad-Gítá tanítása nem változó lelket és mulandó testet. Ezt azért nem idéztem tovább, mert ez a fajta dualizmus, elég egyszerű tanítás és részben azért Platóntól kezdve a keresztény teológiáig találkozhatunk hasonló elgondolásokkal. Ennek káros volta csupán az, hogy az un. testi való megkülönböztetik a lelki valótól. Káros volta ennek a gondolatnak a kettőződés az egy helyett. Ezeket a gondolatokat lehet egyszerűen úgy értelmezni, hogy a test mulandó és a lélek halhatatlan. Itt azonban nyilvánvalóan nem erről lehet szó. Magáról a halhatatlanságról kell elgondolkodnunk, a maga számunkra ismeretlen és félelmetes ismerős voltában. Nem testről van szó, hanem tudatról. Ha tudatról van szó, akkor az emberi tudat lehetséges két alap tudat állapotáról. A halhatatlanság tudatállapotáról és a halandóság tudatállapotairól. A halhatatlanság ilyen szempontból kívül esik az időn. A halhatatlanság bármelyik időben tud létezni, de csak a halandóság által. A változás nélküli tudatállapotban nincs megtermékenyítő erő. Ha nem változik semmi, ha lényünk minden pillanatában bármit megtehet, akkor számára a halandóság is, csak egy a sok variáció közül. Ontológiai szempontok alapján az emberi tudatban, vagy énben csak akkor rejlenek lehetőségek, ha azok az időben megvalósulnak, tudati szinten és cselekedetben is megnyilvánulnak. Tehát vitatkozom a Bhagavad-Gíta tanítással, abban van a legfőbb különbség, hogy ami nem változik, az nincs és csak az létezik, ami mozgásban van, ami állandóan átalakul, az ami sohasem tud önmagává válni, mert örök misztérium még önmaga számára is. Szerintem végzetes hiba a halhatatlanságot, az örökkévalóságot egy olyan tudatállapotban keresni, ahol nincs változás. Buddha is azt mondja, hogy ok-okozatiság van, és nincs örök atman a nirvánában sincs. Ha ez így van, örökkévalóságunk valóban létezik, azáltal, hogy nincs énünk, azáltal, hogy ok-okozat vagyunk, azáltal pont, hogy ki vagyunk téve az időnek, ami nem más, mint a lehetőségek megnyilvánulásának manifesztuma. És mivel valójában nincs ami elpusztulhatna, ezért nem pusztulhat el, az ami nincs. És mi nincs? Az nincs, amiről leginkább gondoljuk, hogy van, hogy létezik, ez az Én érzet. Arról van szó, hogy az, aminek nincsenek önmagából kiinduló lehetőségei, az tulajdonképpen nem él. A lehetőség, mint Arisztotelész ontológiája és a hindu ortodox szánkhya filozófiája is kifejti. Potencialitás más szóval. Hamvas terminusában ez a Prima Materia. A szánkhya filozófiájában ez a prakriti és a purusa kapcsolódásának első lépcsőfoka. Ez azért érdekes, mert annak, ami nem változik, annak nincsenek lehetőségei sem. Az élet maga a lehetőség. A lehetőségeken belül természetesen kell lennie olyan lehetőségnek is, hogy nincsenek lehetőségei végtelen hosszú ideig. Aztán eljutunk a bármi lehet tudatállapotáig. Kérdés az, hogy melyik lehetőséget tartjuk fenn a magunk számára. Vegyük példának a macska esetét, amikor nagyon nagy sötétség volt a lelkem mélyén, el voltam választva a kegyelem lehetőségétől. Egyszerűen találkoztam egy kismacskával. És úgy léptem szándékosan, hogy visszatereljem őt a számára biztonságos területre. Abban a pillanatban, ahogyan ezt a lépést megléptem, a sötétség, a rettegés a lelkem mélyén elmúlt. Magyarán arról van szó, hogy bizonyos lépéseink bűnnek számítanak, valójában egyféleképpen cselekedünk igazságosan és végtelen mínusz egyféleképp hamisan. Tehát misztérium, hogy minden változik, de nincs ami változna. Paradoxon, de fel kell vetni a nemlétezésre való képesség lehetőségét is a halhatatlanság szempontjából. A bűn ontológiai szempontok alapján a saját lehetőségeink bővítésével és mások lehetőségeinek korlátozásából is adódhat például egy tolvajlás esetén.
"Ebben a szútrában Krisna azt mondja, hogy az, ami létezik, és mindig is létezni fog, és nem tud nem-létezővé válni, az a valós"Osho 
A halhatatlanság kérdéskörét körüljárva, a végtelen lehetőségek birodalmát, ahol minden létezik, és ahol véget is érnek az összeesküvés-elméletek. A félelem általában az, hogy egy elvre redukáljuk le a körülöttünk élő és létező valóságot. Azt kérdezzük a valóságtól, hogy mi van, ha így van? Ebben az esetben, a tudatunk választ egyet a végtelen lehetőségek közül - mivel a képzet és képzelet világunk valójában érzékeli a halhatatlanságot és sorsát és megerősítéseit arra redukálja le és azt a lehetőséget éli meg. Én azt gondolom, hogy mindenféle halhatatlansági paradoxont félre tehetünk, mert amit Krisna kijelent, és Osho megmagyaráz, már túl is lép ezeken, mert ott kizárólag már a teremtő abszolútum iránti ősbizalomról szól.

Linkajánló:
Sri Chinmoyban (1931-2007) sokan látták meg a bódhiszattvát, a bódhiszattva ideál megtestesülését. Amely ideál hindu formája, amit a Mahábhárata mítoszában Judhisthira is megvalósított, vagy aki mindezt az indiai történelemben tette: Asóka, akit szintén a chakravartin jelzővel tiszteltek.
Tarr Bence László: Buddhizmus - Bódhiszattva Tarr Daniel Cyberguru
Halmos Antal: India & Nepál Magyar Elektronikus Könyvtár
Krisna és Arjuna Sri Chinmoy inspiráció
Tökéletes kérdések, tökéletes válaszok Heti bölcsességek

2012. május 21., hétfő

Videóajánló: Kiss Endre Farkas riportja Molnár F. Árpád Echelon-tanúval

Az 1989-es, az akkor, a fél Magyarországot, (a Dunántúlt) lázba hozó magyarországi ufó jelenségről szerettem volna olvasni valami konkrétumot, hiszen határőr voltam a kérdéses időpontban, Nemesmedvesen, de legnagyobb meglepetésemre alig találtam valamit, illetve egyetlen egy oldalt találtam erről, a Hírháttér oldalát, ahol - ha jól emlékszem - a Zalai hírlap még fotókat is közölt a szenzációs ufó jelenségekről, amelyeknek szemtanúja voltam és lehettem. A fotók alapján egyértelművé vált, hogy az az ékalakú ufó, amelyik az egyik képen szerepel, ugyanaz a csillaghajó lehet, amit többedmagammal figyeltem meg éjjel és láttam Nemesmedves és Vasszentmihály között a nagy farakásoknál. Visszatérve a lényegre tehát, az ufó cikk után azután figyelemmel kísértem Molnár F. Árpád politikai és jogvédő tevékenységét is. Később bírósági ügyemből és tárgyalásom után nemrég tényfeltáró riportot készített velem, a magyar börtönviszonyokról és az igazságszolgáltatásról. Tervbe van véve egy Nemesmedvesen leforgatott ufó tényfeltáró film is, amint anyagi helyzetem azt megengedi valamikor a nyár folyamán. Molnár F. Árpád úr jogvédő tevékenysége folytán figyelemmel kíséri a politikus bűnözést, a roma-gyilkosságok ügyét, fellép az antiszemitizmus és a nácizmus térhódítása ellen és elítéli a 2006-os rendőrterrort, a hajléktalanok elleni tömeges és állandó kriminalizációt, magyarán a kormány által közvetve elkövetett népirtásokat, kilakoltatásokat, hajléktalan kunyhórombolásokat és hajléktalan ellenes, Kocsis Máté vezette VIII. kerületi és országos Fidesz-Jobbik pogromokat. Molnár F. Árpád keresztyén jogvédő, Echelon-tanú és titkosszolgálati múltjából fakadóan és politikai tevékenysége folytán és miatt is hazánkban politikai üldözött Hírháttér Multimédia főszerkesztő a 2006-os eseményekről, a Fidesz-KDNP-ről is autentikus véleménnyel és információkkal bír. A vele készített riportfilmből világosan kirajzolódik egy maximálisan objektivitásra törekvő média és egy jogvédő álláspont a mindenkori államhatalommal szemben.

2012. május 19., szombat

A Fekete Lyukban - Jóslat

Tettünk egy zilált sétát pénteken, és elmentünk az egykori Fekete Lyukba. Golgota utca, nyocker, ha valaki nincs képben. Jó ötlet és inspiráció volt tőled, nagyon kösz az időutazást. Nagy mázlink is volt, mert péntekente itt nyugdíjas-keresztény klub van; jelkép: a látszólagos pokol sötétjét, felváltotta a látszólagos világosság. Éj és nappal, LŐN első nap. Kezdetben teremté az ÚR az eget és a földet. Itt és most nagyon nagy jelentőségű dolgok fognak történni, bár nem tudom mi lesz az, de az országunkra vonatkozik. Az én sorsom ebben az esetben irreleváns, de azért mégis jó volt sétálni a MÁVAG telepen, az egykori Fekete Lyuk környékén, be is szippantott az időalagút emlékek formájában.
Eszembe jutott Farkas Norbert, más néven Szar becenevű punk ismerős-haverom is, akit a körmendi katonai bázison ismertem meg, engem ott dekkoltattak sofőrként, mert áramszünet miatt szétfagyott a nemesmedvesi határőr őrs IFÁjának a motorja. Nem volt benne fagyálló és áramra volt kötve. Én az igazak álmát aludtam az áramszünet alatt és pechemre reggelre annyi volt a motornak. Visszatérve a Fekete Lyukra, el sem hittem, hogy egykor én itt buliztam, mert már annyi minden rakódott rám, egyébként feleslegesen. Most fogtam fel igazán ennek a helynek a jelentőségét. Ez nem egy hely volt a sok közül, hanem a LYUK. És ennek sámáni vonatkozásai is vannak. Hiszen az alsó világ lényeit jelenítette meg, az éjszaka lényeit, punkokat, grufftikat, alternatívokat,  ez valójában a sámánizmus - jelmezbál a sámánok helye. És ahogyan a Nagy Gyula riportban elhangzott, bármennyire is féltek ettől a helytől, nem volt az félelmetes, mondhatnám úgy a mesék világából véve, hogy olyan híre volt a helynek, mint a Kacor királynak abban a magyar népmesében. Azért volt összetartóbb a többinél az itteni közösség, mert volt egyfajta egyezményes sorsközösség a NO FUTURE felirat alatt. Eredetileg Kiss Tamás László (Kontroll Csoport) ötlete volt a MÁVAG pincében klubot létrehozni. Aztán egyes vélekedések szerint a skinheadek tették tönkre a helyet. Ez sem lehet igaz teljesen, mert a régi punkokból tértek át jó páran skinheadnek és az ős-skinheadek itt Magyarországon, azok még a punkzenét sem vetették meg, persze egy-két hülye mindig akadt, akinek összekeveredtek az idegpályái és verekedni járt a szórakozóhelyre, és szórakozni a verekedő helyekre. Az igaz, hogy később az identitászavaros idők után a következő generációs skinhead és punk ellentét már kibékíthetetlenül elmélyült és beépültek a skinhead szubkultúrába az egyre sűrűbb punk üldözések és baseball ütőkkel és széklábakkal végrehajtott náci pogromok. De azért voltak és maradtak is punk-skin átfedések:

példaként a Független Adó első kazettáját a Fekete Lyuk adta ki, igaz rock n rollként aposztrofálták magukat, bár a Független Adó nem volt kifejezetten skinhead zenekar, de skinhead közelinek is nevezhető. Ványi Tamás ("Apu"), a Független Adó frontembere  korábban a Modells nevű punk együttesben dobolt, tehát a Lyukból közismert Kilián Johnnyval egy zenekarban. Kretens koncertekre is sokan jártak mindkét oldalról. Az igaz, hogy Pál Utca Fiúk vagy  
Kispál és a Borz, vagy a Sziámi ULtRaRoCK Lyukas koncertjeire nem nagyon jöttek el skinheadek. Így aztán az járt jól, mint én, aki kvázi alternatív volt, arany középutas, bár egy kicsit a dark-hoz voltam zene ízlésileg és külsőleg is közel. Kedveltem akkor a The Cure-t , a Depeche Mode-t,  Fuck Off System-et, a Cromagnoni Colát (CMC),   de ott voltam az első Lyukas Kispál koncerten is, amikor még nem volt telt ház a Lovasiék körül és elég sok Pál Utcai Fiúk koncerten is, és  Waszlavik Gazember koncertjein is. Aztán később, főként az inotai koncertről készült lemásolt kazetta Kígyó című szakrális és mitológiai erejű száma miatt, amelyet Hackspacher Tibor (Metz Tibor) költő barátunk is rendkívüli módon kultivált, amikor feljött hozzánk, az volt az első kérése, hogy a Kígyót szeretné meghallgatni és amely dalt abban a formában a legjobb magyar  számnak tartott ő is, ha lehet ilyet mondani a Kígyóra, és sajnos abban az inotai koncert formában senki nem digitalizálta az internetre. Tehát később a Kígyó című dal miatt is, a Balaton lett véglegesen is a kedvenc  és első számú magyar -alterock- zenekar az életemben.
Kontroll Csoport


Kapcsolódó oldalak: 
Volt egyszer egy Fekete Lyuk  
A Fekete Lyuk előélete I.   GOTHIC.hu
A Fekete Lyuk előélete II. GOTHIC.hu
Urbán Tamás fényképei : Fekete Lyuk OSA
MÁVAG telep  Picasaweb
Skinhead blog

Minden bajnak megvan a maga napja


                                                            Ganz Mávag kolónia graffiti
                         Az egykori legendás szórakozóhely a Fekete Lyuk közelében (forrás: utazó fotóblogja)



mottó: "szeretem patkányom"

Nem akarom a bajok ünnepnapját, vagy választani a bajok közül, hogy most török? tatár? habsburg vagy épp orbán vagy gyurcsány, vagy jobb és bal - "félig székely" vagy tán?. Válassz bajt magadnak, légy előrelátó.
Úgy válassz mint a saskeselyű. Csak egyet a nyáj közül, mert ha bizonytalan vagy, akkor hibázol és véletlenül egy másik bajt szedsz össze magadnak, olyat amire te sem számítottál. A káoszban és összeesküvés elméleteket hallgatva,  nem lennék Osszama Bin Laden helyében. Egyszerűen karaktergyilkosságot követtek el vele szemben. Mégpedig ugyanúgy mint ferink, a mindenki ferije gyurcsány esetében. Szándékosan írom kisbetűvel a nevét. Egy ismerősöm még isten nevét is kisbetűvel írta, és mindig. Ha voltak is helyesírási hibái, amelyeket még boldog gyerekkorából hozott át, meglehet és talán a komisz kölök naplójából, amely könyv halálos csapás volt, a magyar helyesírás elleni zsabotázs, de nem akarok összeesküvés elméleteket szőni a Komisz kölök naplója köré. Csak egy pillanatra meg akartam állni, hogy milyen világban élünk is. És itt nem helyesírási hibák miatt veszteglünk a labirintusban, persze idült szórakozás lenne a labirintus kellős közepében, az életút felén azzal szórakozni, hogy milyen színű a csavar a metro vagy villamos ajtóban.
Tehát tudjuk, hogy kés van a hátunkban, de egy ilyen rejtői fordulattal élve azzal aa szent mantrával foglalkoznánk, hogy nem minden rendőr madár, de minden madár rendőr. Ussama Bin Ladennek, ha lett volna naplója, bizony már a vérével írta volna bele, hogy mennyire fájtak neki a Word Trade Center körüli összeesküvés elméletek. Bin Ladentől élete fő művét vették el, kisszerű szürke, zabhegyező, karaktergyilkos konteó szövő bajnokok. És valljuk be, azért elgondolkodtató, hogy ezt a karaktergyilkosságot az amerikai állam intézte globálisan, kisstylű bosszúból, nem a lövedékekbe halt bele Bin Laden, hanem mert kételkedést szítottak a Word Trade Center elleni merénylet körül; szóval mennyire hollywoodi bosszú ez , ez elképesztő. Azért említem Hollywood-ot, mert a filmgyártással együtt, az ember manipuláció is olyan magas szintre emelkedett, hogy azt sem tudjuk, hogy a tv vagy az internet kapcsol-e be minket, vagy fordítva. Vagy mi vagyunk a televízióért, rádióért (bár rádiót hallgatni jóslatom szerint szubkultúrának és lázadásnak, sőt züllésnek, társadalom ellenes cselekménynek számít majd, olyan csakazértisnek, mert majd tudjuk, hogy a többi nem hallgatja), a nemzetért, vagy a nemzet van miértünk. Ezt sokszor a politikusok sem tudják, főként ha kormányra kerülnek,  olyan súlyos amnéziába zuhannak, mintha irányítaná őket valami főgonosz összeesküvő. Én legszívesebben pártütő lennék. Egy hangyabolyban azért vagy egy méhkasban sokkal átláthatóbbak a társadalmi szerepek, ott nincsenek az emberi szem számára látható dilemmák, pedig lehet, hogy az a vöröshangya (nem hagyma) amelyik ott halad a porban, a "karavánúton" az ott sokkal nagyobb kételkedő, mint a legnagyobb kételkedő az emberiség történetében. Én szeretem a kételkedőket, sőt őket tartom a legszkeptikusabbaknak is, persze ez csak tautológiai szóvicc volt, mivel tautológus vagyok. Descartest nem szeretem. Lerágott csont. Nekem már nem bizonyosság kell, hanem bizonytalanság.
Egyszóval az ember az egy jóval komplikáltabb rovar és annyit veszít a tömeg a súlyából, mint az általa kiszorított izzadás a BKV járművein. A gondolkodás sokszor olyan önmagunk körüli forgás. önmunkag szó például mit jelent? Úgy érezhettem magam ma a buszon, mint a békacomb, abban a híres békacomb kísérletben, olyan vasárnapi tömeg jött gyűlt össze a 173-as buszon. Persze erre csak rátett egy lapáttal az is, hogy nem aludtam. Azért nem aludtam, hogy bölcsebb maradhassak. De most ne kezdjen bele ébrenlétbe senki sem, azért mert a virrasztás növeli az intelligenciát. Végül aztán feljött a nap. Ez egy nagyon szakrális momentum.
Ez azt is jelenti, hogy holnap beiktatnak valamit, ami megváltoztat mindent, ez a konklúzió egy évekkel ezelőtti álom megfejtéséből fakad, nem bizonyosság, lehet téves következtetés is. 1 nap. Bár úgy vagyok a saját álmaimmal, hogy nem nagyzolok. Láttam az antikrisztust álmomban. Nagy jelentőséget nem tulajdonítottam neki, mert a házmestert is láttam. És mivel demokrata (sosem voltam a szó politikai értelmében - odáig süllyedt e haza, hogy ezt is le kell írnom) vagyok, ostoba robottartók, nem teszek különbséget a házmester és az antikrisztus között. Nem tudtok őrületbe rántani :-) Tehát ez a különbség köztem és egy őrült között, hogy az őrült az nagyon nagy jelentőséget tulajdonít majd annak, hogy látta az antikrisztust álmában, megroppan az idegrendszere. Én is látok őrült dolgokat, de azt mondom: NA ÉS ! Transzponálj. Nem mintha a kettő egy lenne, de ne zárjuk ki, hogy a házmester az antikrisztus, hiszen én már találkoztam olyan teóriával is, hogy isten egy nagy hasú valaki és az ember tulajdonképpen nem önálló lény, hanem egy olyan érzékszerve istennek, amelyik önálló lénynek képzeli magát, mivel így tud érzékelésének maximumát nyújtani felhasználója számára. Gondoljunk bele, a vérsejtjeink sejtik, hogy egy hülye miatt kell dolgozniuk, szaporodniuk? Ha egy hülye agitátor kerül a rendszerbe, az könnyen összeomlik. Itt majdnem aligátort írtam. Persze ez szellemi aikido, a sátánnal. Minden írás az. Ezt sem fontos felismerni, csak úgy mondtam, mintha egy kávét kértem volna. Tényleg csak annyit szerettem volna leírni, hogy mától máshogy lesz és ezt ne egyenként fogadjuk meg, hanem bizonyos elvek mentén és kollektívan, itt a Kárpát-medencében. Egyébként azért nem írom le mi a káosz, mert nem vagyok benne biztos, hogy az olvasó idegrendszere ezt a terhet elbírná, Na ezért veszélyes a tudás. Persze mondhatná valaki, hogy nagyképűsködés ez is, az egyébként, de csak annyiban, hogy nem ez a helyes út.
Minden dinamikus ezt vegyük észre, mozgásban van, szóval valami nagyon nem smakkol itt körülöttünk. Értitek már? Ezért amikor korog a gyomrotok, mindig nézzétek meg az asztrológia programmal, hogy a Vénusz bolygó fel jött-e már a horizontra. Létezésünk kulcsa a Vénusz. Most jók a hajózási irányok, Ariadné fonalát pedig sohasem szabad szem elől veszítened, mert örök sötétség az... sincs. Ja és vigyázz magadra, mert az istenek sokan vannak és olyanok mint a kalózok. Drogból van a világ körülötted, de jó lenne, ha egyszer tiszta fejjel néznél körül. Nem lehet más a feladat, mint megváltani. Miért fél a galamb az embertől, erről írj ! Hiszen itt mindenki demokrata lett és a galambok továbbra is félnek az emberektől ??? Hát akkor mégsem volt itt fülkeforradalom, és nem jött el a rendszerváltás kánaán, lett helyette nyomor meg cunami a biliben. Oszt jöttök prédikálni mégis selejt eszmékkel?

2012. május 17., csütörtök

Youtube tallózó : Mystérieux - Titokzatos birtok (szerző: kekovitt)


Miután eleget háborogtam, és feleslegesen is, kötél a nyakamon, de akasztás előtt jól esik ez a kis nyugalom. Az ecetfákról mondotta egykor apám, hogy van bennük valami nagyon ősi erő. Ősfák ezek és szívósak, kinőnek bárhol, szétrepesztik a betont. Az emberek zömében haszontalan gyomfaként tekintetnek erre a titokzatos fára, pedig elgondolkodtató őserdei atmoszféra , aura levitál ott, ahol az ecetfaerdő visszahódítja az emberi világtól az egykori vadon területét.

Linkajánló:
Utazó fotóblog 
Az ecetfa valójában bálványfa Édenkert KKT - tévedések erdeje

A Hírháttér Multimédia legújabb tényfeltáró filmje

2012. május 16., szerda

Sajtófigyelő - Folytatódik a "szobrok háborúja"

(fotó forrás:Dániel Péter facebook oldala)
 Meggyalázták a csendőrséget. Családi szubjektív, de nekem 1956-os nagybátyámmal való beszélgetés jut az eszembe, hogy Horthy-időszak alatt az urak asztaláról, a fényes lakomákról, a szegény cseléd hazavihette a csirkecsontot a gyerekeinek, az volt a nassolni való.  A csirkecsont, mint egy korszak jellemzője. Én azt viszek a szoborhoz, csirkecsontokat, mert én is teszek egy sétát. Nem vörös festék kell ide Dániel Péter, azzal öntsd nyakon a Gyurcsány haverodat, hanem a csirkecsont. Be kell látni, hogy egy magyarnak semmiféle közösséget nem szabad vállalnia azokkal, akik éppen ebben az időpontban röfögik körül az új büntetőtörvénykönyv tervezetét. Mert ez jön a TV-ből. Pro és kontra. Ebben a korszakban a jobbikosok és fideszes szobortologatók egy olyan korszakot idealizálnak, ahol a szegény ember gyereke maximum mezítlábas labdaszedő lehetett valamelyik teniszpályán. Legalább tudjuk, hogy milyen sorsot szánnak, láthatóan körvonalazódnak a szándékok.
                                        (fotó forrása: Fekete Gyula - Fortélyos félelem igazgat)

Hasonlóan a BTK-hoz, ahol nem igazságos büntetést akarnak, a lex talionnis ősi elve szerint, hanem kizárólag elrettenteni és rákkeltő moslékot adagolni az elítélteknek - most vallották be ismételten, hogy ők elrettentenek, nem - ők nem csak elrettentenek, hanem gyilkolnak - az állam gyilkos; ez az amit be kellene látni végre. Egy nagyívű gondolkodás pedig köp az ilyen kisszerű, kártevő patkányokra, akiknek legfőbb gondja továbbra is az elrettentés és a pusztítás. Sem a pre- és sem a posztfasizmussal nem lehet kiegyezni, a kapitalizmussal pedig le kell számolni, mert az gerjeszti mindezt. Ha még maradt bennünk abból a régi nemességünkből, akkor tudjuk, hogy nekünk nem kutyaként kell kullognunk és láncon bólogatnunk, hanem szabadon gondolkodni és élni. Persze éltünk volna mi szabadon, de lefegyvereztek minket, mert szerintük az erőszak monopóliuma az kizárólag államé. Szerintem meg, ahol az ember nem hordhat és ragadhat fegyvert, ott rabszolga és cseléd marad. Minek hatalmaznék én fel porkolábokat, hogy börtönbe vessenek? Politikus pártmajmokat, hogy majd azok megvédenek igaztalan törvényekkel meg rendőrséggel ? Csak ott van szükség elnyomásra, ahol elnyomás van. A rabszolgaság legfőbb jellemzője ez, nem a szabadságé. Minden nap a televízión keresztül orrba-szájba a szabadságról papolnak neked, erről ír a sajtó is, akkor bizonyára azért történik mindez, mert nincs. Különben mi értelme lenne ekkora propagandagépezetet fenntartani, pénzelni és védeni? Titkosszolgálat és sajtó egykutya. Aztán a rabszolgák tudatlanok is maradnak, és bálványokat is emelnek nekik, jobbról, balról és mindenhonnan, hogy legyen kit tisztelniük. Gomba módra fognak szaporodni a bálványok hazánk területén. Így idegenítik el a történelmet a rabszolgáktól. El fog jönni a bálványok alkonya. A parlamentben zajló szemétségekről csak annyit: Gaudi Nagy Tamás már üzent az új, széles rétegeket is kriminalizálni szándékozó BTK parlamenti tárgyalásán bólogatva, én is üzenek neki mivel az állam a legnagyobb bűnöző: azt üzenem, hogy az állammal le fogunk számolni, és az államnak a továbbiakban nem terem babér. :-) Mindez válaszcsapás lesz arra, hogy Önök az azonos megtorlás elve helyett, a korlátlan megtorlást alkalmazzák, Az önök államában a büntetés célja az elrettentés, a pokol, láthatóan még a sötét középkorban élnek, az én számomra csak az igazságosság létezik. Mindez a tevékenységük párhuzamba állítható, megszorítások, szigorítások, megszorítás, szigorítás. A Jobbik a Fidesszel együtt a hajléktalanokra támadt Józsefvárosban, senki ne gondolja, hogy a Jobbiknak és a FIDESZnek bármi köze lenne olyan fogalmakhoz, mint igazságosság, szociális érzékenység, magyar nemzet. Látható, hogy a nemzeti érzés ezeknek csak máz, a vérvörös festékkel leöntött Horthy-szobor pedig üzenet.
Noha ugyanez érvényes minden kapitalista, globalizációt támogató pártra is. Bízzunk abban itt Magyarországon, hogy a Syriza megnyeri a görög választásokat, vagy kormányalkotó erő lesz. Madridban százezrek voltak az utcákon. Olaszországban sem kiegyensúlyozott a helyzet. A mediterraneum országaiban lázadás közeli állapotok uralkodnak. Egy világos és tiszta világforradalom körvonalazódik, eközben Magyarországon véreskezű hóhérok, árulók és tömeggyilkosok szobrainál áldoznak a sötét regresszióba süllyedt mélymagyarok. Amikor beszélgettem az Occupy egy tagjával, ő azt mondta, hogy Magyarország a vérrög és valójában világforradalom zajlik. Természetesen ő azért jött Magyarországra, hogy elindítsa itt is a folyamatokat. A Hír TV esti beszélgetős műsorában elhangzott, hogy a fejekben nem tiszta, hogy ki volt Horthy Miklós, alább pár link látható, amelyek a tisztánlátáshoz feltétlenül hozzájárulnak.

Kapcsolódó weboldalak:
"A fehérterrort támadó cikkei miatt az Ostenburg-különítmény tisztjei elhurcolták és társával, Bacsó Bélával együtt a Megyeri csárda és a Fővárosi Vízművek között meggyilkolták, holttestüket a Dunába dobták."
Somogyi Béla WikipédiA
1920. február 17-én gyilkolták meg Somogyi Bélát és Bacsó Bélát Munkások Újságja
Nyomozás a Somogyi és Bacsó-ügyben Huszadik Század
Orgoványi tömeggyilkosság  BpStart
Albertini Béla: Budapesti szociofotók - világháborútól világháborúig  BFL Budapest Főváros Levéltára
Escher Károly: Gyermeknyomor a két világháború között  BFL Budapest Főváros Levéltára
Romsics Ignác: Horthy-képeink Mozgó Világ online
Csütörtökön vörös festékkel leöntik Horthy szobrát   Amerikai Népszava
Fejétől a farkáig vörös lett Horthy faszobra Amerikai Népszava 
Dániel Péter mindenhol akcióban - fotósorozat az antifasiszta hősről bar!kád (humor)
Az éj leple alatt bűnözött a büdösbogár  Hunhír
Újra megrongálták Horthy István emléktábláját Belváros.blogspot

Szegény hírek: 
"Bűncselekménnyel vádolják a tegnap esti házfoglalókat. Pedig szerintünk annak kellene bűncselekménynek lenni, hogy a tulajdonosok parlagon hagynak olyan épületeket, ahol emberek lakhatnának."
(AVM facebook)
Házfoglalás a VII.kerületben  propeller
Schádi Tamás beszéde a bíróság előtt 2012. május 10-én AVM
Rendőrök tartják vissza a lakásfoglalókat hvg

Magamról:
Találtam pár oldalt, egészen Weissenburgi Vecelinig vezetnek a szálak. Erre sem lennék büszke.
Eölvedy-Gachal WikipédiA
A Gutkeled nemzetség Családfák
Gutkeled nemzetség WikipédiA

2012. május 10., csütörtök

Aranykor és hinduizmus - nácizmus és Kali-yuga कलियुग

   A Swayambhunath sztúpa Nepál fővárosában, Katmanduban [1]
(forrás: fotóguru)
Nietzsche übermenschét sokan tartják olyan elképzelésnek, amely a nácizmus ideológiájához táptalajul szolgált. Az is tény, hogy kézzel-lábbal tiltakoznának a filozófusok ezen a mondaton, ha kinyilatkoztatnám, hogy Nietzsche filozófiája valójában közvetlen előzményoka a nácizmusnak.
Azt gondolom azonban, hogy nyugat számára kelet felfedezése adta meg az ideológia táptalaját a nácizmusnak,  leginkább az indoárjákról és a varnarendszer-ről alkotott zavaros nézetek kaptak benne helyet és alakítottak ki egy torz, európai pszeudoideológiai formát. Más megfogalmazásban a keleti filozófia sorsa az lett Európában, hogy valójában a végletekig "dualizálódott" üdvtörténeti és politikai szempontok alapján, jóra és rosszra, értékesre és értéktelenre, ördögire és istenire, azért mert a keresztény világkép és kultúra által determinált világkép valójában egy kettős és meghasadt antitradicionalista világnézetet takar, amely az ember integritásának szempontjából támadás az arany középút tanítása és az igazságos Istenbe vetett ősbizalom ellen. A hinduizmus erősen hatott a német filozófiára. Schopenhauer, Hegel és Nietzsche filozófiájában is felfedezhetünk hindu terminusokat, vagy a hindu vallásfilozófiához hasonló elképzeléseket. Hegel: Előadások a világtörténet filozófiájáról című munkájában egy szakaszt Indiának szentel és hangsúlyos könyvében magának a kasztrendszernek a leírása is, már-már antropológia. Schopenhauer filozófiájában az akarat (A világ mint akarat és képzet címmel) központi helyet foglal el. Nietzsche Antikrisztusában kitér a buddhizmus szelídségének az okaira és néhány hindu vallási fogalmat is alkalmaz, leginkább a csandála terminológiáját. Bár az sem elhanyagolható tény, hogy jóval korábbi  kapcsolódási  pont is létezik kelet és nyugat között, ez pedig Arisztotelész ontológiája, amely  nem más, mint  a szánkhya ortodox vallásfilozófiájának az átvétele.

A szvasztika eredetileg a 4 varnát (kasztot) jelentette, és a Rigvéda Purusa-szúktamjának ábrázolása lehetett. Általában  szeritnem tévesen napszimbólumnak értelmezik. A Purusa egyébiránt embert jelent, az ember teremtés előtti ősállapotára utal vissza. Ilyen értelmezésben a szvasztika eredeti jelentése, az én védám, sva(saját) asztika(véda igenlőket jelenti - tehát az ortodox hindukat), magyaríthatnánk talán úgy is, hogy az én törvényem. A szvaasztika tehát az ember egységét, primordiális állapotát, teremtését fejezi ki és különbségét is a társadalmi egységben. Maga a mítosz, az ember sokféleségének a látszólag kezdetleges magyarázatának tűnhet is egyben. Azért látszólag, mert a négy rend (ami a csandálákkal öt) valójában megfelel a négy(öt) tudatállapotnak is.

0) Az alaktalan káosz fiai és lényei - démonok (ráksaszák), ragadozók, lázadó gonosz lények, semmirekellők (csandálák)

A négy tudatállapot:
1) Álomtalan mély alvásnak (szusputi)  - szolgák (súdrák)
2) Az álomnak (szvapna)                     - kereskedők (vaisják)
3) Az ébrenlétnek (dzságrita)               - harcosok (ksatriyák)
4) legmagasabb tudatállapot a (turiyam vagy szamádhi) - papok, parivrájakák, yógik és yóginík, szannyászik

A négy életcélnak:
1) kötelességek, igazságosság (dharma) - a kötelesség útja
2) anyagi javak szerzése, jólét (artha) -
3) érzéki örömök élvezete (káma) - a szerelem, a szeretet és a szenvedély
4) móksa (megszabadulás)  - megszabadulás az újjászületések óceánjából

És a hinduk négy életszakaszának is:
1)tanítvány (brahmacsárin)
2)család alapítás (grihasztha)
3)erdőlakó (vánaprasztha)
4)lemondó (szannyásza)


Nietzsche Antikrisztusában a csandálákat, tehát a kaszton kívülieket igyekezett a hindu fogalom szerint az európai kultúrkörön belül megtalálni és erős kritikával meg is támadni azokat a társadalmi funkciókat is ellátó csoportokat, amelyek beleférnek eme gyűjtőfogalomba. Nála elsősorban a keresztény pap a csandála, aki minden természetesség ellentéte és a kereszténység teológiáját is hasonló csandála merényletnek gondolta, mert általa a vélt túlnaniba helyezték át az élet súlypontját, ezért átkozta, mert mindez félelemet kelt és bűntudatot és hogy ezáltal tulajdonképpen az élet alól kihúzták a talajt a bűn dogmájával, a túlvilággal való fenyegetéssel és a jézusi emberáldozat "irtóztató pogányság"-ával. Ugyanakkor Nietzsche a Megváltó pszichológiai típusát kielemzi. Jézust egyben első és utolsó kereszténynek tartja, akinek tanítását szándékosan félreértelmezték, azért hogy a Római Birodalmon belül lázítsanak általa.  Nietzsche kései filozófiája, noha később a nácikhoz hasonlóan a Római Birodalom bukása felett siránkozott, mégsem lett fajelmélet, itt még társadalmi csoportok, funkciók, szerepek kerülnek tulajdonképpen terítékre, a csandálaság ismérvei és a ressentiment szerint. Hitler értelmezésében a csandálaság és az érinthetetlenség szemben a hindu kaszt törvényekkel, nem az árja társadalmon belüli kaszttörvények, szabályozás megvalósítását, hanem már határozottan arra irányulnak, hogy "jogom van elpusztítani egy alsóbbrendű faj embermillióit"  (Adolf Hitler) - kiirtásukat célozzák. A megbélyegzett társadalmon kívüli társadalmi csoportokból hamar megbélyegzett, megvetett  csandála népek (cigány, zsidó) és csandála és súdra nemzetek (szláv) válnak a propaganda szerint. Ennek előzményoka lehet, hogy az aranykorra visszautaló hindu mitológiák és mesékben egy nemes (árja) harcos bármikor, minden ok nélkül elpusztíthatott egy csandálát (érinthetetlent). Ugyanakkor ez a hindu, indiai vallástörténet teljes félreértelmezése is, hiszen a legnagyobb alakjai Sankara, Mahatma Gandhi, Sakjamuni Buddha megvilágosodás által, például pontosan azért tudtak felülemelkedni, mert tudták, hogy a kasztok, és kaszton kivüliek, a tudatállapotok sokfélesége is csak egy keretet képeznek, amitől végül el kell szakadni, meg kell haladni a legvégsőbb igazság miatt. Meghaladásuk nem az erőszakra épül. Így Buddha megvilágosodása is lépcsőzetes, és érzetektől és érzelmektől való elszakadásokból állnak, így van ez a társadalmi különbségekkel is Gandhinál társadalompoltikailag, Sankaránál a végső beavatásakor ,amikor egy (érinthetetlennel) utcaseprővel találkozik. A hinduizmussal szemben a náci ideológia pontosan itt bukik el, a nácizmus pusztán pusztító tendencia, egy nemzet tömeggyilkos önzése marad, mert nem tud kitörni azokból a félreértelmezésekből, ahogyan naivul igyekeztek a számukra ismeretlen kelet jelképeit és annak történetét és antropológiáját integrálni egy politikai faji álideológiába - az árja faj felsőbbrendűségébe vetett hitükre. Himmler szerint nekik szükségük van a rabszolgákra, "egyébként sorsuk teljesen közömbös". A nácizmusban kiválasztottnak lenni, árjának lenni, véleményem szerint valójában semmiféle kozmikus távlatot nem jelent, faj és az egyén céljai groteszk módon kaotikusan összemosódnak. Egyben lélektanilag egy legitimizációs érzés népre és nemzetre való kiterjesztése is. Amivel a titkos társaságok és tagjaik szabadkőművesek, a modern rózsakeresztesek, és egykor a keresztények és a zsidó vallásúak is "építettek". Ez a legitimizáció a vallási, történelmi vagy faji kiválasztottság tudat. Egy momentum filozófiai értelemben, amitől többnek érzik magukat a külvilággal szemben. Ilyen legitimációt ad a jelen rasszistáinak a fehér fajhoz való tartozás és a náci álideológia, mint egyben paranoid összeesküvés elmélet. A hinduizmusban a nemesség fogalma egészen a csakravartin (világkirály) eszmeiségig emelkedik, amikor Judhisthira méltóvá válik, hogy beléphessen a "mennybe". Beavatásának döntő pillanata hogy felelősséget vállal egy kóbor kutya sorsáért, aki sorstársa volt a bolyongásban, nélküle nem hajlandó belépni a magasabb szférába. A nácik főideológusai számára, a rabszolgák sorsa és a kutyáké teljesen közömbös, az alsóbbrendűnek kinevezetteknek pedig fenntartják a börtönöket, a büntető- átnevelő- és haláltáborokat és kőfejtőket. Ahogy a jelen büntető rendszere is, a törvényen kívülieket politikai foglyokat koncentrációs táborokban=börtönökben szeparálja el a társadalom többi részétől, csak a korláttalan és igazságtalan megfélemlítő szabadságvesztő megtorlást alkalmazza az azonos megtorlás elve helyett (lex talionnis).

Az un. tradíció az én értelmezésemben igyekszik láthatóan jól megfogalmazott, intellektuális és történelmi érvekkel is úgy beállítani a Harmadik Birodalom bukását, hogy az a sötétség erőivel való utolsó kollektív küzdelem lett volna. Baranyi Tibor Imre írásából még a Plutó sem a maradhatott ki, mint új jel és asztrológiai tendencia. Az én megközelítésemben csak rá szerettem volna világítani arra, hogy abban az esetben, ha a nácizmus korszaka és párhuzama az aranykor akár egy töredéke is lett volna, akkor hol vannak a náci ideológiának az aranykori olvasatai, az ércnél maradandóbb, az emberi elmére és szívre ható valódi nemesség. A hinduknak  valójában vannak a valódi nemességre utaló műveik: Mahábhárata és Bhagavad-Gítá,  a Rámayána, és a közelmúlt nagy hatású tanítói, szentjei, csodatévői : Srí Rámakrisna Paramahansza, Osho, Sathya Sai Baba. Hogyan lehet az, hogy a náci ideológia nem is alkotott ilyen iniciatikus műveket, és nem hozta magával a csodatévőit és gondolkodóit sem. Hogyan lehet az, hogy állításuk szerint ilyen magas szellemi szinten harcoltak, hogy nem hoztak létre semmi maradandót (nem a fejlett haditechnikára és hadviselésre gondolok). Mert akkor ennek a nácizmusnak meg kellett volna jelennie kvintesszenciáiban az arra fogékony szellemiséggel rendelkező emberekben. Inspiráló erővel kellett volna bírnia rájuk.

Linkajánló:
Bácsfi Diána cikkét, nem a magyar szó jelentése körüli profán etimologizálás[2] miatt linkeltem be,
hanem azért, mert a Purusa szuktamot legitimizációs vallási költeményként aposztrofálja. Egyébként pont a merev, védikus, a meghatározott, a túlszabályozott kényszeres és rideg rituális rend életszerűtlenségéből indul el az Upanisadok reflektáló és ontológiai kérdés felvetéseiből a későbbi hindu vallási forradalom, amely India sokszínűségét és szakrális erejét a mai napig jellemzi és jellemezte. A zárt világból az univerzális felé, a változhatatlanból, az állandóan változóba. Ez pedig rámutat a szigorúan szabályozott védikus rítus és a jelenkor kapcsolódására, mert már kvázi értelmezhetjük úgy is, hogy a teremtés maga ebből a több ezer éve történt védikus szertartásból ered.
Bácsfi Diána: A méd mágusok tudománya (HarmoNet)
Az ember feláldozása (Rig-Véda X.90) (Fórizs László oldala)
A védikus kozmogóniáról (tartarossz.blog)
Szentek, bölcsek, misztikusok - Srí Rámakrisna Paramahansza (tartarossz.blog)
Elhunyt Bhagawan Srí Sathya Sai Baba, a hindu csodatévő (tartarossz.blog)
Osho - néhány gondolat (tartarossz.blog)
A harcos útja - a buddhizmus-alaptanítása (5.rész) (tartarossz.blog)

──────────
[1] A sztúpához a leírások szerint 365 lépcső vezet föl. A buddhizmusban a 4 égtájnak is különös jelentősége van. Buddha megszületésekor ugyanis meghatározott számú lépést tett a 4 irányba. Buddha nem világhódító rádzsaként jelent meg a világunkban. Fontos ezt hangsúlyozni, főként azoknak, akik a birodalmi eszmeiséget, vagy rádzsa, harcosi elvet egekig magasztalják. Sőt odáig mennek elmélkedésükben, hogy maga Hitler egyfajta Kalki vagy ő maga (avatar) volt a Kalki.

[2] Nem akartam leminősíteni Bácsfi Diána elgondolásait, az etimologizálásnak mindenképpen van egy szerepe. Az is egyfajta megközelítése a valóságnak és egyáltalán nem kell feltétlenül leredukálni a megközelítési módokat, hiszen a saját gondolkodásunk lesz ezáltal földhöz ragadottabb. Itt elsősorban az etimologizálás által adott inspirációról beszélek. A katalizátor jellegéről az etimologizálásnak.

2012. május 2., szerda

Capitalism

(kép forrása: facebook)

Szegény hírek - Halálba üldözték a bliccelőt

AZ ELTŰNT KÉPEK NYOMÁBAN

Noha a Helyi Téma végül is nem tüntette el a cikket a tragikus kilakoltatásról, Újpalotáról mégis eltűnt valami. A helyi Kiserdőben élő hajléktalanok kunyhóiról, életképeiről készült fénykép-sorozatról van szó. Nem akarok újabb összeesküvés elméletet szőni, de meglehetősen furcsának tartom, hogy pont ilyen kiélezett helyzetben tűnnek el nagyon fontos fényképek az internetről. Olyan fényképek ezek, amelyeken kvázi idilli környezetben láthatóak a hajléktalanok és később az állam részéről szociális kegyetlenséggel lerombolt kunyhóik. Az önálló élet lehetőségét, utolsó menedékeiket lerombolni, rendeletekkel, ultimátumokkal elvenni ezektől az emberektől több mint politikus bűnözés. Ha én küldenék az államnak ultimátumot, hadüzenetet, azt  ők azonnal terrorcselekménnyel való fenyegetésnek minősítenék, költői a kérdés, hogy az állam által a hajléktalanoknak kiküldött ultimátumok miért is nem minősültek terrorcselekménnyel való fenyegetésnek?

      HALÁLBA ÜLDÖZTÉK A BLICCELŐT

Kétségtelen tény, hogy ez az esemény nem fogja emelni a közterület felügyelők, rendőrök és bkv ellenőrök amúgy sem létező társadalmi népszerűségét és megbecsülését. Egyébként pont a mai sötét tragédiát hozó napon láttam eme szent háromságot, amint egészen véletlenül szervezetten, csoportosan elkövetve vegzáltak valakit a Kálvinon (bizonyára felsőbb utasításra alakították ki a szent háromság csoportokat), egy rendőrnő bosszúálló képpel, egy hájába és tokájába fulladt emberszerű idegen: közterület-felügyelő, és a harmadik a kaméleon szemű BKV-ellenőr. Mint a hiénák, úgy állták körbe a szerencsétlen áldozatot, mert metafizikai értelemben vérszagra jöttek és mert így tanítják nekik. Most ez az új módi, hogy hárman fognak közre és fognak jönni ellened, ha nincs bérleted. Közhely, de nem elég hangsúlyozni azt sem, hogy sokak utolsó szociális önérzékenysége pontosan az, hogy ingyen veszik igénybe a tömegközlekedést. Egy olyan rendszerben, ahol mindenért többet kell fizetnünk, törvényszerű mint az eredeti előállítási és szállítási költség által és az eladással kapcsolatos munkából összeálló ár, ott egyetlen egy esélyünk az, hogy ingyen utazzunk. Mindenért többet fizetünk, mint az eredeti árért kellene, a gázért, villanyért, vízért, telefonért, lakhatásért, élelmiszerekért, benzinért, akkor végül is miért is fizetnénk a BKV-nak, ha mindenki az állampolgárok bőrén élősködik és élősködésből termeli a gigaprofitot. Itt van a CBA, a nagy magyar élelmiszerüzlet-láncolat, kérem 26 milliárd forint tiszta haszon egy év alatt?. Ehhez minden egyes élelmiszerért csupán paraszti logikával kiszámolva kb. 26x-os árat kértek és kizsákmányolták a magyar lakosságot. Majdhogynem teljesen mindegy, hogy a kizsákmányoló magyar-e vagy külföldi üzletlánc, a kizsákmányolás tényén semmit nem fog változtatni. A BKV pedig semmi másra nem számíthat, mint a bosszúra. Engem is álltak körbe már így hiénák, és valóban ilyen esetben csak a menekülés a megoldás. Be is kísértek a rendőrkapitányságra egyszer, mert nem voltam hajlandó igazolni magam. A hitvány rendőrök odabent is körbeálltak és meg akartak verni. Mindenképpen nagyon fontos egy bliccelő számára az a pillanat, hogy mikor tud egérutat nyerni. Minden szituációban van/lehet egy ilyen lehetőség. A lényeg az, hogy legyünk szolidárisak a bliccelőkkel, késleltessük az ellenőr munkáját, lassan vegyük elő a bérletet, rakjuk vissza és újra szöszmötöljünk és ha nem tetszik neki, akkor kussolásra kell inteni méginkább. Amikor engem megbüntettek (előtte körbeálltak, meg is ütöttek többször az 1-es vilamos megállójában, tehát fogalmazzunk úgy, rám támadtak a 665-ös számú[1] ellenőr volt valamikor 10 éve talán, ha valaki tud róla valamit, lakcím ilyesmi írhat bátran), mert naivul azt hitték ebből jól jönnek majd ki, nos válaszcsapásul az egyik villamos remiz ablakát zúztam be egy messziről elhajított féltéglával,  soha nem találtak meg. Egyszóval nem kell kétségbe esni akkor sem, ha elítélnek pár év börtönre, vagy milliós perköltséget akarnak a nyakunkba varrni. Egy tüntetésen hallottam, ha jól emlékszem ír repülőgép rombolókról, nos egy grippen sugárhajtóművének megrongálásával akkora kárt lehet okozni, hogy egy életen keresztül sem fogják tudni behajtani rajtunk. Az, hogy hogyan állunk bosszút a halálesetért a hitvány államon, annak igazán csak a fantázia szab határt. Tudtuk azt, hogy ez lesz a végkifejlet, már akkor körvonalazódott, amikor a közfelháborodást kiváltó felvételen az Uránia mozinál az egyik közterületis gyomorszájon ütött-vágott egy bliccelőt. Ludd tábornok, a géprombolók mitikus vezére sokunknak példakép lehet az országban az elkövetkezendő sanyarúbbnál-sanyarúbb időkben.
Bliccelőt gázoltak halálra Budapesten (IHO.hu)
Számtan - 1984-ben - no komment (tartarossz.blog)
Ludd tábornok (WikipédiA)
V. Ákos élt 31 évet. Még a lábát sem tehette le, már ráncigálták le a buszról Tarlós terror-egységei. Ápolóként dolgozott, megszállottan szerette a gyerekeket írja a cikk és veszélyeztetett fiatalokért harcolt.
Halálba rohant az ellenőrök elől (Blikk.hu)
            
  THÜRMER GYULA MÁJUS ELSEJEI BESZÉDE

Thürmer politikai megnyilvánulásaiban mindezidáig kimért és nyugodt volt. Bizonyára akkor is forrt benne az indulat, csak uralkodni tudott az érzésein. Elolvasva a beszédet, annak minden pontjával maximálisan egyet  lehet érteni, mert helyes a diagnózis. Az országunk beteg, a vezetők, akik kormányozzák: kollaboránsok, a komprádor burzsoázia képviselői és nem a magyar nemzeté és népé. Végre Thürmer is szót ejt az állandó jellegű kommunistázásról, sejteti is az okát, bár beszédében ki nem mondja, mert bizony annak oka a jelen bűneinek elfedése. A jelen aránytalan kidomborítása a múlt rendszerrel szemben. Bár jómagam soha nem vallottam kommunistának magam, mégsem álltam be soha a gyűlölködve kommunistázók sorába. Ennek prózai oka az, hogy családunk egyik ága 1956-os, a másik pedig MSZMP-s. Politikailag Montaguk és Capulettek egyforma erővel hatottak tehát szellemi fejlődésemre, ezért ebben a kérdésben nálam objektívabb embert keresve sem találnának. Természetesen mindenki fél az objektív embertől, mint ördög a tömjénfüsttől. Annyit azért végkonklúzióként megállapítok: hogy akkor lennék igazán boldog, ha a jelenlegi 22 éve regnáló rendszer végre méltó és őt megillető helyére kerülne a másik két rendszer mellé, a Terror Házába. Nekünk XXI századi embereknek nem is lehet más és ennél magasztosabb célunk. Mint a rendszert, amelyiknek atyja követ ad kenyér helyett, skorpiót étel helyett...

──────────
[1] Utólag még jókat is viccelődtem az eseten, hiszen a BKV ennek az ellenőrnek majdnem kiválasztotta a profiljához a legmegfelelőbb számot a 666-ot, a fenevadét. Csak egy számot tévedett. Mindenesetre a fekete listámon van a pokolfajzat, így háború, anarchia esetén azok között szerepel igen előkelő helyen, akik általam lesznek veszélyeztetve. Békeidőben nem foglalkozok a fekete listával. :-)

2012. május 1., kedd

Helyi Téma - Tragikus kilakoltatás Újpalotán (2011)

A Helyi Téma (XV.kerületi) 2011. június 15-én közölte a hírt:
Több mint tíz métert zuhant

Anarchista Újság 91/3

Emma Goldmann visszaemlékezése a Haymarket téri eseményekre.

1889 augusztusában több előadáson vesz részt New Yorkban Emma Goldmann, melyekről "Életem" (Living My Life, 1931) c. életrajzában számol be. Ezeknek az előadásoknak témája az 1887-es brutális erőszak és gyilkosság, melyet öt anarchista ellen követ el a fennálló hatalom.
Különösen felkavaró előadást tart Johanna Greie, egy new yorki szocialista szónok."Az egész beszéd a chichagói eseményekről szólt. Az eset történelmi hátterének felvázolásával kezdte. Beszélt a munkássztrájkokról, melyek 1886-ban az egész országban kirobbantak a nyolcórás munkanapot követelve. A mozgalom központja Chicago volt, ahol a munkások és főnökeik közti küzdelem egyre erőteljesebbé és elkeseredettebbé vált. A városban székelő McCormick Harvester Társaság sztrájkoló alkalmazottainak gyűlését a rendőrség megtámadta, férfiakat és nőket vertek meg, több embert megöltek. A súlyos erőszak ellen tiltakozó tömeggyűlést hívtak össze május 4-re a Haymarket térre. Felszólalt Albert Parsons, August Spies, Adolph Fischer, és mások, a gyűlés csöndben és rendben zajlott. Ezt tanúsította Chicago város polgármestere, Carter Harrison is, aki azért jelent meg, hogy ellenőrizze mi történik. A polgármester távozott, elégedett tudattal, hogy minden rendben folyik, és erről tájékoztatta a kerületi rendőrkapitányt. Kezdett beborulni, könnyű eső szemerkélt, és az emberek oszolni kezdtek, már csak néhányan maradtak, hogy az egyik utolsó szónokot meghallgassák. Ekkor Ward kapitány, erős rendőri kísérettel hirtelen megjelent a téren. A gyűlést azonnali távozásra szólította fel.
"Ez egy szabályos gyűlés", - válaszolt az elnök, mire a rendőrség a tömegnek esett, és könyörtelenül ütlegelni kezdte. Ekkor valami átrepült a levegőben, felrobbant, és több rendőrhivatalnokot ért ott a halál, kb másik huszat pedig megsebesített. Soha nem állapították meg bizonyossággal, ki volt a valódi tettes, és a hatóságok láthatóan nem is tettek különösebb erőfeszítést a megtalálására. Ehelyett azonnal parancsot adtak ki a Haymarket téri gyűlés összes szónokának, valamint jólismert anarchisták elfogatására. Az egész sajtó és a burzsoázia a rabok vérét kezdte követelni Chicagóban és az egész országban.
A rendőrség valóságos terrorkampányt rendezett, és ebben az Állampolgárok Szövetségének morális és anyagi támogatását élvezték, hogy gyilkos tervüknek megfelelően végképp eltegyék az anarchistákat láb alól. A köztudatot a sajtó által terjesztett, a sztrájk vezetői ellen szóló gyalázatos történetek annyira felhergelték, hogy az igazságos tárgyalás lehetetlenné vált.
Valójában a tárgyalás az Egyesült Államok történetének legocsmányabb koholt perévé vált. A bíróság büntetőítélet mellett döntött, az államügyész a nyílt tárgyaláson bejelentette, hogy nemcsak a letartóztatott embereket vádolják, hanem maga az "anarchia van a vádlottak padján", és hogy el fog pusztulni. A bíró a rabokat többször megrótta, így a bíróságot ellenük hangolva. A tanúkat vagy megfélemlítették, vagy megvásárolták, úgyhogy a bűnben ártatlan és mindenképpen attól független nyolc férfit elítélték.
A köztudat felhergelt állapota, és az anarchisták elleni általános előítélet, mely párosult a munkáltatóknak a nyolcórás munkanap elleni kampányával, olyan atmoszférát teremtett, mely kedvezett a chicagói anarchisták törvényes megöletésének. Ötöt közülük - Albert Parsons, August Spies, Louis Lingg, Adolf Fischer és George Engel nevűeket - kötél általi halálra ítélték, Michael Schwab és Samuel Fielden életfogytiglanit, Neebe 15 évi börtönbüntetést kapott."
Az öt anarchista férfit 1887. november 11-én végezték ki. A II. Internacionálé 1889-es párizsi alakuló kongresszusa határozta el május 1. megünneplését: a dátumot a haymarketi vérengzés emlékére választották, a cél pedig a munkások követeléseinek hangsúlyozása volt. Azóta minden évben május 1-én megemlékeznek a munkások első nagy tiltakozó megmozdulásáról. A történelmi eseményeket azonban mind a nyugati "demokratikus" rendszerek, mind a keleti "szocialista" rezsimek igyekeztek elfeledtetni a köztudattal. A "volt szocialista országokban", így nálunk is a kommunista párt sajátította ki magának az ünneplést, saját propagandájára használva fel ezt a napot.
Nyugat-európai anarchisták hagyományosan gyűlést szerveznek május elsejére, így 1990-ben Párizsban tüntetéssel egybekötött nemzetközi anarchista találkozót szervezett a FAF (Fédération Anarchiste Francaise), melynek fő vitatémáit a Kelet-Európában akkor zajló változások adták, és több országból, így tőlünk is, meghívott résztvevők is voltak.
Nyugat-Berlinben a karhatalom hagyományosan erőszakkal nyomja el a május elsejei megmozdulásokat: idén kb. 15 000 - 20 000 tüntető vonult Kreuzbergből (házfoglalók negyede Berlin nyugati felében) a multi- nacionális cégek és bankok elé, míg valamilyen provokációra meg nem indult előbb a kő-, majd a molotov zuhatag. Hivatalos eredmény: 93 embert tartóztattak le, és 14 rendőr került kórházba (más források szerint 85 rendőr sérült meg, és 160 személyt vettek őrizetbe).
Olaszországban az anarchisták erre a napra hagyományosan tüntetést szerveznek, melyet a rendőrség úgyszintén hagyományosan megtámad, provokál, így pl. idén Nápolyban és Milanóban is a "rendfenntartó" erők durván közbeavatkoztak.
(a cikk az Anarchista Újság 91/3-as számában jelent meg, kisebb változtatással, javítással közölve.)

Albert Parsons sikeresen kitért üldözői elől - írja a Sulinet portál -a tárgyaláson mégis leült a vádlottak padjára, mert nem akarta cserbenhagyni a koncepciós eljárás által igaztalanul megvádolt társait.
Éljen május elseje ! (Sulinet portál)