2011. június 25., szombat

"Otthon balhézzatok, befogadott tibeti gecik!" HUNHÍR

Otthon balhézzatok, befogadott tibeti gecik! 2011. június 25. 16:48. Hunhír ...
hunhir.info/?pid=hirek&id=42482
A radikális portál eddigi minden kritikán aluli megnyilvánulása, információs mélypont és szakadék. Azóta a főcímet moderálták, a lényegi sötét mondanivaló azonban megmaradt.
Kína pedig töretlenül halad előre, már Medgyessy Péter is Kína kapcsán komoly és nem zökkenőmentes diplomáciai útelágazódásokhoz ért. Nem volt rest és néma, elismerte, hogy a kis Tajvan , Csang Kaj-sek egykori "birodalma", Kína elidegeníthetetlen részét képezi. Az új kormány pedig újfent bizonyította, hogy a narancs és a mandarin igen közeli rokonok egymással. A nem létező szólásszabadságon és a tiltakozás szabadságán el is merengtem egy ideig, hiszen Karma Dordzse kezéből az Oktogonnál kitépték az éber rendőrök a tibeti lobogót, eltörték a zászlórudat és alaposan megráncigálták és elő is állították (kihallgatták gondolom, mert ellenállt - nagyon is helyesen - az intézkedésnek) az egykori lámát, aki régóta itt él Magyarországon, elsőként a tibetiek közül. A Kínában betiltott Falun Dafa nevű vallási, ezoterikus szervezet tiltakozását is betiltották, pedig ők azok, akik számomra objektív leírását adták, a harmadik szem megnyitásakor fellépő "látomásnak", "a szem víziójának". A következtetés pedig megmarad, utószónak, tiltakozni szabad, de csak az tiltakozhat, akinek az állam megengedi. Tehát semmiféle szabadság nincs, van egy bizonyos mozgástere az internetnek, meg a pofázás szabadságának, kb. a kocsmai szinten, amit a vele egy szinten lévő és azonos funkciójú internet néha már pazarul helyettesít. A birodalmak lélektana előjelek nélkül is egyforma. Az itt meglévő szabadságot exportálnánk Kínába, hiszen amikor Kínát támadják, pl. az Amnesty International, akkor Kína emberi jogi hiányosságaira hívják fel a figyelmet a kapitalista érdek nézőpontja szerinti értékelvek mentén. Isten őrizzen attól, hogy én ebbe a sorba álljak be, ahol LMP-sek, AI-sok várják a megváltó szabadságot. Pontosan a magyar kapitalizmus álságos nézőpontjaira hívtam fel a figyelmet. Kína ebben az esetben lakmusz papír. Egyesek emberi jogokat követelnek egy távoli birodalomtól, miközben sarokba szorított emberek ugranak a mélybe a kilakoltatások során és miközben Magyarországon 11%-a a lakosságnak teljes jövőtlenségre van ítélve. Valóban bölcs és nagyvonalú politika lenne Kína részéről, ha Tibet függetlenségét helyreállítanák, de mindezt nem demokratikus, hanem "teokratikus" buddhista szakrális régióként és országként. Tehát a Tibetből kivonuló Kína szerepe ebben a konstellációban ideális megoldásként a nyugat ideológiai kalandorainak távol tartását is szolgálná (mivel Tibetben az angol megszállás készítette elő a kínait, ezért egy ilyen kivonulás ezzel a veszéllyel is járna). Természetes, hogy a kis nemzeti nacionalista függetlenségi törekvéseket támogatni kell. Nem a birodalmak ellenében politizálva, tehát nem profán politikai célokból, mint ahogyan nyugat és amerika néha bírálja Kínát.
Emlékszem még fiatalabb korszakomból, amikor a márciusban szokványos Tibetet Segítő Társaság tiltakozás után elmentünk az Almássy térre egy alternatív koncertre, ahol folytatódott a Tibetbuli. Közvetlenül a másik asztalnál öltözetükről megállapíthatóan tehetős vagy befolyásosabb tibeti vendégek ültek, ahogy emelkedett az alkohol szint, és csökkent az állítólagos IQ, egyenes arányban nőt a földre kerülő tibeti papírzászlók száma és egyre több lett a zászlókon a lábnyom. A vendégek nem várták meg a buli végét, rémülten távoztak, talán tartottak attól, hogy a buli vége az lesz, hogy feláldozzák őket valami ismeretlen, emberevő Démonnak. Természetesen akkor, volt egy-két ha nem is józan, de megfontolt ember, aki felismerte a helyzetet és a zászlókat összeszedte. A megtaposás elől megmentett tibeti zászlók közül, a mai napig itt van egy a hátam mögött, szobám díszeként. Természetesen, ha kínai zászlók kerültek volna a földre, akkor is így reagáltam volna. Nos a magyar diplomácia, most rendőri erőkkel tapostatta meg a tibeti zászlókat, előtte pedig 2006-ban a magyar zászlót taposta. Túl sok a (potenciális) rendőr az országunkban. Túl sok a spicli az országunkban. Túl sok a kurva az országunkban. Mert ez: egy igen igen kemény, kemény világ.

Linkajánló:
Tibetet Segítő Társaság /Tibet-press/
Falun Dafa - A harmadik szem megnyitásáról

Videóajánló:
A Fálun öt gyakorlata közül az első:


Könyvajánló:
Helmut Uhlig: Tibet - Egy rejtélyes ország kitárja kapuit (Dunakönyv, 1995)
A vaterán épp megvásárolható (ritkán lehet hozzájutni!)

2011. június 19., vasárnap

Őshagyomány és Hamvas Béla


Őshagyomány és Hamvas Béla

Hamvas Bélát többször kritika érte már, hogy a magyar hagyománnyal egyáltalán nem foglalkozott. Valójában Hamvas Bélát olyan nemzetek feletti kérdések foglalkoztatták, mint az aranykor és a létromlás ténye és a modern korral járó értékvesztés és az ember alapállásának megtalálása a létben. Mivel leginkább az ind kultúra őrízte meg az őshagyományt, így alapvetően az aranykor rekonstrukciójához vagy más terminusban, a lét helyreállításához is onnan merítette a legtöbbet, ettől függetlenül nem ragaszkodott az indiai tradícióhoz, hanem a világ összes mítoszán, hitén, filozófiáján keresztül igyekezett megtalálni az elveszett aranykort, és ezeket az aranykor analógiákat rendszerezve építette föl aztán a sajátos hamvasi terminusokat és világnézetet is. Fogalmazhatnék úgy is, hogy Hamvas legfőbb tevékenysége az összehasonlító aranykortörténet volt, szemben a vallástörténettel. A hagyomány, elgondolása szerint mindig is magasabbrendű a vallásnál. A vallási tanítások központi magjában megtalálhatóak az aranykor részei is, de a vallás alapvetően formális, éppen ezért az őshagyomány pedig potencialitás. Az ember teljességet, a végső felszabadulását a vallásban nem találhatja meg. Azonban a vallást mindenképpen érintenie kell, szükségszerű, hogy át kell mennie a vallásosság útszakaszán, hogy később útja során egy végsőbb valóság, megvilágosodás irányában, majd el is kell hagyni a dogmákat és a meggyőződéseket, mert már csak akadályozzák a világosabb látást, - ahogyan azt Nietzsche is írta, hogy a meggyőződések: börtönök. Az őshagyománnyal, aranykorral, de még a vallással való foglalatosság a modern mai ember prototípusa számára szinte köznevetség, mese, mítosz és menekülés a valóságtól. Ettől függetlenül a kapitalizmus profán materializmusának ellenhatásaként az ezoterizmus burjánzik - bár az is sajnos és leginkább csak profán irányokban. Ez főként azért történik, mert a kapitalista társadalom mesterséges képződményként az emberek világát alapvetően lefokozza egy ideológiátlan, jövő nélküli, profánul materiális létezésbe, vagy vegetálásba. Az ember teljességéhez azonban hozzátartozik az is, hogy önmagát és a világot világnézetként, mítoszként és főként misztériumként is élje meg. Hogy elvonatkoztasson a profántól és eredetét és igazi helyét aranykori létében találja meg. Alapvetően minden mítosz, hit, gondolat, amely az aranykornak a töredékét hordozza magában, a modern embert képes megerősíteni, létében legitimizálni, ittlétét megnemesíteni és gondolatait magasabb irányokban megvalósítani és eszményíteni is. A modern kor kihívásaira, valóságára az aranykor újrafelfedezése lett az immunválasz, a hatás-ellenhatás törvénye szerint.

2011. június 18., szombat

A liberális propaganda és a kozmikus ember

Annak idején Gausz András filozófus Kant előadásain elhangzott, mint kérdésre adott válasz és vélemény, hogy a homoszexualitás nem más, mint bűn. Természetesen ez a rövid definíció elsőre talán úgy tűnhet, mintha közhelyszerű lerövidítése az emberiség egy részének a megbetegedett ösztönvilágának, bár inkább több górdiuszi-csomóval haladó keresztény-antropológiai álláspont,- akárcsak Kanté, aki ontológiából faragott antropológiát, talán csak azért, hogy mentse korát a tapasztalati szkepticizmustól a tudomány új oltárát védve és a hume-i tévesen empirizmusnak nevezett, azonban pontosan az empirizmust megingató filozófiájától.
Folynak a viták és a kutatások is a kérdésben, mennyire veleszületett, vagy mennyiben természetes az a fajta szexualitás, amelyik nem eredményez utódot.
Az kiderült a birkakísérletek során, hogy hormonálisan, ez a problémakör, mármint a homoszexualitás simán kezelhető.Martina Navratilova tiltakozott, aztán elhallgatták az ügyet, mert ezek a kísérletek a "kvázi a nácizmus propagandájára hajaznak". Tudunk már eltűnt rák és egyéb hiper gyógyszerekről, tehát ne is csodálkozzunk ezen, hogy ennek az igen fontos kutatásnak is keresztbe tettek. A lényeg, hogy a homoszexualitás, mint probléma (betegség, bűn, aberráltság) ma már elméletileg hormoninjekciókkal kezelhető lenne, de a háttérben olyan erők húzódnak meg, amelyek szándékosan akadályozzák a tudományt, hogy beavatkozzon ilyen kérdésekbe is, vagyis nem akarják (a materia felől) megoldani a problémát. Miután Buji Ferenc írását elolvastam és néhány felhördülést a magamutogató felvonulás kapcsán, nem árt józan ésszel elgondolkodni a miérteken is és bizonyos tarthatatlan álláspontokon is túl kell lépni. Felmerül a kérdés, hogy a propaganda, miért nem a kozmikus embert hirdeti, azt az embert, aki túllépet az élet körén és a létbe lépett, aki megvilágosodott, aki alantas emberi ösztöneitől felszabadult és nem köti a szellemiségét semmiféle materiális kötelék. Mivel ha valaki ilyen szellemi, metafizikai lépést hajtott végre, az egy kisebb világot megváltott a szenvedéstől, az valóban büszke lehet valamire.
Miért fontosabb az emberi bukott természet bűneit, velejáró hibáit, ösztönvilágának taszító voltát és annak poklára büszkének lenni és azt elfogadhatóként bemutatni. Megint csak egy olyan alvilági tendenciáról van szó, amely nem a valós emberi jogok védelméről szól, hanem a jó és a rossz, az igaz és a hamis relativizálhatóságáról.

És kérdezzük meg akkor azt is, ki a felelős? Az emberi természet része a bűn. De mi egyáltalán az, hogy bűn? A bűn ontológiai kategória. Bűn a másik lény lehetőségeit korlátozni, bűn a saját lény lehetőségeit korlátozni. A legnagyobb bűn pedig a másik élőlény lehetőségeit nullára korlátozni, tehát megsemmisíteni. A jó cselekedet, a másik ember lehetőségeit is bővíti. Ha adakozok, akkor a saját lehetőségeimből adok lehetőséget a másik embernek.
A lehetőség, mint tudati minőség maga a prima materia az arisztotelészi ontológia alapjain állva. Egyetlen egy gerinces élőlény képes még a retináját is újranöveszteni, olyan élőlény, aki közvetlen kapcsolatban maradt az ősanyaggal, ezen a lényen a lét romlása alig fogott , ez a szalamandra.

Ki az aki megsemmisít?
Az aki kikanalazza a méhből a magzatot, az aki fegyvereket gyárt és elad, aki mérgezi a folyóinkat, aki fogamzásgátló tablettákat gyárt és elad, aki a homoszexuális propagandát terjeszti és aki saját magát többre teszi embertársainál az egyenlőnél. Amikor Láma Ole Nydhal kijelentette, hogy abszolút gonosz nem létezhet, mert önmagát elpusztítaná, hosszú-hosszú évekre elgondolkodtam, ezért jók az ilyen (buddhista) kérdések - felvetődött, hogy valóban elpusztítaná önmagát vagy inkább, mivel a pusztulást kedveli, a pusztulás állandóságát fenn akarná tartani a végtelen univerzumban, végtelen ideig? Mit várhatunk tehát az abszolút gonosztól? Elsősorban azt, hogy kínozni fogja a teremtett világ lényeit, hogy olyan feltételeket teremt, amelyben a legszebb dolgok is a bűn és az enyészet mocsarában fognak elveszni. Lássuk be azt, hogy a küzdelmünk ezzel az erővel speciálisan személyes, spirituális, küszöb és határ, amelyet átlépve is talán csak veszíthetünk (nem biztos), mivel ő a határa mindennek (és mégsem).
Vannak akik azt állítják, hogy a homoszexuális magatartás természetes, hiszen az állatvilágban is ez megtalálható. Hát igen bölcs kijelentés, hiszen az állatvilágban az is zajlik, meg az ember világában is, hogy egymást is felfalják az élőlények, meg az emberek is (háborúk) más szinteken pl a kizsákmányoló kapitalisták is emberevők, csak az nem annyira látványos, mint a NatGeo csatornán látható természetes élettérért és szaporodásért való, vagy az állatfajok közötti harc. Tehát ölni is természetes és ilyen értelemben és értelmezésben a bűn és az ember természete nem elválasztható egymástól. Az ember általában ott kezdődik, hogy bizonyos belekódolt ösztönök célját, automatizmusát belátja és legalább nem hivatkozik rá, mint természetesre, mert az ember pontosan ott kezdődik, precíz, pontosan kialakult civilizációs és kulturális létben. Teszem azt, kedvenc kutyád meghemperedik a dögben, ezek után bizonyos emberi csoportok is madárdögökön fognak hemperegni, mert az állatvilágban is természetes, tehát tegyük mi is azt. Remélem szemléltettem azt, hogy miért devalválódott, involúciós tendencia az un. természetes ösztönökre hivatkozni. Vannak csoportok, természetesen politikai célokból terjesztik (ők még mindig a II.világháborúban élnek, számukra még nem fejeződött be a nagy antifasiszta küzdelem és tevékenység, érdekes a nagy jogvédők ezen címszó alatt nem emelik fel a szavukat, ha egy 70 éves öregemberre a rendőrség rárúgja az ajtót kilakoltatás során, vagy hogy a hajléktalanokat már a kukákhoz sem engedik az nekik nem népirtás, azt leszarják, nekik náci kell, ezért támadtak propagandájukkal Szíriára is és Irakra, hogy a Baath partot, mint nácizmust felszámolják!), hogy a homoszexuális aberráltság, mint szexuális viselkedés veleszületett. Inkább arról van szó, hogy fordítva van, arról hogy a hipotalamusz, vagy az amygdala pontosan az aberrált életforma hatása miatt változik meg és nem veleszületetten, tehát külső hatásra a személyiség és az ösztönvilág durva eltorzulásaival egyetemben, a belső elválasztású mirigyek is megváltoznak, működésük felborul akárcsak egy narkós életforma vagy más szenvedélybetegség esetében. Elég ha csak a jógára gondolunk, hogy milyen változásokat képes pár testgyakorlat gyakorolni az ember fiziológiájára, pszichéjére és szekréciós mirigyrendszerének a működésére. Belátható, hogy a liberális propaganda a hormoninjekcióval vagy akár hormontablettákkal való gyógyítás valós lehetősége helyett, nem kínál fel alternatívát, amit egyébként kutyakötelessége lenne az általa megbetegített embereknek felajánlani - mennyire károkozóként, kártékony propagandákkal van jelen és virulens korokozóként működik a társadalmunkban (LMP, FIDESZ, SZDSZ, MSZP). Minden cselekedetnek jelentősége van az életben. A folyamatos jóravalóság és egyenesség, önismeret és a törekvés kialakítja a jellemet. A helyes törekvés nem véletlenül a buddhizmus 8 szabálya között is megtalálható. Természetes, hogy egy hazug, liberális és igazságtalan rendszernek nincsen szüksége olyan emberekre, akik tudják még, hogy mi az igazság és a valódi emberi nemesség. Nekik tudatlan rabszolgákra van csak szükségük, gerinctelen erkölcsileg eltorzított, propaganda pókhálójába taszított tajgetosz-lényekre, akik sohasem lázadnak fel ellenük, akik könnyen kizsákmányolhatók, harcra képtelenek, mert ők maguk a gerinctelenek. Ezért valós kultúra helyett propagandával és szeméttel etetik a népet 20 éve.

Az iker megfigyelések már bizonyították, hogy bizony a szerzett tényező sokkal erősebben van jelen, mint gondolták. Egy másik megközelítésben a globalo-kapitalizmus, mint rendszer a tömegek személyes életterét radikálisan csökkenti és továbbra is fogja csökkenteni. Ez belső agressziót eredményez, a belső társadalmi agresszió következményeként statisztikailag is megnövekszik majd a homoszexuálisok aránya a társadalomban (ezért szükséges az un. liberálisoknak védeni az aberrációkat, mivel jelentős részüket ők maguk okozzák a kizsákmányoló rendszerükkel). Ilyen szempontok alapján az egyenlő életterek, vagyonegyenlőség, egy olyan életforma kialakítása, amelyik nem városi civilizáció, tehát nem csak anyagiakban, hanem térben és ideális népsűrűségben arányosan elosztott és egyben fajilag nem annyira heterogén, hogy a verseny a természetes szexuális ösztönt megbetegítse a legpreventívebb megoldás. A homoszexualitás méltatlan az emberhez. Kizárólagosan gyilkos ösztön és gyilkos szelekció. És természetesen liberális. Mert a verseny és annak következményei is természetesen természetesek és liberálisak. Egy aberrált rendszertől ne várjunk lehetetlent, csak aberrációkat. Vagy ahogyan azt már Robert Owen az utópista szocialista is megfogalmazta, hogy a környezet determináló hatása jelentős az ember jellemére. Nem mindegy, hogy milyen társadalmi közegben élünk!! Egy 21 éve tartó politikai aberrációtól, amely aberrált társadalmi légkört és főként aberrált környezetet teremtett ide és az ember alantas ösztöneire építené föl magát, attól ne is várjunk mást, mint rendőri erőszakot, kilakoltatást, szegénységet, politikai narkózist, munkakerülést és munkanélküliséget, maradandó jellemtorzulást, spekulációt és pusztulást, hajléktalanságot, tbc-járványt, hazudozást és poklot. Nekik az un. jogvédelem és az ilyen és hasonló felvonulások védelme nem más, mint alkalom a látszatra, mindez a színpadiasság, hogy ők bármiféle emberi jogokat is védenének. Nos ezért tűnnek fel időnként ilyen helyeken a véreskezű jogvédő szerepében a Néro-Gyurcsány féle patkány alakzatok is.


Linkajánló:
Buji Ferenc - A homoszexuális propaganda
A rendszeres marihuana fogyasztás miatt az amygdala
7%-al lett kiseb
b

A szalamandra

2011. június 12., vasárnap

A középkori magyar szentkultusz néhány kérdése - dolgozat

Szent István lovasszobra (fotó forrása: www.budapest-foto.hu)

  Karol Górski - Fedotov nyomán - egy tanulmányában, a kora középkori észak- és kelet-európai szent királyokat három csoportra osztotta. Kristó Gyula *(1) ennek a tanulmánynak az alapján a magyar szent királyok tipológiai helyét igyekezett meghatározni. Szent Istvánt az apostoli királyok közé sorolja, a norvég király Szent Olaf (Trygvason), a csehországi Szent Vencel (Václav), az oroszországi Szent Olga és Szent Vlagyimir (kijevi Szent Borisz és Gleb apja) társaságába. Ezek az uralkodók országukban a kereszténység általános elterjesztésében, az állam- és egyházszervezet kialakításában, a pogány ellenállás felszámolásában élenjárók voltak. I.Istvánt -I. (Szent)László uralkodása alatt- a székesfehérvári bazilikában 1083 augusztus 20-án avatták szentté *(2). Ugyanebben az évben avatták szentté a felvidéken tisztelt zobori remetéket: Zoerard Andrást és Benedeket, Csanádon - az 1046-ban vértanúhalált halt - Gellért püspököt, 1083 novemberében pedig Imre herceget. A szentté avatás céljából még 1083 előtt megírták István király nagyobb legendáját, Gellért püspök első legendáját (A Gellért-legendák közös ősét). Valláspolitikai és politikai intenciói is lehettek az 1083-as szentté avatásoknak. Politikai intenció, hogy a legitim király (I.András fia) Salamon volt, így a szentkultusz az uralkodó legitimációs válságán is hivatott enyhíteni. 1100 körül Hartvik püspök közreműködésével Kálmán király megbízásából született meg a harmadik Szent István legenda. Kristó a legenda (mint a valóság utólagos interpretációjára) és a történeti valóság különbözőségére utal: "Maga Hartvik korát meghazudtoló világossággal látta, a haláltól a szentté avatásig időnek kell elmúlnia". Hasonló problémával találta magát szembe Luis Bréhier *(3) a Nesztór-krónika és a 11.századi irodalmi szövegek összehasonlításakor az írások kijevi Vlagyimirra vonatkozó részeiben. A Nesztór-krónika Vlagyimir-ábrázolását Bréhier a történeti valóságtól meglehetősen elrugaszkodottnak ítéli meg. A 11.századi irodalmi szövegek (Vlagyimir dícsérete Jákob szerzetes tollából, Szent Borisz és Gleb élete, Ilarion metropolita homíliája A kegyelemről) összhangban a skandináv sagák és arab történetírók információival megerősítik az a feltételezést, hogy 989-re a kereszténység már hosszú ideje elterjedt volt Oroszországban, és latin hittérítők hozták ide, akik skandináv, német és moráviai területekről érkeztek. Vlagyimir és Szent István tevékenysége egyértelműen párhuzamba állítható, de Imre herceg és Szent Borisz és Gleb kultusza is sok hasonlóságot mutat. feltételezhetően a kijevi szentkultusz és a magyar szentkultusz hasonlóságai részben a szélesebb dinasztikus kapcsolatokkal is indokolhatóak, másrészt a nyugati- és a keleti kereszténység együttes hatásai is erőteljesen jelen voltak, erre utal Bréhier megítélése szerint az, hogy Vlagyimir uralkodása idején egyházi tizedet szedtek, amely ismeretlen volt a bizánci kereszténység körében *(4).
Karol Górski második kategóriája, az egyházat és az országot védelmező szent uralkodó típusa. Szent Eric svéd király, és I. (Szent)László (1077-1095) is ide sorolható Górski és Kristó elgondolása szerint is. Górski, Imre herceget is ebbe a kategóriába sorolta, Kristó Gyula azonban arra a megállapításra jutott, hogy Szent Imre egyik kategóriába sem sorolható, mivel a harmadik kategóriába azok a királyok kerültek, akik a halált harc nélkül fogadták el. Ezen királyok kultuszait az egyházak nem fogadták el, ha elfogadták, akkor a körülöttük kialakult népi kultusz pressziója befolyásolta az egyházi döntést, vagy mint Borisz és Gleb esetében, a politikai és egyházpolitikai megfontolások is szerepet kaptak *(5). Szent Imre herceg a harmadik kategóriába részben mégis besorolható, hiszen a megölt hercegeknek posztumusz gyógyító erőt tulajdonítottak egyes szláv országokban *(6), vértanúként tisztelték őket *(7), Bizáncban azonban ismeretlen volt ez a hiedelem. Noha Borisz ás Gleb politikai gyilkosság áldozatai lettek (Szegfű Gyula feltételezése szerint Imre herceg esetében is politikai gyilkosság történt), az oroszok szenvedéstűrő szentekként tisztelik őket a Krisztussal való hasonlóság alapján. Az "élő ikon" fogalma is egyaránt alkalmazható Szent Borisz, Szent Gleb, Magyar Mózes és a magyar Szent Imre tiszteletben *(8). Kristó Szent Imrét nem tudta Karol Górski típusteóriájában elhelyezni, Salamon királyt (1063-1074) azonban, ha nem is minden szempont szerint, de megfelelőnek ítélte a harmadik kategóriába való besorolásra *(9). A cölibátus propagálása a Szent Imre kultusz későbbi eredménye. Archaikusabb vagy korábbi források, mint Hartvik által szerkesztett Szent István legenda nem említi a fiatal herceg életének a későbbiek során fontosnak tartott mozzanatát. VII. Gergely pápa rendelete alapján alakult ki a papi nőtlenség intézménye az un. nagyböjti zsinaton (1074), Szent László első törvénykönyvei azonban nem kötelezik a papságot a cölibátusra *(10). Tulajdonképpen a keleti kánonok voltak érvényben, a Nagyböjt a vajhagyó vasárnap utáni hétfőn, a tiszta hétfőn kezdődött.

A szerzetesség, és a monachusi életeszmény kialakulása, előzményei, jellemzői

A szerzetesség és a papság két külön fejlődési úton ment keresztül. A szerzetesi intézmény kialakulásának kezdetei a Decius (249-251) alatti keresztény üldözés nyomán kialakult és kifejlődött pusztai életmódból az "anakhóretizmus" (remeteség).
Az anakhóréták elterjedési területe az üldözés során és után főként egyiptomi és palesztinai sivatagos területekre kolátozódott. Legnépszerűbb remeték: Remete Szent Pál (+341) és Remete Szent Antal (+356) voltak. A többi anakhórétát irányító öregeket "sivatagi atyáknak" nevezték. A fejlődés második szakasza a lavra volt, ez olyan remeték csoportjait jelentette, amelyek elkülönülve éltek ugyan, de egy hégümenosz (apát) irányítása alatt vasárnaponként találkoztak az eucharisztia megünneplésekor. A 4.századra a remeték közös lakhelyre telepedtek és közös szabályok mentén folytatták az aszkéta életmódot, őket a koinobion=együttélés görög szóból koinobitáknak nevezték. A koinobitáknak nem volt saját tulajdonuk. Ima és munkafegyelemnek voltak alávetve. A koinobita közösséget a Kaiszeraiai Szent Bazileosz szervezte meg és Szent Theodórosz Sztuditésztől, a konstantinápolyi Sztudiosz monostor hégümenoszától kapta meghatározott formáját. A 10.századra vezetik be a sztudéta-szabályzatot az Athosz-hegyen.
Gyula Kostantinápolyból magával vitt egy Hierotheosz nevű szerzetest, akit Theophülaktosz patriarcha szentelt Magyarország püspökévé. Hierotheosz volt a magyarok első keresztény püspöke. A Gyula vezér által uralma alatti területeken a keleti kereszténység terjedt. Ajtony *(11) a Szent Gellért-legenda alapján Viddin városában keresztelkedett meg. Maros városában monostort építtetett Keresztelő Szent János tiszteletére. Az országban széles körben tiszteltek görög szenteket, ilyen volt többek közt Thesszaloniké védőszentje Szent (Dömötör) Demeter is. Kultuszának szülőhelye Sirmium, amely a 11.században hol magyar, hol bizánci kézen volt.
971-ben hódította meg Tzimiszkész János Bulgáriát, így 1185-ig (több mint kétszáz évig) Bizánccal közös határa volt Magyarországnak. Szent Demeter kultuszának központja a szávaszentdemeter-i *(12) kolostor volt.
Csanád vezér, miután Ajtony seregei meghátrálásra kényszerítették, tábort ütött és Szent György vértanúhoz azzal a fogadalmával fordult, hogyha győz templomot emel a vértanú tiszteletére. A dombot később oroszlánosnak nevezte el, mivel a vértanú Csanád álmában megjelent egy oroszlán alakjában és harcra buzdította.(vö. Nagy Kostantin látomása a Milvius-hídi csata előtt)
A legendák hagyományai alapján, a 11.századi magyar szentkultusz fejlett rendszerét tekintve megállapítható, hogy a kereszténység szimbólumait, a monachikus ideákat, intézményrendszereit a magyarság 100 év leforgása alatt sikeresen internalizálta.

─────────────────────
*(1) Kristó Gyula: Az Árpád dinasztia szentjei és legendáik in: Tanulmányok az Árpád-korról 359-368.o.
*(2) Szentség kérdésköre; mitológiai és vallástörténeti előzményei:
Romulus apotheózisa a monda szerint akkor történt, amikor seregszemlét tartott a Campus Martiuson. A seregszemle közben egy felhő eltakarta és eltűnt. Quirinusként a Rómát védelmező főisten triászban kapott helyett Jupiter és Mars mellett. (Quiriniusnak 12 papja volt). Rómában néhány kivételtől eltekintve (Caligula, Domitianus, Commodus) az isteneknek kijáró tisztelet csak a meghalt és istenné avatott (consecrált) császárnak járt ki. A római hagyomány közvetlen előzménye lehetett és hatott a szentté avatás intézményének kialakulására. A hagyományos istenekétől megkülönböztetve a császárok nem deus, hanem a divus (isteni) jelzőt kapták. (forrás: Gesztelyi)
*(3) Louis Bréhier: Bizánc tündöklése és hanyatlása 209.o.
*(4) ua. 210.o.
*(5) L.A. Uszpenszkij: Az ikon teológiája 167.o.
*(6) Dimitri Obolensky: A Bizánci Nemzetközösség
*(7) Berki Feriz (szerk.) Az orthodox kereszténység. Budapest, 1975 79.o.
*(8) Miklós Péter: Vallás, politika, művelődés (Szeged, Universitas Kiadó 2006.)17.o.
*(9) Kristó Gyula: Az Árpád dinasztia szentjei és legendáik in: Tanulmányok az Árpád-korról 368-369.o.
*(10) Miklós Péter: Vallás, politika, művelődés 13-14.o.
*(11) Berki Feriz (szerk.) Az orthodox kereszténység 111.o.
*(12) Dimitri Obolensky: A Bizánci Nemzetközösség 199.o.

Felhasznált irodalom:

Benda Kálmán (főszerk.): Magyarország történeti kronológiája I.(Akadémia Kiadó, Budapest 1986)
Kristó Gyula: Tanulmányok az Árpád-korról (Budapest, 1983. Magvető Könyvkiadó)
Kristó Gyula: Magyarország története (895-1301) (Osiris)
Gecse Gusztáv: Vallástörténet (Budapest,1980. Kossuth Könyvkiadó)
Regnault Lucien: Így éltek a 4.századi szerzetesek (Bp.2004 Bizantológiai Intézeti Alapítvány)
Obolensky Dimitri: A Bizánci nemzetközösség (Bp. 1999 Bizantinológiai Intézeti Alapítvány)
Bréhier Louis: Bizánc tündöklése és hanyatlása (Bp. 1999 Bizantinológiai Intézei Alapítvány)
L.A: Uszpenszkij: Az ikon teológiája (Budapest, 2003. Kairosz-Paulus Hungarus)
Berki Feriz (szerk.): Az orthodox kereszténység (Budapest, 1975)
Miklós Péter: Vallás, politika, művelődés (Universitas Szeged Kiadó, 2006)
Harmatta (szerk.) Ferenczy - Maróti - Hahn István: Az ókori Róma története (Nemzeti Tankönyvkiadó)
Lengyel Dénes: Régi magyar mondák (Móra Könyvkiadó, 1972)

2011. június 9., csütörtök

Két éve történt - szabadulás a legmélyebb poklokból

Két éve történt, hogy e világ siralomvölgyének legmélyebb bugyraiban is megfordulhattam, élet és halál közötti tudatállapotok közelében tölthettem el a három hónapot. Az adófizetők pénzén értelmetlenül fenntartott állami emberkínzó gépezetet szemtől szemben láthattam. Nincsenek illúzióim az állammal és a hatalom mikéntjével és a rendszer embertelenségével szemben sem. Külön érdekessége az ügynek, hogy egy távol tartási tárgyalásra kaptam idézést, ahol a megjelenésem sem volt kötelező. Akkoriban szigorították a nővédelmi törvényeket, a "Lex Lévait" bevezették. Az egy másik érdekesség, hogy a nőknek a törvény bevezetésével párhuzamosan nem tartottak semmiféle moráletikai előadásokat, vagy nem is ismertették pl. az interperszonális etika alapelvét sehol sem az országban. Mindenesetre minden törvényi szigorítás egyben igen jól jövedelmező üzlet ügyvédeknek, bíróknak, ügyészeknek, ezért a különböző jogi fórumokon szinte ösztönzik az embereket és a nőket, hogy tegyenek feljelentést minden piszlicsáré esetben is. Én meg úgy gondolom, hogy bizonyos normák szintjére kell a társadalmat felemelni, mert egy zaklatásos bűncselekmény esetében is alapvető fontosságú, maga a két félnek a viszonya. Ha egy olyan etika terjed el, hogy mindent szabad és átgázolhatunk az életen, bárkin és mindenki az ellenségünk, akkor abból semmi jó nem fog származni. Bosszúálló nők és férfiak fognak sorban állni feljelentésekkel a kezükben. A feljelentés pedig nem jelent megoldást ilyen esetekben, az csak tüneti kezelés. A háttér okok döntő hányadában a sértettek elviselhetetlen magatartásbéli erkölcsi és emberi minősége vagy minősíthetetlensége áll és ez igaz az elkövetőkére is. Nyilvánvaló, hogy egy párkapcsolatban, vagy más hasonló viszonyban, ahol nincs szeretet és felelősség érzet a másik ember sorsa iránt, ahol különböző szerelmi háromszögeket meghaladó geometriai promiszkuitás ábrák alakzatok dominálnak, ott és abból csak is büntetőügyek fognak keletkezni, mert ez a törvényszerűsége a morális devalválódásnak. Miért is? Mert általában megjelenik a "pszichopata" a számonkérő, az aki hajótöröttként élte eddigi életét, hánykolódott a szeretetlenségben, míg hazatért Ithakába, vagy csak haza szeretet volna jutni és azt tapasztalta, hogy nincs hazája sem és gúnyolódnak rajta, hogy ő mennyire maradi és miután mindenütt a romlást tapasztalta, a halál kultúráját ezért megelégelte Laertész fia a nemtelenséget és első tette a bosszú volt. Minden igaz király és nemes ezt tette volna. Aki promiszkuitásban akar élni és hűtlenségben és nihilizmusban legyen az nő avagy férfi számítson az ügyeletes Odüsszeusz megjelenésére, mert az kíméletlenül lecsap, ez az Odüsszeuszi szimbólum misztériuma.
Ez az írás, azért is született, mert elgondolkodtam egy elhatározásomon, amikor a venyigéből átszállítottak a Speedcarba. Nem tartom véletlennek, hogy a sakk alapján, ami Mazdaista vallási jelkép, a jó és a rossz harcának megjelenítője és Grandpierre Attila író és csillagász szerint akkor ősmagyar kapcsolódású jelkép is. Tehát a 64 "kockát" rajzoltam fel, 64 napot adtam magamnak, hogy kiszabaduljak a helyzetből, kíméletlenül edzettem magam, és igazságos és arányos bosszúra készültem és hosszantartó elszánt gerilla harcra állammal, ellenségekkel, a gonosszal és önmagammal is, azonban volt annyi önkritikám, hogy a békejobbot nem utasítottam el,a bocsánatkérő bűnösöknek megbocsájtottam, bármennyire is fájt és mikor visszatértem Ithakába, a háborgó tenger lecsillapodott. A küzdelem a külső térről, a belső emberi világra tevődött át, ott található a megváltás kulcsa, a szívünkben. A niskáma karma tanítása azt jelenti, ne előnyökért legyünk jók, és ne előnyökért legyünk gonoszak, legyünk önmagunk és ne várjunk semmit a világtól, ne reméljünk semmit, mert a földi létünk nem több a siralomvölgynél, a halál völgye és birodalma ez. Az elhatározástól számított 64. napon visszatért hozzám a szerelem, a 63.napon kinyílt a börtönajtó, nyár volt június és szép év volt. Hálát adok most a Bhagavad-gítának, hogy erőt meríthettem, Zsoltinak, hogy legyőztem sakkban, a 64 kocka titka, hogy csak azok szabadultak, akik legyőzték őt, akinek sikerült, az többé nem látott börtönt, csak kívülről. A 64 kocka a Zend-Avesztából van, 16 jó erő és 16 sötét erő, ezt a világban zajló háborút jelképezik a sakkbábuk.

Linkajánló:
B.A.P. honlapja a sakk és a kozmikus világrend kapcsolata

Pajor Tamás - Horváthék fia

A rendszerek bűnei és az átmenet időszakai - 63 éve történt

A pócspetri-ügy 63 éve történt: adott - a mindenkori hatalom természete bármiféle előjel nélkül is és - egy átmeneti korszak (mint a mostani, 2006 véres ősze körül lezárult), a hatalomátvétellel és persze adott, egy volt kisgazdapárti politikusból átvedlett "baloldali" Ortutay Gyula, de lehetne akár Gyurcsány Ferenc is. Aki ekkor már az 1948-es kommunista hatalomátvétel (szovjet-orosz hatalmi érdek) végrehajtója vagy az (liberál szabadkőműves angolszász rasszista - rabszolgatartó amerikai- és cionista kapitalista világbirodalomé). A Pócspetriben történt tragédia kiváltó oka pedig, hogy az egyházi iskolákat erőszakkal (a törvény nem más, mint erőszak) állami tulajdonba akarják helyezni. Ma egyébként az egyházi iskolákat, jobban tudják finanszírozni az egyházak, mint az önkormányzatok és mostanság is évekig tartó gumicsont-vita volt az egyházi iskolák állami támogatásának szükségességéről vagy szükségtelenségéről, főleg az szdsz-es időszak alatt, ha jól emlékszem. Én úgy tudom, hogy a törvény által garantált állami támogatás ugyanúgy jár az iskolának, ha az egyházi vagy állami iskola. Pócspetriben, 1948-ban, a birodalmiság érdeke került összetűzésbe a helyi lakosság kultúrájával és katolikus-keresztény szocializációjával. Nyilvánvalóan bármiféle jelzővel is illetjük a hatalmat, kommunista-bolsevik, nyilas-náci-fasiszta, kapitalista-demokrata, az sohasem a kistérségi szociokulturális sajátosságok támogatását, nemzeti és népi kultúra fejlesztését, hanem a homogenizáló, birodalmi törekvéseket fogja támogatni. És természetesen a hatalmaskodás eszközét fogja meglátni és élni a hatalommal és alkalmazni mindenben, és minden eszközzel, ahogy ez történt 2006-ban is és történt 1948-ban Pócspetri tiltakozás kapcsán és a koncepciós perekben. A magyar függetlenség elveszett egy állítólagos NATO és EU népszavazás kapcsán, akik a NATO-ra és az EU-ra szavaztak, pontosan a nemzeti kultúra elnyomására és a kozmopolitizmusra tették a voksukat. Ők maguk adtak szabad kezet aláírásukkal a bankoknak és helyezték presszió alá a nemzeti állammá és nemzetté válásunk és a függetlenség minimális lehetőségét.

Linkajánló:
60 éve történt a pócspetri-ügy (Sófár)
Hatvan éve történt a pócspetri-ügy
Királyfalvi Miklós a koncepciós per áldozata - kivégezték

Újabb hősies és önfeláldozó ellenálló - a kapitalizmus újra gyilkol hazánkban

Újra gyilkolt a gyilkos demokrácia. Tiltakozásul a kilakoltatása ellen probán-bután gázpalackokkal robbantotta be házát a 61 éves mályi férfi a héten. Az újpesti és az újpalotai tragédiák után láthatóan a szaros önkormányzatok még mindig nem állították le magukat a kilakoltatásokkal kapcsolatosan, persze sajnálkozásuknak adtak hangot, meg ők mindent megtettek, hogy ne ez legyen a történet vége, de sajnos így történt - olvassuk, persze mintha az újpalotai esetben vagy Újpesten a Berda József utcában a nyílt állami erőszakon kívül, bármit is tettek volna, vagy akartak tenni. Kérdezem én, hogy kié a legfontosabb érdek, és mit jelent az érdekelsőbbség? Az önkormányzaté, a rendőrségé az előnyszabály vagy a szenvedő állampolgáré? Ha elromlik egy tank, egy magyar megszállók által üzemelt gépkocsi Afganisztánban, ahol megszállóként vagyunk jelen, azt érdekes módon minden eszközzel és pénzt bevetve megjavítják vagy lecserélik újra, a mezei állampolgár kérdezem én, aki kilakoltatásra vár, annak az élete nem ér annyit, mint a zsoldos hadsereg egy katonájáé, utóbbinak dísztemetés jár, holott idegen kultúrában erőszakkal terjeszt egy beteges ideológiát, miközben idehaza a valós hősi halált a kilakoltatottak halják, úgye Berda József utca Újpesten, a Zsókavár utca Újpalotán és most Mályiban is, ő nekik nem jár az állami kitüntetés és a dísztemetés. Persze azzal is tele van a szátok, hogy a szocializmus alatt, ki gyújtotta fel magát, - a hatalom, akkor is hatalom volt, a hatalom természete azóta sem változott - de csak azért van tele - (mentek-jártok serényen emléktáblát avatni farizeus fideszes és Mszp genyók a Nemzeti Múzeum falához gyászos vádló szemekkel, elvégezni becsületbeli ügyként a halálrituálét), hogy a jelenlegi rendszer bűneit és mocskát elfedjétek, ezért indul dr. Kocsis Máté emléktáblát avatni, így mossa a kezeit, mert bizony ha bűntelen lett volna a szocializmus, akkor kit vádolnátok hitvány bitangok? Kire mutogatnátok makogó majmok, hibáztató ujjakkal, beszédekkel hogy ki a felelős?
Most nem tartotok beszédeket, hogy ki a felelős? Kiugrott az ablakon egy idős nő, megégett egy ember és nem érzitek a felelősséget, hogy egy embernek fel kellett robbantania a saját életét, önmagát, mert az önkormányzat nem kegyelmez senkinek? Aztán azért mára az is kiderült a szocializmus, noha bűnös rendszer volt, (mégis biztosította a lakhatáshoz való alkotmányos jogot)többek között ezért is sokkal élhetőbb volt bizony mindezek ellenére, mint az álságos, hazug és legfőképpen propagandából fenntartott látszat szabadság és gyilkos, nemzettelen tajgetosz-demokrácia. Pokolba veletek. Mostani hazug politikai rendszerben nem egy Bauer Sándor gyújtotta már fel magát, hanem ezer, emléktáblát egyikük sem kapott. És Bauer Sándor, ha ma élne, ugyanúgy felgyújtaná magát a Nemzeti Múzeum kertjében...
Előbb vagy utóbb, mivel elszántságból és végső elkeseredésből sajnos már láthatóan nincs hiány, mert eddig züllesztette magát a korrupt és amúgy is már kezdetektől fogva kriplidemokrácia, hogy nem az első a bajbajutott állampolgár érdeke, nos a robbanó gázpalackok torkolattüze, meg fogja találni valódi ellenségeit és nyíltan a hatalom ellen fognak fordulni. Sok odaérkező megégett végrehajtó, önkormányzati lángoló seggarc és rendőr fog megsebesülni, lángolni, ha ki akarnak, majd lakoltatni valakit. Egyre nagyobb ellenállásba fogtok ütközni! És ez a jövőkép már előre kirajzolódni látszik. Egyébként a hatalom állítólagos részünkről nem erre lett felhatalmazva, hogy az emberek személyes életterébe rendőri erőkkel törjön rá. Ez egyik párt választási kampányában nem volt felíratlózung, hogy MAJD RENDŐRI ERŐKKEL KILAKOLTATJUK ÖN-t, EZÉRT SZAVAZZON RÁNK. Árpád fejedelem vagy a kettős honfoglalás óta, a Kárpát-medence területe, minden magyar számára köztulajdon.
A honfoglalók szabadsága, addig tartott, amíg minden magyarnak szabad fegyverviselési joga volt. Ezt követeljük most is, mert Petőfi Sándor is ezt követelte 1848-ban. Az igazi demokrácia bizony ez, mert ha most a szabad magyarnak fegyvere lenne, akkor -saját belátása szerint alkalmazhatná tiltakozásul önvédelem és mások életterének védelme szerint- ha ki akarnának lakoltatni valakit, akkor akár a rendőrséggel szemben is a hatalmat bármilyen szabad fegyveres csoport helyi kapitulációra kényszeríthetné.



Ezért a magyar szabadság vége is ott kezdődött el, hogy egyeseket fegyver védett, míg másokra fegyverrel támadott (és kilakoltatott)
.


Ezért az állam erőszak monopóliumát kell megszüntetni elsődlegesen, azáltal, hogy mások is gyakorolhatják a fegyver viselési és alkalmazási jogot, a polgárőr jogokat is. Egy kilakoltatás megakadályozásához több száz tiltakozó vagy ezer embert kellene összecsődíteni. Míg 50 fegyveres magyar elég- és képes lenne, más problémamegoldó és konstruktív alternatívára és megoldásra kényszeríteni a mindenkori hatalmat egy kilakoltatás kapcsán, ezért kell ez az ellensúly, amit a szabad fegyverviselés és gyülekezés teremtene meg.

MommoHD - Öngyilkos a Szabadság hídon +16
Már egyszer kérdeztem, bár sajnos egy emléktábla nem fogja visszahozni az életbe, de
ez az ember a S Z A B A D S Á G hídon és a rendszer elleni tiltakozásul, vagy annak áldozataként halt mártírhalált. Ideje lenne hipokrita farizeus majmok nem csak a múlt bűneivel foglalkozni, hanem a jelen felelőseivel,és főként ebből fakadóan a kapitalizmus áldozataival is.

Linkajánló:
Tragikus kilakoltatás Mályiban
Bauer Sándor

2011. június 6., hétfő

Kilakoltatások a "felvilágosult demokráciákban" - felgyújtotta lakását és a mélybeugrott az idős nő a halált választotta, Újpalota 2011 június

A gondtalan hetvenes évek kezdete óta, amikor még szociális okokból senki nem kényszerült a mélybe vetni magát, már akkor is Újpalota sok-sok öngyilkosságot élt meg. Ezek általában családi tragédiák voltak, mert bármennyire is gondtalan szocializmus évei voltak, az állam sajnos akkor sem tudott az emberek magánéletére, magánéletvitelére jótékony erővel kihatni, vagy afölött befolyásoló erővel bírni.
Talán a materializmus, ami akkor még szakrális materializmus volt és nem a kapitalisták, profán és pusztító pöcegödör materializmusa, ez a fajta ideológizált materializmus sajnos a hétköznapokban úgy csapódott le, mint világkép, hogy az egyszer élünk elvet erősítette. Így tulajdonképpen az akkori rendszer, ha már legalább nem züllesztett, de szinten tartotta az embereket. A mélybe ugrása ennek az idős nőnek rendkívüli jelkép és példakép arról, hogy halált megvető bátorsággal ugrott a mélybe megint valaki, közülünk egy és mindezt azért tette, mert az állítólagos állam (patkányköztársaság), amelynek kutya kötelessége lett volna az állampolgárait alázatosan szolgálni és megvédeni, ehelyett afganisztáni és iraki háborúkra költ és saját állampolgárainak az életkörülményeinek az ellehetetlenítésével törődik a leginkább.
A legkevesebb ha kijelentjük, halál az ilyen államra. Egy idős nőt sarokba szorított az önkormányzat, mert mi az önkormányzat? Hatóság, bürökrata, elgépiesedett és gyökértelen közeg, a töredék emberi gonoszság manifesztuma, és a hatalom a másik ember fölött, mert ez a parancs. Mi XXI. századi emberek egyenlőek leszünk, a hatalom, az uralkodó rendszer persze mindent meg fog tenni, hogy ne lehessünk egyenlőek, pedig mindenek fölött első az egyenlőség és nem úgy mint jogi kategória,
hanem mint az életterek egyenlősége, ezért az új rendben az elesettek támogatása, és azon erők megtöretése következik majd, akik az elesettekre támadnak. Mi nem átalljuk a ragadozókat, amikor az aranykor elmúlt, az ind mitológia alapján állítom, hogy egy nemes (és ez lelki és elsősorban szellemi, metafizikai tulajdonság) kérdezés nélkül elpusztíthatott egy ragadozót, ha az az útjába állt, bár ezt nem feltétlenül tette meg, hiszen az iszlámban is Isten igazságának hirdetésekor a legvégső a kard dzsihádja. Így írásom is, a dzsihád első fokozatának a megfelelője. Felszólítom
a XV.kerületi polgármestert és a jegyzőt is, hogy időben takarodjon el a kerületünkből mert Ki fogjuk önt lakoltatni! Rendkívüli türelemmel álltunk az önök tevékenységéhez, de azt látjuk, hogy a legbátrabb és legelszántabb embereinket veszítjük el, akiknek egyetlen egy hibája van, hogy látszólag önmaguk ellen fordultak, mert talán azt gondolták, mielőtt a mélybe ugrottak, hogy szégyenbe lehet önöket hozni, nem tudták, hogy nem lehet, hiszen 21 éve a pofátlanságra és az embertelenségre esküdtek és építettek fel az elnyomás jogi diktatúráját, de nem a haza védelmére. Újra gyilkolt egy önkormányzat. Szabadságot Újpalotának és Újpestnek! Szabadságot a lakótelepeknek, Szabaduljunk az ELMŰ VÍZMŰ TÁVHŐ MAFFIáktól és az ezeket támogató ÖNKORMÁNYZAToktól is

A HÍRHÁTTÉR MULTIMÉDIA a kilakoltatásokról az újpesti öngyilkosság után:



Cikkajánló:
Félmilliós tartozás miatt lett öngyilkos